Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:29 |
[MK4] Czy warto samemu wymieniać rozrząd i jakiej firmy |
Autor |
Wiadomość |
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:09
|
|
|
kuba87, dopiero fiesta MK5 dostała silniki TDDI, a tak były klekoty montowane, takie jak w mk3 tylko trochę pompy były zmodernizowane, ja bym nie przekraczał przebiegu 60 000km, gdyz w tych silnikach czyli Endura DE lubią się zrywać paski rozrządu
boas43, ale czy jest sens na 1 raz kupować blokady ? dobierz odpowiednie wiertła bądź trzpienie, i będzie to samo a za darmo |
_________________
|
|
|
|
|
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:24
|
|
|
Sprobuję cos zdzialac domowymi sposobami.....ale zanim zaczne wolę pytac sie tutaj - Was
A czy do dokrecania rolek itp. rzeczy/elementow rozrządu należy w teori/praktyce uzyć klucza dynanometrycznego ?
- no i standartowe pytanie jakiej firmy rozrząd ?
W intercarsie do tego modelu są z jednej firmy 3 zestawy rozrzadu !? Nawet po podaniu im VIN-a panowie w sklepie zglupieli i stwierdzili ,że nie wiedza i najlepiej zdemontowac stary rozrzad i dopiero wtedy kupic ... |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:35
|
|
|
boas43 napisał/a: | należy w teori/praktyce uzyć klucza dynanometrycznego ? |
W teorii tak, w praktyce - ja nie używałem.
boas43 napisał/a: | - no i standartowe pytanie jakiej firmy rozrząd ? |
Najlepiej to oryginał
Ja osobiście mam teraz założony rozrząd SKF |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:58
|
|
|
Mam własnie okazje kupic rozrząd SKF za 150 pln (2 paski,rolki itp.) - warto ?
Oczywiscie wczesniej sprawdzę czy on bedzie pasował.
Pompe wody podpowiadali mi zebym kupil z metalowym "wiatraczkiem".... |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 23:37
|
|
|
Rozrząd jak rozrząd, ja i tak wymienię po przejechaniu max 40tyś |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 16 Sty 2014, 19:57
|
|
|
Ok panowie - silnik porozkrecalem i rozrzad mam na wierzchu - oczywiscie nie ściagałem go tylko narazie probiłem mu fotki i ogolnie zrobilem ogledziny . I sprawa sie ma tak:
- paski wygladaja jak nowe - zadnych widocznych uszkodzeń, przetarć itp mimo że autko na nim przejechalo około 60.000 - wymieniać ?
- nie wiem jak u Was ale u mnie w rozrządzie sa 2 paski + 2 rolki (plastikowa oraz metalowa )
+ 2 kóleczka z żabkami ( sorrki ale nie znam ich fachowych nazw). Chciałem zakupic pelen komplet ale wszedzie w zestawach mają 2 paski + 3 kołeczka - a co z czwartym ?
- Czy mozna samemu i jak wymienić uszczelniacz wału korbowego ? Jaki jest jego symbol moze znacie ?
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Sty 2014, 21:53
|
|
|
boas43 napisał/a: | - paski wygladaja jak nowe - zadnych widocznych uszkodzeń, przetarć itp mimo że autko na nim przejechalo około 60.000 - wymieniać ? |
Jak najbardziej. Dopiero po zdjęciu paska i wygięciu na zębach będziesz widział że jego kondycja może nie być już najlepsza.
boas43 napisał/a: | - nie wiem jak u Was ale u mnie w rozrządzie sa 2 paski + 2 rolki (plastikowa oraz metalowa )
+ 2 kóleczka z żabkami ( sorrki ale nie znam ich fachowych nazw). Chciałem zakupic pelen komplet ale wszedzie w zestawach mają 2 paski + 3 kołeczka - a co z czwartym ?
|
Przy okazji zmiany rozrządu wymienia się:
-napinacz paska pompy wtryskowej
-napinacz paska rozrządu
-rolkę pośrednią zębatą (widać ją na 9 zdjęciu, mniej więcej w centralnej części zdjęcia po prawej stronie od koła pasowego wałka rozrządu, po lewej jest napinacz)
-paski
-pompę wody (7 zdjęcie, rdzawe kółko po lewej stronie)
Prócz tego w tym silniku nie wymienia się nic więcej w temacie samego rozrządu.
Jeszcze jedna rolka zębata, która jest po lewej stronie koła pasowego wału, które napędza alternator to napęd pompy oleju, i tego się nie zmienia, chyba że się konkretnie posypie.
A co do uszczelniacza wału, musisz pytać w sklepie, ale same uszczelniacze wału są takie same w 1.8D/TD/TDDI niezależnie od rocznika.
Do Twojego silnika będzie pasował ten rozrząd:
http://allegro.pl/rozrzad...3826105245.html
Zwróć uwagę na napinacz głównego paska rozrządu - U ciebie jest prosty, na sprężynkę. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Proboszcz1
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CL
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Jordanów
|
Wysłany: 20 Sie 2014, 09:06
|
|
|
panowie czy da się zrobić rozrząd bez wyciągania silnika w silniku 1.8 di endura 75KM.jest strasznie trudny dostęp i jak to jest że wałek rozrządu jest tylko z pompą a nie wałem korbowym?Jak to ustawić na znakach?Jest tam jeszcze jakiś łańcuch? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Sie 2014, 09:26
|
|
|
Da się - odpinasz łapę po stronie pasażera i wio. Bez tego to jak operowanie migdałków nacięciem w podbrzuszu
Masz tam łańcuch i pasek. Tego 1. się generalnie nie dotyka, póki nie dzwoni. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Proboszcz1
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CL
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Jordanów
|
Wysłany: 20 Sie 2014, 11:23
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Da się - odpinasz łapę po stronie pasażera i wio. Bez tego to jak operowanie migdałków nacięciem w podbrzuszu
Masz tam łańcuch i pasek. Tego 1. się generalnie nie dotyka, póki nie dzwoni. | Tylko strasznie tam mało miejsca,łapa odkręcona ale dojścia wogóle nie ma.trzeba ściągać pasek wieloklinowy?Czy wystarczy tą metalową pokrywe zdjąć?Pokrywe zaworów też trzeba zdjąć i włożyć płaskownik w tył wałka? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Sie 2014, 11:33
|
|
|
wykrec zbiorniczek wyrownawczy czy co ci tam przeszkadza, motor na lewarku unies, nie trzeba zdejmowac paska wieloklinowego ( przynajmniej w focusie nie trzeba) zdejmij pokrywe walka, krec motorem w prawo az krzywki walka na pierwszym cylindrze beda celowaly do gory, sprawdz naciecie na walku, jesli pasuje zablokuj walek, pompe blokujesz bodaj wiertlem 8 poluzuj 3 sruby na kole pompy wtryskowej(klucz 10mm) luzujesz napinacz zdejmujesz pasek, montarz w kolejnosci odwrotnej, warto sobie przed luzowaniem paska zaznaczyc kola farbka ulatwi to potem ponowne ustawienie po obroceniu silnika w celu sprawdzenia czy nie ma kolizji |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Proboszcz1
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CL
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Jordanów
|
Wysłany: 20 Sie 2014, 11:38
|
|
|
Wielkie dzięki kolego.Ma ktoś może jakiś schemat lub coś jeszcze powie na ten temat? |
|
|
|
|
|