vectra 3.2 v6 vs mondeo st220 |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 17:40
|
|
|
Mateklobez napisał/a: | Kolego, a miałeś takie 3.0 V6, czy Ci kolega szwagra brata żony opowiedział? |
Robiłem kilka sztuk. Urwanie rozrządu złożonego na markowych częściach po 40-50 tyś km to żadna nowość. Do tego notorycznie stukające szklanki w głowicy nawet po przebiegach 60-80tyś km. Nie wiem jaki silnik był w Lagunie (zwanej również królową lawet) ale citroen peżo to jest dramat w kosmosie. Mieli dobry silnik 3.0 na łańcuchu to przestali go produkować. Tamten 167/200 konny silnik miał tylko wycieki oleju, a tak do 300 tyś bez najmniejszej awarii latał, a widywałem egzemplarze które po naprawie głowic jeździły nawet po 800 tyś i nie brały oleju.
A co do mondeo MK3 to moim zdaniem jest to chyba najgorsze mondeo jakie wyprodukowano. Sama trwałość zawieszenia przedniego i tylnego załamuje. Części też nie należą do najtańszych. Do tego miliony małych awarii, sprzęgła klimatyzacji, podgrzewane dysze spryskiwaczy, notorycznie przepalające się oświetlenie desek, czujnik prędkości pojazdu (sama wymiana to katorga), łożyska w przednich kołach i czujniki ABS ... |
|
|
|
|
Mateklobez
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 16 Skąd: Łobez / Rees
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 18:56
|
|
|
diodalodz, silnik 3.0 V6 montowany w Renault Lagunie, Citroenie C5 i Peugeot'cie 607 to wspólne dzieło koncernu PSA i Renault. Montowano go również w 407, Espace i jeszcze kilku modelach. A co do miana "Królowej lawet" - wzięło się od głąbów, którzy uwierzyli że olej w silniku diesla można zmieniać co 30.000 km (tak sugeruje komputer pokładowy funkcją "service"). Jak dbasz tak masz. Ale nie róbmy już koledze offtopu w temacie. Pis joł. |
_________________ http://motospamerzy.pl - zapraszam!
|
|
|
|
|
czeski12
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 50 Skąd: Strzelce Op
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 18:58
|
|
|
Peedro napisał/a: | czeski12 napisał/a: | I czy I generacji V40 T4 jest tez godne polecenia pod względem bezawaryjności, czy kupując je musze mieć worek gotówki na plecach ?
|
v40 to carisma, i było produkowane w holandii, czyli z prawdziwymi volvo ma wspólny tylko znaczek i kilka silników |
Z tego co wyczytałem, to masz rację Volvo było produkowane z sinikiem mitsubishi 1,8 GDI, który nie cieszy się sympatią, ale reszta to szwedzkie motory. Za kilka miesięcy planuje zakup nowego auta, budżet do max 20 tys, a co jak co ale Volvo zawsze mi się podobało, a szczerze mówiąc chcialłbym mieć troche frajdy z jazdy, czuć bezpieczenstwo i komfort, a w fiescie 1,3 i focusie mk1 1,4 tego nie ma. Co by nie było, że narzekam na fiesty, to mimo wszystko fajnie mi się nią jeździ i przez ładnych kilka tkm mnie nie zawiodła , nawet lepiej niż focusem od rodziców |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 19:49
|
|
|
czeski12 napisał/a: | Volvo było produkowane z sinikiem mitsubishi 1,8 GDI |
GDI to bardzo udane silniki. Coś na co VW i inne koncerny potrzebowały 5-10 lat.
Te jednostki palą bardzo mało paliwa i oferują bardzo dobrą dynamikę. Jedyne problemy to odkręcająca się śruba centralna od koła pasowego, zazwyczaj w wyniku niewłaściwego dokręcenia. Bywają problemy z obrotami spowodowane złą pracą regulatora ciśnienia paliwa. Nie zatrzymuje to auta, ale bywa upierdliwe. Fachowców do naprawy raczej za wielu nie ma . Ten silnik zdobył niegatywne opinie bo nie toleruje LPG. A to klucz do miana dobrego silnika w PL. W Carismie do 250 tyś z tym silnikiem nie dzieje się nic. Rozrząd tani, prosty w wymianie, bez specjalnych blokad i narzędzi. Większość takich aut które robiłem miały nigdy nie ruszane silniki. Padały czasami wysprzęgliki (taniocha i wymiana w 20 min). No i od naszych dróg sworznie też się trafiały. Jedyny minus w przypadku carism to tragiczne wnętrze, słabe fotele i guziki od elektrycznych szyb. Design związku radzieckiego i korodujące nadkola . Volvo w środku wyglądało znacznie lepiej, co do korozji i awaryjności nie wiem, bo volva nie robie.
