Zworka liczby oktanowej w 1.1i |
Autor |
Wiadomość |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 10:09 Zworka liczby oktanowej w 1.1i
|
|
|
Wiem , że kiedyś to było.
Dokopałem się do archiwalnych tematów , ale linki z fotkami już nie działają.
Może ktoś pamięta , gdzie jest ta kostka ze zworką i w jakich pinach jest ona umiejscowiona ( kolory kabli )
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Maj 2014, 11:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 10:38
|
|
|
Przy akumulatorze masz dwie wtyczki czerwoną i białą. Ta zaślepiona to zworka (nie pamiętam koloru), a ta druga to złącze diagnostyczne. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 17:45
|
|
|
U mnie złącze diagnostyczne jest czarne- sprawdzałem już kiedyś kody migowe .
Białą wtyczkę znalazłem.
Tam są trzy piny i nie ma żadnej zworki .
Jakie piny się łączy i czy ich połączenie spowoduje przyspieszenie , czy też opóznienie zapłonu ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 22:10
|
|
|
A tak zapytam - chcesz jechać autem do Stanów albo daleko na wschód, że Cię to interesuje? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Maj 2014, 23:11
|
|
|
tak szczerze u mnie była to czarna wtyczka i zwarte 2 piny na dole. Tylko tak jak Pufcio, zapytał po cholerę ci to? Benzyny 78, ani 86 już nie robimy. A zwarcie raczej mocy Ci nie doda, ino mogą gary stukać. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 08:42
|
|
|
Chodzi o to , że jak wywnioskowałem , to bez zworki jest ustawione na 91 , a u mnie w żadnym gniezdzie zworki nie ma.
Zresztą też nie ma absolutnej jasności , czy założona zworka obniża , czy też przyśpiesza .
W związku z tym najlepiej założyć i zobaczyć co się dzieje .
Obok aku znalazłem też dwupinowe gniazdo opisane w pewnym archiwalnym poście jako to od liczby oktanowej .
Na ścianie grodziowej po stronie aku jest też dwypinowa niepodłączona wtyczka .
Ale to chyba od czego innego jest .
Z wypowiedzi wynika , że gniazdo ma być trzypinowe i , że zworka ma być założona .
Szukałem też w necie ale konkretów też nie było.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 09:52
|
|
|
limus napisał/a: | Chodzi o to , że jak wywnioskowałem , to bez zworki jest ustawione na 91 | z tego co pamiętam to dobrze wywnioskowałeś. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 11:50
|
|
|
hmmm... To pytanie kto z Nas ma zwartą te zworkę? Bo tak jak u mnie nie ma nic zwartego. Czyli czyli mam ustawione na LO91, a leje LO95 i nic mu nie jest.... no prócz starowania jak sputnik na orbitę. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 12:06
|
|
|
ale zworka nie spowoduje przyrostu mocy ani nic innego, montowało sie zworkę aby można było tankować benzynę o LO78 lub 86.
Lejac Pb95 nie trzeba tego zwierać, ponieważ taka benzyna ma wyższe LO, i jest bardziej odporna na spalanie detonacyjne czy też samozapłon. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2014, 23:05
|
|
|
zdjęcie/ założenie zworki powoduje statyczne przestawienie zapłonu o ok 2 stopnie. Jak sobie weźmiesz lampę stroboskopową to odpięcie i wpięcie będzie nieco modyfikować wyprzedzenie. Większych zmian w dynamice to nie wprowadza, zworki później zostały zastąpione czujnikiem spalania detonacyjnego i komp sterował wyprzedzeniem na granicy zjawiska. Przestawienie zapłonu podnosi dynamikę na LPG w stopniu odczuwalnym, ale jazda na benie wtedy powoduje koncert zaworów (który osobiście kocham). |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 22:30
|
|
|
Jeżeli bez zworki zapłon jest opózniony , to wg . mnie auto więcej pali .
Pytanie tylko czy aby przyśpieszyć zapłon zworka ma być założona , czy tez nie ma jej być.
Pomijam już fakt , że nie wiadomo w jakim ma to być gniezdzie i na jakich pinach.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|