Zawieszenie RS Turbo a zwykła Fiesta. |
Autor |
Wiadomość |
kamillr
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: SK
|
Wysłany: 31 Mar 2015, 22:17 Zawieszenie RS Turbo a zwykła Fiesta.
|
|
|
Hej, witam, jestem nowy na forum, niedawno kupiłem Fieste z silnikiem z RS2000, od razu po kupnie pojawił się problem - łożysko dosłownie się rozpadło przy czym rozwaliło zwrotnicę w środku i teraz pojawia się pytanie:
Czym różni się zawieszenie Fiesty RS Turbo od zwykłej Fiesty?
Kupiłem zwrotnicę ze zwykłej fiesty i nie pasuje.. tzn. jest zbyt wysunięta, dodam, że posiadam zaciski z ERS2000.
Pozdr. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Kwi 2015, 13:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 19:53
|
|
|
Różnice były w zwrotnicach, a bardziej łożyskach między mk3 a mk3,5 czyli wersji poliftowej.
może zwrotnice też masz z ERS? |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 23:59
|
|
|
zwrotnica różni sie tylko łożyskiem i średnicą amora |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
kamillr
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: SK
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 18:18
|
|
|
Witam, byłem dziś na złomie i patrzyłem zwrotnice z Fiest, nie pasuje żadna.. wszystkie różnią się tylko jedną rzeczą a mianowicie tą zaznaczoną na zdjęciu, moja zwrotnica w tym miejscu jest krótsza niż inne, czyżby poprzedni właściciel miał taką fantazje, żeby zeszlifować zwrotnicę, bo półosie były za długie?! Czy rzeczywiście to jakiś 'biały kruk"
http://i62.tinypic.com/9jgba1.jpg |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 18:58
|
|
|
kup na złomie dwie od mk3,5 i będzie spokój, ja ostatnio dałem na złomie za kompletną zwrotnice z piastą 50pln więc cena żadna |
|
|
|
 |
kamillr
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: SK
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 21:08
|
|
|
Nie w tym rzecz.. 'dłuższa zwrotnica wypycha kolo bliżej nadkola i nie da się przykręcić zacisku i dlaczego akurat z 3,5? |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 3 Kwi 2015, 07:31
|
|
|
na pewno masz zacisk z ers2000?? Moze ktos kombinował z hamulcami z mdo, bo tam cos trzeba przerabiac bo wysokosc nie pasuje...
Cytat: | Aby mondeo siadło trzeba stoczyc jarzmo 3mm w miejscu styku ze zwrotnica i trochę większym wiertłem rozwiercić otwory montazowe w zwrotnicy i wtedy siada bez problemu |
A moze w Twoim przypadku ktos problem inaczej rozwiazał.
Powinnes miec zwrotnice z mk3 według rocznika, chyba ze ktos zmienił zwrotnice na te z mk3.5 ze wzgledu na np dostepne amory i lepsze łozysko |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
kamillr
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: SK
|
Wysłany: 3 Kwi 2015, 07:46
|
|
|
Zaciski są z ers2000 i to nie są milimetry tylko centymetry. Z tego co patrzyłem po zlomach to wszystko jest to samo co w zwykłej fiescie oprócz tego kawałka zaznaczonego na zdjęciu. Dodam że z przodu są tarcze 260 i szpilki |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Kwi 2015, 11:39
|
|
|
Ty masz chyba zwrotnice zmk3,5 jak pamiętam jeśli mowimy o rajdówce ? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
kamillr
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: SK
|
Wysłany: 3 Kwi 2015, 11:48
|
|
|
No tak zgadza się, to rajdowka, skąd wnioskujesz ze to z 3,5? I pytanie czy jest ktoś w stanie takową pokazać? nie potrafię znaleźć. Pozdr |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Kwi 2015, 20:28
|
|
|
mk3,5 bo z tego co pamiętam tam jest chyba zawias z koni a on był do mk3,5 |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Kwi 2015, 10:36
|
|
|
pod zaciski z mdo trzeba otwory rozwiercać, escortowe zaciski ponoć pasują bez problemu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Kwi 2015, 12:00
|
|
|
Pod zaciski z mdo to trzeba rozwiercić otwory zwrotnicy z 10 na 12mm oraz stoczyć jarzmo 3mm lub dać dystans 3mm pod tarczę hamulcową |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
kamillr
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: SK
|
Wysłany: 6 Kwi 2015, 18:47
|
|
|
Zaciski są 100% ERS2000, hm no u mnie tarcza jest po prostu za daleko na zwykłej zwrotnicyi nie wejdzie między klocki. Zaznaczyć trzeba, piasta jest na szpilki a nie na śruby. Które roczniki to MK3.5? |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 6 Kwi 2015, 23:14
|
|
|
zdaje mi się że mk 3,5 to te po '94 |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
sadek22b

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007 Posty: 13 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 8 Kwi 2015, 00:03
|
|
|
Włączę się do dyskusji, może to rozwieje kilka wątpliwości:
- auto jest z 91 roku, RST produkowano tylko do 92 (według intercars), więc rocznikowo nie ma szans na MK3,5,
- Fiesta, którą kupiłeś była pierwotnie RST - potwierdzały to elementy nadwozia, oryginalne 14 alu, kierownica, fotele recaro, osprzęt silnika etc - zwrotnice były również seryjne,
- do auta dopasowane zostały koni sport - do wersji RST / XR2i - które zamontował "zwykły" mechanik, żaden spec od fordów czy MK3. Nie są to więc zwrotnice z MK3,5 (o których wspomniał Daras, od którego chciałem je przygarnąć w późniejszym okresie) bo nie pasują do amorów),
- silnik został wpasowany wraz ze skrzynią o wiele później - jakieś 2 może 3 lata, wraz z nim zaciski z ERS2000 i tarcze Mikoda. Autor swapa jeszcze dziś telefonicznie potwierdził, że niczego nie zmieniał,
- w czasie tych 7-8 lat u nas, wymieniliśmy tylko jedną zwrotnicę - szczerze, nie pamiętam nawet którą - ten sam "zwykły" mechanik poskładał auto,
- wszystkie wymiany w tym czasie oparte były o stożkowe łożyska, co jak mi wiadomo potwierdza kolejny raz, że są to seryjne zwrotnice MK3.
Nie wiem skąd brałeś zwrotnice na wymianę, jednak w tej sytuacji sądzę, że ktoś pomylił się w opisie. Jeśli ja coś tu pomyliłem, z pewnością ktoś mnie poprawi - ja znam tylko jedną Fiestę, ekipa FKP wszystkie
Pozdro dla chłopaków z Gliwic |
|
|
|
 |
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Kwi 2015, 19:06
|
|
|
Nudzę się i mam aktualnie auto na lewarku więc jeśli chcesz mogę Ci porobić zdjęcia zwrotnicy mk 3,5 z każdej strony, ale zdjęcia będę mógł wrzucić dopiero piątek/sobota w razie czego pisz na pw.... |
|
|
|
 |
|