Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Gdy silnik jest cieply nie kreci.
Autor Wiadomość
Kazzimo_NH 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Gru 2014, 19:07   Gdy silnik jest cieply nie kreci.

Witam! Tak jak w temacie gdy silnik jest cieply nie odpali nawet nie zakreci a gdy jest po zimnej nocy to mozna powiedziec ze pali na dotyk. 2 tys. Km byla regulacja zaworow, ostatnio pompa wody wymieniona, czujnik temp. W lato gdy zgasl to bez wylaczenia swiatel rowniez nie chcial odpalic i tez nie krecil. Bardzo prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Gru 2014, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:28   

trzeba zacząć od wyczyszczenia lub wymiany automatu rozrusznika o ile na ciepłym nie działa rozrusznik.
 
 
 
Kazzimo_NH 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:32   

A moze to byc wina akumulatora?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:34   

mega wątpliwie. Przeważnie winny jest rozrusznik, a wlasciwie wydech, który go nagrzewa. Dlatego ford w ostatnim wypuście skrzyń przeniósł go na drugą stronę silnika, obok kolektora dolotowego.
 
 
Kazzimo_NH 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:57   

Czyli nie da sie temu zaradzic? To czemu w lato gdy zgasl mi i probowalem odpalic odrazu to nie zakrecil wylaczylem swiatla i odrazu zapalil.
Ostatnio zmieniony przez Kazzimo_NH 18 Gru 2014, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:59   

naprawic rozrusznik trzeba i tyle ;) Podziała wtedy kolejne 20 lat.
 
 
Kazzimo_NH 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Gru 2014, 21:01   

Naprawic czyli wymienic? Cos "mechanik " z nim w lato robil .
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Gru 2014, 21:03   

http://www.fiestaklubpols...ghlight=#377032
i w innych tematach także przewija się kwestia wymiany tulejek. Zreszta diodalodz napisał to w 1szej odpowiedzi :P
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Gru 2014, 02:24   

nie tulejek tylko elektrowłącznika
A po zgaszeniu świateł czasami odpala , bo jest wtedy większy prąd idący z akumulatora (bo nie idzie na światła) i to powoduje większą siłę generowaną przez elektromagnes. Taka nowa część kosztuje w granicach 50 zł i nie trzeba rozbierać rozrusznika na części. Choć warto, bo nie jest to trudne a przy okazji można ocenić stan szczotek.
dodam zdjęcie poglądowe byśmy wiedzieli o czym mówimy
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 19 Gru 2014, 09:19   

Co do automatu nie zawsze trzeba wymieniać przyda się lutownica i bolec do odgięcia blaszki i możemy wyczyścić styki oraz dać podkładki aby bardziej wystawały. Troszkę więcej zabawy niż w automacie od poloneza ale potem mega radocha że działa i 50 zł w kieszeni. No chyba że uzwojenie spalone wtedy kicha.
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
Kazzimo_NH 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 99
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Gru 2014, 10:07   

Czyli gdy elektromagnez ma swoje lata i jest goracy traci swoje wlasciwosci?
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 19 Gru 2014, 11:08   

Nie koniecznie czasami wystarczy praca materiału przy różnych temperaturach.
Przy większym napięciu czasami może jakiś wypalony styk lepiej stykać.
Aby mieć spokój trzeba rozebrać wyczyścić , wymienić tulejki ,szczotki , przeszlifować komutator, usunąć starą miedź z rowków komutatora. Nasmarować bendix i tuleje.
Rozebrać automat wyczyścić styki i dać podkładki . Będzie działać jak nowy i nie straszne będą mu mrozy i upały. Czasami lepiej naprawić oryginalny niż kupić jakieś chińskie gówno.
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Gru 2014, 22:33   

Automat w boschu w 99% jest nierozbieralny. Czasami dostaje od temperatury zwarć między zwojowych, czasami brud w mosiężnej tulei blokuje tłoczek (rozszerzalność materiału). Jedyne co można to umyć tłoczek i spróbować czy to pomoże.
tak pozostaje tylko wymiana.
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 19 Gru 2014, 22:56   

99% to jest rozbieralny i to bez problemu.
Przykręcasz do imadła wbijasz szpikulec aby odgiąć blachę w około tego plastiku ze stykami.
Delikatnie stukasz młotkiem i ładnie cała się rozwija potem wkładasz od spodu jakąś tulejkę stukasz i uzwojenie masz na wierzchu potem wystarczy odlutować i oto możemy już czyścić styki itp.
Na koncie mam z 500 automatów różnych firm i nie było takiego co się nie dało rozebrać. :)
Jak skończę remont blacharki to może rozbiorę automat i zrobię tutka :)

automat bosch
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Gru 2014, 13:48   

myślałem, że ludzie przestali to robić po upadku PRL. Jak może się opłacać rozbieranie automatu np za 30 zł ? Tego nie wiem. Wymiana daje 100% pewności naprawy na 10 lat.
 
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 20 Gru 2014, 14:24   

W tych czasach po tygodniu możesz mieć już po automacie a oryginał to oryginał, bo teraz bosch to się nadaje do .... Opłaca się dla satysfakcji jak by każdy tak wymieniał bo się nie opłaca naprawiać to nie pisali byśmy teraz na temat samochodu z 91r.
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.