Wymiana termostatu w 1.8 RQC |
Autor |
Wiadomość |
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Paź 2014, 20:57 Wymiana termostatu w 1.8 RQC
|
|
|
Jaki lepiej użyć te otwierające się przy 88 czy 92 stopniach?
Czy lepiej dopłacić parę złotych i kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Paź 2014, 22:46
|
|
|
Bit1 napisał/a: | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? |
zwykły czyli jaki? |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 26 Paź 2014, 22:48
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Bit1 napisał/a: | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? |
zwykły czyli jaki? |
w sensie bez uszczelki??? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Paź 2014, 22:50
|
|
|
no to bez sensu, bo przeciez ta uszczelka się zgniata i po paru latach jest do wywalenia razem z termostatem. Mnie za ori termostat motorcrafta 92 stopnie policzyli z 60zł i piątaka za uszczelke, takze nei wiem nad czym tu sie zastanawiać |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 26 Paź 2014, 22:53
|
|
|
vegetagt, za zamiennik nie policzą wiecej jak 30-35 zeta więc na dobrą sprawę są to 2 sześciopaki bronxa, przy oryginale robią się 4 |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 00:10
|
|
|
60 pln to nie jest tak dużo więc nie przeginaj. Jak już miałbym to robić to kupiłbym ori dla pewności poprawnego działania. Z resztą jak mam kupić nową ori część za takie pieniądze to nie mam się co bawić w zamienniki. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 20:05
|
|
|
Spokojnie panowie nikt tu oszczędzać za bardzo nie będzie.
Poprostu kiedyś jak zmieniałem termostat w 1,3 to tam nei było gumowej uszczelki, więc nei wiedziałem czy w 1,8 to jest seryjnie taka uszczelka czy to dodatek niektórych producentów.
Jak jest seryjnie to będzie seryjnie;p |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 20:42
|
|
|
Tzn. ja tylko napisałem że jak miałbym kupić ori motorcraft za 60, a jakiś zamiennik za 35 to wybrałbym ori bo nie są to duże pieniądze. A to czy jest tam uszczelka czy nie to trzebaby sprawdzić w microcat. Z resztą w ASO chyba by to sprawdzili. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 20:48
|
|
|
Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa. |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28 Paź 2014, 08:49
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa. |
To ta uszczelka jest na termostat czy wchodzi pomiędzy obudowę termostatu a blok silnika? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Paź 2014, 11:47
|
|
|
Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:
Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28 Paź 2014, 12:17
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:
Obrazek
Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu |
Oki teraz już wszystko jasne:)
U mnie akurat nie ma tego oringu, no taki urok aut po swapie, że często przy naprawach wychodzi, że czegoś gdzieś nie ma;p |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
|