
|
1.3 Duratec 70KM z LPG - nagar na świecach |
Autor |
Wiadomość |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 11 Paź 2014, 11:17 1.3 Duratec 70KM z LPG - nagar na świecach
|
|
|
Ostatnio silnik zaczął trochę szarpać na niskich obrotach, więc spróbowałem znaleźć przyczynę. Nie spodziewałem się tego rodzaju problemów, ponieważ świece wymieniłem z oryginalnych na oryginalne (najtańszy model FoMoCo, jak zawsze do tej pory) niecałe 14tys km temu, a kable z oryginalnych na NGK jakieś 7tys km temu. Silnik szarpał, jak ruszałem z niskich obrotów, ale problem występował dopiero, gdy silnik osiągnął normalną temperaturę pracy.
Wykręciłem więc świece i ku mojemu zdziwieniu na jednej ze świec (wokół obu elektrod) znajdował się gruby osad koloru piaskowego (tak z 2-3mm). Nadpalony był też izolator mniejszej elektrody. Druga najgorsza świeca miała ten nagar znacznie mniejszy - ok. 1mm. Pozostałe dwie były czyste. Świce z nagarem miały też mniejszy odstęp między elektrodami. Oczyściłem świece z nagaru, poprawiłem odstęp na 1,3mm i zamontowałem. Silnik ledwo odpalił i pracował na 3 cylindrach. Wyłączyłem i zamontowałem zapasowy komplet nowych świec Denso TT. Teraz silnik działa super.
Zastanawia mnie jednak przyczyna powstania tego nagaru. Podobno może to mieć związek z paliwem lub olejem silnikowych. Auto jeździ od 7,5tys km na lpg. Olej mam wlany Texaco Havoline Extra 10W40 jakieś 9tys km temu, ale że przy wymianie zabrakło mi z 1L, dolałem Texaco Ursa Premium TDX 10W40 (do silników diesel bez DPF w ciągnikach siodłowych). W międzyczasie dolałem niecałe 0,5L tego TDXa, bo poziom był niski. Jakieś 2 tygodnie temu dolałem 0,25L Elfa 10W40 (akurat taki miałem), a poziom oleju był 1/2 na bagnecie.
Zastosowanie Havoline Extra 10W40 polecił mi sprzedawca w sklepie, ponieważ wcześniej stosowany 5W30 Ford'a powodował, że silnik klekotał po jakichś 4tys km od wymiany, no i musiałem go dużo więcej dolewać. Na obecnym oleju zużycie jest dużo mniejsze i silnik w ogóle nie klekocze.
Ford nie zaleca jednak 10W40 do tego silnika. Zastanawiam się nad zmianą oleju na Valvoline SynPower FE 5W30 (ewentualnie Max Life FE 5W30), Motul 8100 Eco-nergy 5W30, Texaco Havoline Energy 5W30 pod kątem zmniejszenia występowania nagaru na świecach.
A może nie ma sensu wymieniać oleju, bo nie tutaj należy szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Paź 2014, 11:43
|
|
|
raczej to wina wadliwych świec. skoro zużycie oleju spadło to nie szukałbym tutaj przyczyny |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 11 Paź 2014, 12:01
|
|
|
Nalot na świecach nie był od zaolejenia, tylko taki suchy, koloru piaskowego. Przypominał kamień kotłowy, chociaż był nieco bardziej porowaty. Dał się usunąć dopiero przy użyciu młotka (delikatnie), chociaż i tak świece były do wyrzucenia. Trochę czasu spędziłem szukając informacji na ten temat i w kilku źródłach trafiłem na info, że to może być od dodatków w paliwie lub dodatków w oleju. Skojarzyłem temat, że albo tak źle działa na świece gaz, albo ta dolewka oleju dedykowanego do diesla (olej Ursa Premium TDX nie jest zalecany z jakiegoś powodu do filtrów DPF - pewnie wytwarza więcej popiołu).
Niedługo wymienię świece na Denso Iridium, żeby trochę ulżyć cewce zapłonowej. Zobaczymy, jak będzie z odkładaniem się nagaru na tych świecach. Na razie nie będę wymieniał oleju (przed czasem).
...
Ok, przełożyłem świece. Te które zdjąłem, przejechały 350km. Świeca z drugiego cylindra ma cienki czarny oleisty nalot (jakby zapieczony olej).
Wymieniać uszczelniacze? |
|
|
|
 |
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
 |
Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
|
Blackknight88 |
LPG |
7 |
4 Sty 2017, 23:32  cargo |
 |
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10  Gość |
 |
Zwiekszenie mocy 1.3 duratec 70km
|
PaszczakPL |
Mechanika silnika |
23 |
14 Cze 2014, 21:29  PaszczakPL |
 |
1.3 8V Duratec(70KM)- przerywa, szarpie na wolnych obrotach
|
goldberg |
Mechanika silnika |
1 |
27 Paź 2016, 01:16  gruby907 |
 |
Silnik Duratec 1.3 róźnica między 60KM, a 70KM
|
moreluz |
Mechanika ogólna |
3 |
25 Sty 2021, 00:15  rebiasz.fiilip |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|