A co do laguny nie bądźmy aż tak skromni. Wybuchały jeszcze notorycznie manualne skrzynie biegów czy słynna karta dostępowa która akurat jest łatwa i tania w naprawie ale dostarcza emocji Do tego awarie elektrycznych szyb i wycieraczek. Znam więcej tematów ale przemilczę |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 20:43
|
|
|
czeski12 napisał/a: | Volvo było produkowane z sinikiem mitsubishi 1,8 GDI, który nie cieszy się sympatią, |
... i ze skrzynią reno, której to odkręca się piąty bieg i robi niezle zamieszanie |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:08
|
|
|
a może E39 po lifcie, wygodne, mało awaryjne i nie gnije |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:18
|
|
|
vegetagt napisał/a: | ... i ze skrzynią reno, której to odkręca się piąty bieg i robi niezle zamieszanie |
Myślałem, że tylko fiat tak umie zrobić skrzynię tego tematu nie znałem. Polo 6N2 ma tak dobą skrzynię, że silnik 50KM 1.0 jest ją wstanie wykończyć w 120 tyś km. Co za czasy ... |
|
|
|
|
czeski12
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 50 Skąd: Strzelce Op
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 22:58
|
|
|
Co do skrzyń to jak one mają się własnie w Volvo V70, szczególnie chodzi mi tu o automat, bo manula cieżko znaleźć. Obecnie troche się zajarałem Volvo , w sumie od zawsze podobały mi się te kanciaste rysy. Tylko jedyne czego się boje to własnie skrzyni automatycznej, wiadomo, że jeżeli się rozpierdzieli to grube tysiące trza wyciągać z kieszeni, a i serwisowanie takiej skrzyni jest dużo droższe od manuala. |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Gru 2014, 23:29
|
|
|
Ja jeździłem tylko volvami w Turbo, do diesla nawet nie podchodziłem mimo że to podobno też dobre silniki(mówię o 2,5TDi). Jak ktoś nie chce Turba w benzynie to wersja 2.5 170KM jest sensownym wyborem, silniki o mniejszej mocy(120 i 140) w tym aucie nie maja racji bytu bo auto trochę waży i suma sumarum spalanie takiego jest na poziomie silnika z Turbo.
Jest dużo manuali i są dość pancerne, automaty też ale trzeba wziąć pod uwagę że te auta mają zazwyczaj grubo powyżej 300tyś i jak ktoś o taką skrzynie nie dbał to ma się prawo sypnąć. Koszt używki to 150- 300zł jak się poszuka więc ewentualna awaria wcale nie robi dziury w kieszeni.
Z takich rzeczy jeszcze wartych zwrócenia uwagi to V70 polifcie ma już elektroniczną przepustnicę a te z początków produkcji potrafią być upierdliwe i się psuć, do tego 5 cewek które nie rzadko odmawiają współpracy. Silniki bardzo lubią gaz, ale instalacja musi być dobrze położona, Walteki z byle jakim parownikiem robi z auta żółwia, jest wysokie spalanie i utrapienia. Dobre wtryski w odpowiednim miejscu, mocne parowniki najlepiej dwa i można śmigać. Turbo ma od 211KM do -239KM jest już czym jechać. Spalanie gazu od 10 w trasie do max 16 w mieście, no chyba że ktoś na prawdę depta to i więcej będzie. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Gru 2014, 01:36
|
|
|
van napisał/a: | i(mówię o 2,5TDi) |
jeśli mówisz o jednostce z VW to jest ona bardzo udana. Może nie tak trwała jak większość silników Volva ale nie jest źle. 400 tyś km raczej bez problemu przejedzie. Jedyne udziwnienie to 2 paski rozrządu . Bo jeden pasek jest normalnie (napędza wałek rozrządu). Na końcu wałka jest drugie koło i krótki pasek który napędza pompę wtryskową. Silniki raczej udane, dobrze znoszą mrozy. Co do kultury pracy, no to VW - szału nie ma. Z awarii to jest jedna dziwna. Gdy rozrząd ma jakiś tam przebieg, wyciągają się paski rozrządu i auto miewa problemy z opaleniem. Czasami zdarzały się awarie vacum pompy ale prawie zawsze pow. 200 tyś km. To chyba jeden z lepszych silników VW. Równie trwały był tylko 1.9D o którego ktoś dbał i 2.4 z transportera (jedyne problemy to wycierające się wałki rozrządu). |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Gru 2014, 15:40
|
|
|
Daras84 napisał/a: | a może E39 po lifcie, wygodne, mało awaryjne i nie gnije |
a jakieś techniczne zmiany tam były, czy tylko przestała gnić? |
|
|
|
|
Yakuza
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Sty 2015, 11:48
|
|
|
Odeszliśmy od tematu Vectra vs. Mondeo, ale luz
Poza zmianami w wyglądzie i wyposażeniu technicznie w e39 po lifcie zmieniło się niemal wszystko
Wycofano paliwożerną jednostkę 2.0 150 km w modelu 520i i zastąpiono ją silnikiem o pojemności 2.2l i mocy 170 km. Zmodernizowano silniki 3.5l i 3.0d. Ponadto wprowadzono dwa nowe diesle 2.0d 136 km i 2.5d 163 km. Oprócz tego wycofano wersje 523i 170 km i 528i 193 km i zastąpiono je silnikami 2.5l (192 km) 525i oraz 3.0 (231 km) 530i
