Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC?? |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 30 Lis 2014, 20:09 Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC??
|
|
|
Hej. Udało się komuś odkrecic kółka rozrządu w ZETECu? Ja musze je odkrecic bo po zalozeniu paska rozrządu w silvertopie 2.0 wyszło ze ustawienei po poprzednim wlascicielu wychodzi tak jakby przestawione o pol zabka. Albo walki moga byc o ok pol zabka do przodu albo do tylu a chce to ustawic idealnie.
I nie wiem czy probowac w ogole odkrecac czy od razu rozwiercic sruby i szukac innych do ponownego przykrecenia.
Dzieki z gory za pomoc. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30 Lis 2014, 20:51
|
|
|
normalnie sie odkręcają |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Lis 2014, 20:58
|
|
|
Qzyn, masz blokady do kółek? Jak nie to ja wkładam śrubę pomiędzy koło a głowice. Głowe uszkodziłem raz - na Darasowych wałkach Lekko się odkształciła, ale nei ciekło.
Także ten, podsumowywując?
odkręciłem przynajmniej 4 razy śruby od wałkow
raz uwalilem obie śruby
raz jedną odkręciłem, drugą odkręciłem spawarką.
fota:
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Lis 2014, 21:29
|
|
|
ja normalnie odkręciłem |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Lis 2014, 22:59
|
|
|
Nie pamiętam teraz dokładnie, ale jeden ząbek na kółku rozrządu zeteca to 18 stopni, więc nie może być o tyle przestawiony tylko lepiej ustaw idealnie. Jak kółka odkręcam bez problemu, wkładam duży płaski śrubokręt przez kółko i blokuje je o płaszczyzne głowicy i wtedy drugą ręką odkręcam śrubę, nie pokrzywiłem tak jeszcze ani razu głowicy, wszystko chasa. Potem kółka trzeba dokręcić momentem 70Nm. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Gru 2014, 08:25
|
|
|
Ok dzieki , to kupuje porzadny klucz i probuje |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Gru 2014, 20:26
|
|
|
ja kiedyś w akcie desperacji urzyłem "majzla" i młotka, odkręciły się elegancko, i nawet na tych samych zakręciłem i hulało jak ta lala |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 07:18
|
|
|
Ok, kupilem porzadnego torxa i dobra blache jako "przyrzad do ustawienia wałków ))) Wezme anie zeby przytrzymala silnik i obadamy - musi puscic
Swoja droga Daras to silnik od Bzyqa - dziwie sie ze mu to jezdzilo w miare dobrze Obydwa wałki mozesz ustawic albo pol zabka w przod albo w tyl - na zero niema opcji |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 10:03
|
|
|
Panowie- a jak to jest faktycznie - ponoć Ford zaleca wymianę tych śrub na NOWE podczas wymiany paska. Ktoś tak zrobił ? dzięki. |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 10:59
|
|
|
Nie bo nie ma potrzeby jesli ich sie nie zniszczy. ASO zaleca wiele rzeczy dla:
a) wlasnego bezpieczenstwa, tzw dmuchanie na zimne
b) wlasnego zarobku - na kazdej czesci maja dobra marze
)) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Gru 2014, 11:29
|
|
|
Racja - np. FORD zaleca ucięcie pasków napędu osprzętu w Focusie MK2 1,6 Ti-VCT 115KM. np. przy okazji wymiany rozrządu. Dwa dni temu wymieniałem obudowę z termostatem i czujnikiem temperatury. Pasków nie ucinałem/są dwa/ dość łatwo je ściągnąć, trudniej założyć, nie mając specjalnego narzędzia sprzedawanego w komplecie z nowymi paskami. Kto miał do czynienia z tym patentem Forda pt. obudowa termostatu to wie o czym piszę. |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 07:36
|
|
|
Udało sie, metoda - pół na pół.
Mimo nowiutkiej nasadki torx pusciła jedna śruba a druga po darasowemu dopiero majzlem ale problemu nie bylo
Także rozrząd ustawiony jak ta lala i moge działać dalej.
Dzięki za pomoc. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 09:17
|
|
|
stare metody są najefektowniejsze:D |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:34
|
|
|
Tak jak i starzy mechanicy |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Mar 2016, 22:00 Jak odkrecic kółka rozrządu ZETEC??
|
|
|
Zamiast śruby/śruboktęta do zablokowania kółka polecam użyć drewniany trzonek od młotka - głowica będzie bezpieczniejsza. |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Paź 2017, 13:13
|
|
|
Odświeżę temat, bo nie chcę zakłądać nowego. Pytanie ; silnik 1,25 Zetec mk5 Fiesta - Osłonę paska rozrządu mocuje 8 śrub. Wszystkie oprócz jednej dość łatwo się odkręca. Problem jest ze śrubką przy pompie wspomagania. Żeby ją odkręcić i wyjąć trzeba(?) zdemontować/przesunąć/odsunąć pompę ?? Ktoś wie jak to wygląda i może coś poradzić, zasugerować - Wielkie dzięki za jakiekolwiek porady.
Aha - śrubkę blokuje koło pasowe pompy. |
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1878 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 14 Paź 2017, 14:39
|
|
|
Odkreca i odsuwa. 😄 |
_________________
 |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 478 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Paź 2017, 14:55
|
|
|
Odkręciłem 3 nakrętki - dostęp to masakra, szczególnie tej górnej tuż przy osłonie kolektora Dwie trzymają korpus, są jedna nad drugą oraz jedna trzyma wspornik trzymający przewód. Dalej poległem. Muszę chyba zrobić jakieś fotki - może wskażesz mi czy są jeszcze jakieś nakrętki/śruby. Przy okazji dzięki za odzew. |
|
|
|
 |
|