'Wypadanie zapłonów', nierówna praca biegu jałowego + falowa |
Autor |
Wiadomość |
kaczkoryj
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 31 Skąd: SI
|
Wysłany: 14 Kwi 2016, 21:16 'Wypadanie zapłonów', nierówna praca biegu jałowego + falowa
|
|
|
Witam, przy okazji sprawdzania wiązki której częścią jest przewód MAP sensora oraz IAT, natrafiłem na przewód zakończony końcówką i nie mam pomysłu do czego to jest, czy ktoś z Was byłby w stanie powiedzieć co to takiego i gdzie powinno być podpięte?
Cała sprawdzana wiązka to 4 kostki- do alternatora, gdzieś na dół (chyba czujnik wału), wypomniany MAP oraz to coś co nie wiem czym jest
Będę wdzięczny za wszelaką odpowiedź
 |
Ostatnio zmieniony przez kaczkoryj 15 Kwi 2016, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Kwi 2016, 21:26 Co to za "kostka"/ przewód - 1.25
|
|
|
Wygląda mi na końcówkę do czujnika ciśnienia oleju, ale nie wiem gdzie on jest w zetecu 1,25 więc pewności nie mam. |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
 |
kaczkoryj
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 31 Skąd: SI
|
Wysłany: 14 Kwi 2016, 21:32 Co to za "kostka"/ przewód - 1.25
|
|
|
A, właśnie- tak dla sprawdzenia podpiąłem to do masy i wtedy świeciła się cały czas kontrolka oleju Więc rzeczywiście może to być do czujnika ciśnienia oleju. Ale też nie mam pojęcia gdzie taki jest O.o |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
kaczkoryj
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 31 Skąd: SI
|
Wysłany: 14 Kwi 2016, 21:48 Co to za "kostka"/ przewód - 1.25
|
|
|
vegetagt, o kurde, dzięki wielkie To by tam pasowało w to miejsce właśnie. Pytanie czemu ktoś odpiął i tak zostawił... |
|
|
|
 |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Kwi 2016, 22:21 Co to za "kostka"/ przewód - 1.25
|
|
|
Może czujnik umarty i kontrolka świeciła po oczach. |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Kwi 2016, 00:36 Co to za "kostka"/ przewód - 1.25
|
|
|
Wrodzone czepialstwo każe mi spytać czy Autor nie pomylił MAP-a z MAF-em, ktoś potwierdzi? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Kwi 2016, 01:12 Co to za "kostka"/ przewód - 1.25
|
|
|
Żeby nie śmiecić - dzięki za info. Choć uważam, że MAP w aucie bez turbo ma taki sens jak MAF w gaźnikowcu... Choć w sumie to Ford... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
kaczkoryj
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 31 Skąd: SI
|
Wysłany: 15 Kwi 2016, 12:39 'Wypadanie zapłonów', nierówna praca biegu jałowego + falowa
|
|
|
Ja mam wersję gdzie jest MAP zespolony z IAT, zamiast MAF z osobnym czujnikiem IAT na filtrze. Powodem przejrzenia całej wiązki było to, że na Forscanie pokazuje nieprawidłową wartość temp powietrza zasysanego- około 30 st. Celsjusza (wartość zastępcza w komputerze, bez sygnału z czujnika to 38).
Zamieniłem swój czujnik na kupiony od modella i w kompie nadal tak samo. A auto jakby gubiło zapłony na biegu jałowym (nasilone przy zimnym silniku). + Po zahamowaniu lubi sobie zafalować 3-4 razy i potem się stabilizuje.
Macie jakieś sugestie, co to mogłoby być? (Dla ścisłości- cały układ zapłonowy wymieniony na nowy ngk + świece motorcrafta i po tym nieco przyjemniej chodzi)
Edit: czujnik ciśnienia oleju sprawny, jeszcze raz dzięki |
|
|
|
 |
|