1.4 TDCi - ciężko odpala na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 17:35 1.4 TDCi - ciężko odpala na zimnym silniku
|
|
|
Witam. Od kilku miesięcy mam dość uciążliwy problem z moją Fiestą 2002 r. 1.4 TDCI. Auto ciężko odpala na zimnym silniku. Rozrusznik kręci, odpala dopiero po 3-4 razie. Gdy zostanie odpalona rano, w ciągu dnia odpala bez problemu. Na plaku odpala od razu za 1 razem.
Wtryski sprawdzone, pompa też, kompresja w silniku ok, świece w porządku, wymienione przewody paliwowe, filtr paliwa, olej, wałek rozrządu, szczotki rozrusznika, elektromagnes i popychacze. Po wymianie wałka, elektromagnesu i szczotek rozrusznika, gdy stał w garażu po złożeniu odpaliłą za pierwszym razem. Jednak następnego dnia było to samo. Odpaliła za 4 razem (stała na podwórku).
Po podłączeniu pod komputer 0 błędów. Była już u 4 mechaników i dalej to samo. Z tego co zdążyłem się zorientować, sporo jest takich wątków na forach, jednak nic nie pomaga.
Jeżeli ktoś ma jakieś przypuszczenia, proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Mar 2015, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Jacek__z
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: PPL
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 17:56
|
|
|
Ten typ tak ma.
A to dlatego , że świece dopiero grzeją jak jest -3 . |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 18:13
|
|
|
Świece podgrzewa od - 4 st C
Po podgrzaniu świec też źle odpala, przy np. 5 stopniach jest to samo |
|
|
|
 |
Jacek__z
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: PPL
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 18:18
|
|
|
no poniżej -3 .
może się zapowietrzać . spróbuj przed odpaleniem podpompować paliwko pompka ręczna . |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 18:21
|
|
|
Było sprawdzanie, nie zapowietrza się |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 19:31
|
|
|
Wtrysk bezpośredni nie potrzebuje świec żarowych do odpalenia w zasadzie do sporych temperatur ujemnych, powinno się klekota dać odpalić nawet przy -15 bez jakichś tragicznych problemów.
Wątpię żeby się zapowietrzał, skoro przy plaku pali od razu. Stawiam na jakiś czujnik lub inny problem natury elektronicznej.
I podjedź na jakąś rzetelną diagnostykę komputerową, bo przy takich objawach nie ma szans na brak błędów na kompie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 20:07
|
|
|
A czujnik wałka rozrządu lub alternator? To może być przyczyna? 5 mechaników podłączało ją pod komputer i dalej nic, nie mam pojęcia gdzie ją jeszcze postawić.. |
|
|
|
 |
zizu
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 61 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 20:43
|
|
|
Najprostsza odpowiedź do brak paliwa, ale jak to było sprawdzane to może czujnik położenia wału? |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 2 Mar 2015, 20:56
|
|
|
Brak paliwa oczywiście odpada |
|
|
|
 |
Jacek__z
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: PPL
|
Wysłany: 3 Mar 2015, 10:06
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Wątpię żeby się zapowietrzał, skoro przy plaku pali od razu |
Na plaku odpali nawet bez paliwa , bo plak jest paliwem . |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 3 Mar 2015, 10:12
|
|
|
Jacek__z, no z pewnością masz rację, ale co się staje jak przestajesz ów plak podawać? Skoro po jakiejś tam niewielkiej dawce plaka jest w stanie pracować dalej normalnie, to coś tu nie halo. I nie pasuje to do zapowietrzania się, bo zapowietrzonego dizla na plaku niektórzy męczą i męczą zanim się odpowietrzy i jest w stanie dalej pracować samodzielnie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 3 Mar 2015, 10:44
|
|
|
Wystarczy trochę plaka i pali od ręki, bez plaka kręci i kręci. W ciągu dnia pali od ręki, niezależnie od tego czy rano odpaliła na plaku czy bez. |
|
|
|
 |
Jacek__z
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: PPL
|
Wysłany: 3 Mar 2015, 11:30
|
|
|
wystarczy kilka bąbelków powietrza w wężach i taki będzie efekt , że trzeba trochę dłużej kręcić , jak psikniesz plaka silnik odpala i ma większe obroty niż kręcąc rozrusznikiem więc prędzej to powietrze wypchnie i już pracuje na ropce . |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 3 Mar 2015, 11:55
|
|
|
Dzisiaj przy 10 st C pokręciła chwilkę rozrusznikiem, spod maski poszedł taki dziwny dźwięk, którego wcześniej nie zaobserwowałem i zapaliła za pierwszym razem.
Ma ktoś jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
barney
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Mar 2015, 17:03
|
|
|
A taki stary bajer, jak kąt zapłonu..? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 7 Mar 2015, 17:29
|
|
|
barney, kąt wtrysku jak już. W układach CR całkowicie poza kontrolą, tzn. parametry wtrysku są ustalane przez sterownik silnika na podstawie czujników, mapy wtrysku i oprogramowania. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 7 Mar 2015, 17:47
|
|
|
Ma to związek z temperaturą powietrza? Bo w mojej fieście odpalanie ewidentnie zależy od temperatury |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 7 Mar 2015, 17:56
|
|
|
Ja niestety nie wiem, nie znam się aż tak mocno na bebechach CR. Na moje jest to na pewno jakiś czujnik, typowa "pierdoła", ale nie jestem w stanie Ci wskazać konkretnego. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
kamil290692
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 15 Skąd: Niemcy
|
Wysłany: 7 Mar 2015, 17:59
|
|
|
Kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu i za 2 tygodnie wymienimy, zobaczymy czy coś pomoże. |
|
|
|
 |
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 7 Mar 2015, 22:20
|
|
|
A sprawdzałeś kąt wtrysku , o ile dobrze pamiętam powinno być 21 stopni , u mnie jest rozrząd przestawiony i mam taki sam objaw jak u ciebie . |
|
|
|
 |
|