[MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę |
Autor |
Wiadomość |
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Cze 2015, 22:16
|
|
|
Na początku co prawda paździerz troszkę zlekceważył Osiołka, ale potem już kładł do pieca ;-)
Wszytko jest jak było, tylko mocy jakby mniej. |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 28 Cze 2015, 21:54
|
|
|
Wykręć śrubę na boosterze i skontruj nakrętką. Dalej w pompie odkręć plastikową zaślepkę - jest z przodu pompy stojąc przed autem nad boosterem. Tam zobaczysz rolkę, dalej kluczem obracaj wał korbowy aż w tej rolce zobaczysz wkręconą śrubę na imbus - bodajże 6. To śruba od dawki głównej - zgodnie z ruchem wskazówek zegara zwiększ dawkę paliwa przynajmniej o pół obrotu. Dalej skręcasz zaślepkę, odpowietrzasz pompę i test. Dodajesz paliwa = dodajesz powietrza. Turbina była zdrowa i 1.3 jej nie powinno zaszkodzić od razu przy umiejętnej eksploatacji. Dobrze podlejesz dawkę główną i dawkę na boosterze(wykręcając śrubę zwiększasz "podlanie" chwilowe w momencie wduszania pedału gazu)to setka KM dwieście NM pęknie. Chcesz więcej to wywal wężyk aktuatora na turbinie, i zwiększaj dalej dalej dawkę a wtryski załóż z mercedesa w123 2.4. Turbina w optymalnych warunkach dawkowania paliwa rozkręci się do 1.6 - 1.7bara. Jak padnie - zmienisz na coś większego |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Cze 2015, 22:55
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Turbina w optymalnych warunkach dawkowania paliwa rozkręci się do 1.6 - 1.7bara. |
Jeśli on tam ma dmuchawkę z Focusa lub podobną, to pompowanie >1,2-1,3 już nie ma większego sensu, bo będzie do silnika wtłaczał masę o temperaturze bliskiej punktowi wrzenia wody. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 29 Cze 2015, 20:44
|
|
|
Puff napisał/a: | to pompowanie >1,2-1,3 już nie ma większego sensu, bo będzie do silnika wtłaczał masę o temperaturze bliskiej punktowi wrzenia wody. |
Teoretycznie można to odrobinę skompensować przy odpowiednio wydajnym FMIC. Niemniej pewnych rzeczy przeskoczyć się nie da. Od pewnego momentu więcej powietrza z tej turbiny nie gra już żadnej pozytywnej roli, a wręcz przeciwnie - powoduje spadek osiągów.
Rkalitka napisał/a: | Chcesz więcej to wywal wężyk aktuatora na turbinie, |
Nie "wywal", a odłącz od aktuatora, a sam wężyk zaślep - a jeszcze lepiej zainstaluj MBC ze wskaźnikiem doładowania, żeby lepiej kontrolować sytuację. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Wrz 2015, 12:30 Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p
|
|
|
Osiołek przesiedział u lekarza miesiąc w oczekiwaniu na reklamowany booster, który okazał się wadliwy. Teraz z kolei pompa zaczęła głośno chodzić- rechotać i czuję z tego powodu dyskomfort psychiczny. Żeby było mało stara pompa na wolnossącym silniku okazała się być Lucasem. Ogólnie, to jest mi przykro, że Osiołek mimo władowania dużej gotówki nadal jest nieczułym i niewdzięcznym skurczybykiem i wymaga ode mnie więcej, więcej, więcej kasy. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 17 Wrz 2015, 00:09 Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p
|
|
|
QbaNS napisał/a: | Teraz z kolei pompa zaczęła głośno chodzić- rechotać |
Jesteś pewien że to pompa? Przy odpalonym silniku ciężko jest usłyszeć tą pompę, i łatwo pomylić źródło hałasu z jakimiś rolkami czy chociażby alternatorem. Lucas chodzi bardzo cicho, gdyby zaczął rechotać, to moim zdaniem wskazywało by na to że jest zatarty, i to auto po prostu by nie odpalało. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15 Paź 2015, 11:47 Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p
|
|
|
Miałeś rację- winny okazał się alternator, kolejnym problemem jest booster- znowu rozerwało membrany. Co może być przyczyną? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Paź 2015, 15:01 Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p
|
|
|
Teoretycznie zbyt duże doładowanie (w co wątpię), w praktyce pewnie słaba jakość zestawu naprawczego boostera... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Paź 2015, 08:15 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
A da się jakoś obejść ten booster- żeby go zlikwidować bez znacznego wzrostu spalania i utraty mocy? Żeby auto jeździło? Jaki ewentualnie polecacie inny zestaw naprawczy poza tym który zamontowałem? Link do niego parę postów wyżej- pisze z telefonu i mi ciężko wkleić. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 17 Paź 2015, 12:34 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
Generalnie booster nie jest do niczego potrzebny w kwestii mocy. On tylko ogranicza dawkę gdy nie ma doładowania z turbo, i ogranicza w ten sposób dymienie. W lukasie nie wiem jak zlikwidować boostera, nie mam doświadczenia z tymi pompami, ale nie powinno to być skomplikowane. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Kwi 2016, 09:36 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
Nowy sezon, nowe wyzwania. Osiołek dostał w spadku po Fieście MK7 aluski 15 z oponkami- przód wygląda miodzio, tył zaś obcierał i czekam na dystanse na tył. Ponadto wymienione zostały- panel sterowania wraz z cięgnem i zawór- w końcu działa ogrzewanie. Zawieszenie- drążki z końcówkami, przeguby i łożyska. Do zrobienia została pompa, która zaczęła lać- w przyszłym tygodniu uderzam do pompiarza.
Mam do Was pytanie- chciał bym zglebować Osiołka- z przodu sprężyny, wiadomo, a czy ktoś ma doświadczenie jak obniżyć zawias z tyłu- belka, jednocześnie go wzmacniając, aby podczas obciążenia nie siadał za bardzo? Chciał bym go posadzić tak -25, -30 mm. Problem ze springami wygląda tak, że sprzedają komplety do fiesty po 4 szt. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 1 Kwi 2016, 20:16 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
daj se spokój Kuba z glebą, szczególnie tyłu, to za delikatne jest na takie zabawy. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 6 Kwi 2016, 16:09 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
Autko na obecny sezon tak prezentuje się na nowych kapciach:
https://zapodaj.net/d5bb3732eb942.jpg.html 0 nie mogę wrzucić normalnie, nie wiedzieć czemu |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 12 Kwi 2016, 21:44 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
Raczej nie dam rady, tym bardziej, że po uszczelnieniu pompy parę rzeczy idzie do poprawki i autko nie jest gotowe aby je pokazywać ;-). Do tego dochodzą studia, żona przy nadziei itp. Ale kto wie. Dzięki za zaproszenie ;-) |
|
|
|
|
QbaNS
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Kwi 2016, 11:40 [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
|
|
|
Ma ktoś na zbyciu morettki wraz z grillem pasujące do Osiołka? |
|
|
|
|
|