| 
		[MK3] Regulacja ciśnienia reduktora | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2014,  08:22   [MK3] Regulacja ciśnienia reduktora
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po zmianie listwy wtryskowej w czasie procesu autokalibracji program zgłasza mi błąd: "zbyt dużych dysz", niestety w zestawie mimo opisu w aukcji nie było dysz kalibracyjnych i póki co muszę ogarnąć to bez zmiany dysz.
 
Dlatego z tego co rozumiem mam możliwość zwiększenia ciśnienia reduktora.
 
Mój model reduktora to :
 
zavoli 100zeta/s
 
 
Pytanie brzmi jak to zrobić poprawnie jakie ciśnienei może być maksymalne?
 
I jaki parametr opisuje to ciśneinie w programie:
 
  | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2014,  16:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli masz komunikat o za dużych dyszach to ciśnienie należy obniżyć a nie podwyższać. 
 
W tym temacie masz opis twojego parownika
 
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=281001790
 
Ciśnienie ustawia się imbusem, sprawdzasz je na pracującym silniku na gazie w odczytach parametrów.
 
Z tego co pamiętam to zmieniłeś listwę z Valteka na Reg fasta więc w programie należy dokonać tej zmiany do poprawnej kalibracji. Prawy dolny róg.
 
Nieco niżej masz określone ciśnienie robocze i minimalne. Robocze musi być nieco mniejsze niż ustawione na parowniku. Czyli jeśli na parowniku ustawisz 1.1 bara to w programie wpisujesz 1 bar. Zawsze o 0,1 bara mniej. 
 
Masz też parametr ciśnienia minimalnego, przy spadku do takiego ciśnienia instalacja przełączy się na paliwo. 
 
 
Aktualne ciśnienie gazu masz w prawym górnym rogu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2014,  21:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  Jeśli masz komunikat o za dużych dyszach to ciśnienie należy obniżyć a nie podwyższać. 
 
W tym temacie masz opis twojego parownika
 
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=281001790
 
Ciśnienie ustawia się imbusem, sprawdzasz je na pracującym silniku na gazie w odczytach parametrów.
 
Z tego co pamiętam to zmieniłeś listwę z Valteka na Reg fasta więc w programie należy dokonać tej zmiany do poprawnej kalibracji. Prawy dolny róg.
 
Nieco niżej masz określone ciśnienie robocze i minimalne. Robocze musi być nieco mniejsze niż ustawione na parowniku. Czyli jeśli na parowniku ustawisz 1.1 bara to w programie wpisujesz 1 bar. Zawsze o 0,1 bara mniej. 
 
Masz też parametr ciśnienia minimalnego, przy spadku do takiego ciśnienia instalacja przełączy się na paliwo. 
 
 
Aktualne ciśnienie gazu masz w prawym górnym rogu. | 	  
 
 
No właśnie myślałem, że za duże dysze czyli duże pole przektroju oznacz niskie ciśnienie i należy je podwyższyć, ale dzięki za poprawienie.
 
 
Akurat ten screen to przykładowy z instrukcji obsługi STAGa, więc rodzaj wtrysków już dawno zmieniłem.
 
 
Aktualne ciśnienie które wskazuje program wynosi 1,26. Więc czy wiesz może o ile zmieniać ciśnienie na parowniku i próbować autokalibracji no i do jakiej wartości minimalnej mogę zejść? | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lip 2014,  07:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ustaw na 1.1 parownik i na 1.0 w programie. Jeśli nadal będzie mało to na 0,9. 
 
A dysze są wkręcone w listwy ? Widać je po zdjęciu cienkich węży. Są mosiężne na klucz imbusowy, wkręcone w plastikowe rurki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lip 2014,  21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  ustaw na 1.1 parownik i na 1.0 w programie. Jeśli nadal będzie mało to na 0,9. 
 
A dysze są wkręcone w listwy ? Widać je po zdjęciu cienkich węży. Są mosiężne na klucz imbusowy, wkręcone w plastikowe rurki. | 	  
 
 
Kręciłem śrubą, ale jak już wykręcała się bez żadnego oporu to ciśnienie w programie nie chciało zejść poniżej 1,20. Dlatego takie ciśnienie zostawiłem w programie ustawiłem ciśnienie robocze na 1,10.
 
I w sumie program przeszedł autokalibrację, pod koniec wyskoczył tylko komunikat "ustaw mnożnik na drodze" czyli wydaje mi się, że jest prawidłowo.
 
 
Dysze wyglądaja tak jak na zdjęciu tylko nei dostałem w zestawie elementów zaznaczonych na czerwono.
 
 
  | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lip 2014,  21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na zdjęciu dysze są wkręcone w listwę. Jeśli nie dostałeś mniejszych rozmiarów to obecne możesz zalutować i rozwiercić ponownie. Tylko trzeba najpierw sprawdzić jaki otwór jest teraz. Na parowniku ciśnienie ustawisz tylko gdy auto pracuje na LPG. Sprawdź czy przypadkiem śruby regulacyjnej nie należy wykręcać, bo ciśnienie powinno się bez problemu dało obniżyć np do 0,8 bara. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lip 2014,  15:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Na zdjęciu dysze są wkręcone w listwę. Jeśli nie dostałeś mniejszych rozmiarów to obecne możesz zalutować i rozwiercić ponownie. Tylko trzeba najpierw sprawdzić jaki otwór jest teraz. Na parowniku ciśnienie ustawisz tylko gdy auto pracuje na LPG. Sprawdź czy przypadkiem śruby regulacyjnej nie należy wykręcać, bo ciśnienie powinno się bez problemu dało obniżyć np do 0,8 bara. | 	  
 
 
Znalazłem informację na internecie, że seryjne średnice dysz w tej listwie to 2,5 mm więc jak do 1,8 litra to dobra wielkość, więc nie będę ich lutował i wiercił ponownie jeśli program mi teraz już nie zgłasza problemów z nimi.
 
 
Ciśneinei ustawiałem na odpalonym aucie, przełączonym na gaz i z podpiętym laptopem, żeby na bierząco monitorować ciśneinei w programie , jak wkręcałem to się zwięszkało do 1,35 i wtedy odpuściłem i zacząłem kręcić w drugą stronei odkręcać.
 
 
Wydaje mi się, że przy obecnych ustawieniach auto jeździ poprawnie ale jeszcze spróbuję pokręcić śrubą. | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lip 2014,  20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | musisz porównać mapy paliwa i gazu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bit1  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Błażej 
                  Wiek: 39  Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2014,  21:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | musisz porównać mapy paliwa i gazu. | 	  
 
 
A znasz jakiś sposób na poprawienie połączenia złącze diagnostyczne -> laptop?
 
Tzn. mam taki zestaw http://allegro.pl/interfe...4361483607.html 
 
Na podstawowym kablu nie ma problemu z komunikacją, przy użyciu przedłużki usb już niestety często zgłasza brak połączenia.
 
NA orginalnym kablu nie jestem w stanie jechać i jednocześnie mieć podłączonego lapka bo jest za krótki. | 
             
						
				_________________
   
 
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2014,  21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dobrej jakości przedłużka USB da radę. Większość chińskich kabli jest marnej jakości. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |