Wymiana paska wieloklinowego |
Autor |
Wiadomość |
Mati
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 17 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 21:59 Wymiana paska wieloklinowego
|
|
|
Cześć. Przymierzam się do wymiany paska w mojej fieście mk5 99r. 1.3 HCS 50km.
Teraz mam pytanie czy występuje u mnie tylko napinacz, czy powinna być jeszcze rolka prowadząca pasek? Z tego co oglądałem pod maską to jest tylko sam napinacz. Możecie powiedzieć jak jest u Was? Bo nie wiem jaką długość paska mam wziąć.
Dodam że mam wspomaganie. |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 22:29
|
|
|
napinacz z rolką prowadzącą, luzujesz odchylając, długość dobierasz w sklepie w zależności czy ze wspomaganiem, czy z klimą itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mati
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 17 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 22:31
|
|
|
Ok tylko u mnie nie ma rolki prowadzącej, jest sama rolka napinacza i nic poza tym.
Pytanie moje jest takie czy powinna być tam rolka prowadząca? |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 22:48
|
|
|
Mati napisał/a: | jest sama rolka napinacza i nic poza tym. |
no tak ma być, jak nie hałasuje to nic przy tym nie grzebiesz wymieniasz tylko pasek |
_________________
 |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Gru 2015, 15:45 Wymiana paska wieloklinowego
|
|
|
Odświeżam temat - muszę wymienić rolkę napinacza paska wielorowkowego w 1,25 Zetec 2000r. Po odciągnieciu kluczem 13 i ściągnięciu paska napinacz opiera się o blachy zawieszenia - sprężyna NIE jest całkowicie zwolniona /tak jak np. w Focusie MK1 1,6 Zetec/ Nie próbowałem jej odkręcić w tej pozycji, bo obawiam się, że napięcie sprężyny spowoduje uszkodzenie śruby mocującej - w Focusie robi się to bez problemu CZYLI odkręcamy śrubę w PRAWO i rolka swobodnie schodzi z czopa napinacza - a tu w Fieście mam problem ... kto miał już z tym do czynienia i może coś doradzić ? dzięki. |
|
|
|
 |
wawrzyc

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 25 Gru 2015, 23:32 Wymiana paska wieloklinowego
|
|
|
Tutaj w 1.3 na 100% jest zwykła śruba nie z lewym gwintem czyli normalnie odkrecasz. Wiem bo kiedyś szukałem śruby z lewym do 1.4/1.25 |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Gru 2015, 17:18 Wymiana paska wieloklinowego
|
|
|
Problem nie leży w kierunku odkręcania śruby mocującej napinacz, tylko w napięciu sprężyny po zdjęciu paska. CAŁY napinacz opiera się wtedy o blachy zawieszenia i tu widzę kłopot z późniejszym jego zamontowaniem.
Inna sprawa, że /jak piszesz/ odkręcając śrubę w lewo nie zwolnię napinacza - dlatego opisałem jak to jest w Focusie i ten sposób ma tu sens. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.