Bez zmian zostały właściwie tylko wersje 540i oraz M5 |
_________________ Real men drive fords!
Pomoc przy zakupie samochodu używanego - elektronika samochodowa - priv! |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 6 Sty 2015, 14:46
|
|
|
vegetagt napisał/a: | czeski12 napisał/a: | Volvo było produkowane z sinikiem mitsubishi 1,8 GDI, który nie cieszy się sympatią, |
... i ze skrzynią reno, której to odkręca się piąty bieg i robi niezle zamieszanie |
Powiem delikatnie...Kolego nie znasz się to nie pisz rzeczy takich.
GDI żadne nie miało skrzyni z reno. Jeślii nie wierzysz to zapraszam do mnie na parking. Mam 1.8GDI i uważam to za bardzo dobre auto. Jako jedyna wersja silnikowa ta miała jeszcze japońskie skrzynie biegów (japońskie = produkowane w Japonii).
Mam 270 tys. km przelotu w tym aucie a poza czyszczeniem przepustnicy niczym sie nie martwię. A ostatnio w 150km trasie zrobiłem 5,6l / 100 km (przypominam tylko ze to ma 92kW = 125KM).
Ps. Takie gadanie ze 1.5dci to złom bo coś tam sie dzieje, czy ze 1.8gdi to najbardziej awaryjne jest stekiem bzdur. Bzdury powtarzane przez osoby co nigdy takich aut nie miały.
Jako ciekawostkę dodam, ze 1.8gdi byl pierwszym seryjnym silnikiem z bezposrednim wtryskiem benzyny. Coś co pozostałe koncerny wprowadziły do produkcji 8-10 lat później! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sty 2015, 15:32
|
|
|
GDI racja, chyba miało skrzynie mitsubishi, a zwykłe 1.8 miało skrzynie reno. Podawałem jako przykład kolejnego babola v40, a nei jako GDI + reno. Też moge cie zaprosić na parking do odczytania numeru skrzyni w aucie . Starej skrzyni nie mam bo poszła na złom Auto po zakupie zrobiło 600km i sie zesrało... Może poprzedniemu wlascicielowi tez zaczely biegi wypadać i go sprzedał.
odyniec napisał/a: | czy ze 1.8gdi to najbardziej awaryjne jest stekiem bzdur. |
A to chyba nigdzie tu nie padło. GDI jest problemem, bo mało osob ogarnia przepustnice i regulator ciśnienia. A na dokładke "paaaaaaanie, wtysk bezpośredni to nie da sie zagazować". Jasne, że się da, tylko na troche innych zasadach. A jak np u mnie pewien piękny warsztat nie umie ogarnąć tico na lpg(gaźnik, więc gaz 1 generacji), to nie będe wymagał wiedzy w zakresie silników z wtryskiem bezpośrednim... |
|
|
|
|
diablo189
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 142 Skąd: Poland
|
Wysłany: 22 Sty 2015, 13:20
|
|
|
samochód Wkońcu kupiony :-D
padło na 607 fl 2.7hdi biturbo
wiem wiem każdy narzeka ze silniki specjalnej troski i łapią na panewkach oraz skrzynie siadają blablabla. fama jak z 2.2hdi za takie plotki dziękować ludziom :-D gdyby nie to ze piszą i gadaja ze niewypal to nie bylby w takich niskich cenach :-D |
_________________
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 22 Sty 2015, 14:26
|
|
|
diablo189, i BDB ! |
|
|
|
|
|