1.25 Zetec - problem ze spalaniem |
Autor |
Wiadomość |
Puklus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 09:34 1.25 Zetec - problem ze spalaniem
|
|
|
Witam, zalogowałem sie niedawno, ale forum obserwuje od dłuższego czasu. Dziś mam pytanie.
Sprawa wygląda tak że wcześniej jak był obciążony w dolnym zakresie obrotów to sie po prostu mulił, a szarpał jak obroty spadły poniżej 1000rpm.
Obecnie jak mam 3 osoby na pokładzie, klimę to ciężko nim ruszyć by nie szarpał a nawet czasami strzelił z wydechu.
Ewidentnie spalanie jest nie teges. Na trasie tranów katowice, w jedną stronę goniłem dość pokaźnie 140-170, w drodze powrotnej trzymałem 130 i chyba co pamiętam to przy 430km włączyła sie rezerwa. Pali dużo i jest wyraźnie słaby a moc nie jest liniowa, łapie zadyszkę ok 3500rpm
Teraz pytanie co jest nie tak?
- świece ? są dość stare, ale jakieś może 60kkm przejechały.
- kable i cewka są od nowości
- sonda lambda ?
- coś innego ?
Auto ma ok 190 000km - nie kręcony licznik mam go prosto od niemca.
Edit:
Wyjąłem świece i wygląda to tak:
szczeliny na świecach ok 1.5mm
rezystancje kabli od lewej:
- 7.5k
- 6.5k
- 3.6k
- 3.5k
Tak ma być ?? świece mi sie nie bardzo podobają. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Cze 2014, 20:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 479 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 20:29
|
|
|
Jaki przebieg mają świece/kable wysokiego napięcia/cewka ? wymień na początek świece - koszt niewielki, odstęp między elektrodami 1.3 mm. Niespalone paliwo dopala się w gorącym układzie wydechowym. |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
Puklus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 21:56
|
|
|
No świece mają jakieś ja wiem z moze 50-60kkm, kable śa motorcrafta i chyba od nowości i cewka również.
Sundę sprawdzałem i jest ok. Po kręceniu kablami jak by troszkę lepiej wiec to pewnie tu jest przyczyna.
Polecono mi kupić kable NGK, ponoć są bardzo dobre w dobrej cenie. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 479 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Cze 2014, 08:26
|
|
|
Grax dobrze radzi - wymień kable WN, cewka tez już pewnie po tylu latach i przebiegu kończy żywot. Z filtrów /do sprawdzenia powietrza/ jeśli nie był paliwowy wymieniany to też warto nowy założyć. Czeka Cię trochę wydatków, jeśli chcesz, żeby Fiestka fajnie jeździła. To tyle na dobry początek - pisz co i jak robisz i czy jest OK. |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Cze 2014, 19:48
|
|
|
a ja się podepnę. Jak wyczyścić sondę lambda? |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
Puklus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2 Cze 2014, 23:14
|
|
|
No wiec tak wymieniłem filtr powietrza i kable Na NGK. Auto jak by odzyskało vigor. Już nie szarpie i nie muli.
Sprawdzałem na świecach jest 1.3mm. Tylko z kablami był trochę problem ... jako ze auto jest z 06.97r ponoć wtedy ford wprowadził modyfikacje osprzętu silnika i mam nową cewkę ale stara długość kabli dlatego wszystkie sa za długie ... ?
Na 1 cylindrze jest różnica ok 7cm. Nie przeszkadza to w sumie w niczym poza tym że trzeba było je umiejętnie założyć.
Cewka póki co działa raczej dobrze i mam nadzieje że tak zostanie Filtr paliwa to ta metalowa puszka zaraz obok baku ?? |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 3 Cze 2014, 07:49
|
|
|
Puklus tak przed lewym tylnym kołem jest montowana na obejmę w której powinna byś śruba pod klucz 10 weź nasadkowy ale najpierw porządnie popsikaj np penetrusem ( lepszy niz WD40 - sprawdziłem ) pamiętaj o kierunku idącego paliwa w filtrze. Przewody montowane sa na hmmm zatrzask wcisk . 5 minut roboty i bez kanału można to zrobic. Co do przewodów ja kupiłem dedykowane do tego samochodu nawet względem długości do poszczególnych cylindrów - świec. POZDRO! |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 479 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Cze 2014, 09:44
|
|
|
Puklus - powoli pacjent zdrowieje- SUPER. Wymień filtr paliwa jak opisuje Grax i będzie jeszcze lepiej. No i pochwal się tym. |
|
|
|
 |
Puklus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 3 Cze 2014, 10:58
|
|
|
Ogólnie lubię moją czarną bestie heh ma ją o 8 lat. Robię przy niej wszystko sam, poza rzeczami jak rozrząd czy sprzęgło ... bo nie mam narzędzi do tego, miejsca i pomocnika
Musze przyznać ze odkąd ja mam nie było ani jednej awarii by nie chciała ruszyć. poza zwykłymi elementami eksploatacyjnymi wszystko pracuje bardzo dobrze, szkoda ze rdza ja pochlania :(
Czy odpięcie filtra paliwa spowoduje wyciek z baku ? zazwyczaj mam pełny bak a przynajmniej połowę. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 479 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Cze 2014, 13:47
|
|
|
Troszkę z przewodów paliwowych, ale z baku nie. No i z samego filtra, możesz zlać benzynę do podłożonego słoika.
Dodano: Czw Cze 12, 2014 20:04
Puklus - i co z Twoją Fiestą ? naprawiłeś, wymieniłeś to, co Forumowicze Ci radzili. |
|
|
|
 |
|