Przesunięty przez: szynszyl 20 Maj 2014, 13:37 |
[MK3] Nie chce zapalić |
Autor |
Wiadomość |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 14:16
|
|
|
no wiem że on podwyższa trochę obroty przy dojeździe do krzyżówki na wciśniętym sprzęgle, ale czy może powodować gaśnięcie silnika po zatrzymaniu i świrowanie stycznika obr. jałowych?
[ Dodano: Wto Maj 20, 2014 17:55 ]
edit;
teraz z kolei wyszło ze jakaś 2 zwora korektora liczby oktanowej jest zwarta.
Przy zapalaniu silnik wchodzi na 3.5 tys. obr i zwalnia do 2000 a przy jeździe na samym sprzęgle ciągle ciągnie na 1500 obrotów nie wiem już czy to jednak stycznik obrotów jałowych czy jak... Już nie mam do niej siły, a szkoda mi jej złomować bo ma ładną blachę... A może ktoś z Was chciałby ją kupić na projekt? Bo mnie już witki opadają do tego samochodu |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
Ostatnio zmieniony przez brewa7 21 Maj 2014, 16:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 18:19
|
|
|
odłącz VSS, albo wiazka silnikowa zdechła |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 19:24
|
|
|
VSS był odłączony i było to samo. Nie wiem ten styczniki jałowych coś świruje mola w trampkach. Już zastanawiałem się żeby odłączyć stycznik i ustawić obroty na sztywno.
Edit:
Auto oddałem siostrze, ale mam pytanie.
Czy nic mu się nie stanie jak ustawiłem obroty na sztywno?
Znaczy złapałem moment gdzie silnik miał obroty jałowe i odłączyłem krokowca. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 21:01
|
|
|
to jest tylko chwilowe, a moze zaszkodzić bardziej poniewaz nie usunałes problemu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 21:37
|
|
|
tzn? w jakim sensie zaszkodzić? Więcej zacznie palić? Sterownik powinien jakieś uśrednione dane fabryczne trzymać dla niego. Spróbuję jeszcze go podmienić, ale nie wiem czy to coś da. Czy w ogóle jest w nim jakaś elektronika, która mogła paść??Bo gdzieś czytałem, że czasem ale bardo rzadko bywa, że paść może elektronika. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 23:01
|
|
|
kuba87 napisał/a: | moze zaszkodzić bardziej poniewaz nie usunałes problemu | Ustawienie obrotów na sztywno silnikowi nie zaszkodzi,,, usterka która powoduje że silniczek się chowa juz może,,, na 95% będzie to czujnik połozniea przepustnicy, bo silniczek w 1,1 nie jest krokowy, i nie potrafi sie ustawić w konkretnej pozycji na zadanie, musi go przestawić komputer, a to w jakim silniczek jest położeniu wie z CPP oraz krańcówki na silniczku. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 23:17
|
|
|
czyli nie powinno to zaszkodzić silnikowi?? bo TPS kupiłem mu nowy za 154zł a teraz obrotów jałowych nie może złapać. Czy w tym silniczku jest jakaś elektronika?? bo takto silnik normalnie się wkręca na obroty? Może wzrosnąć spalanie? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2014, 07:31
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Czy w tym silniczku jest jakaś elektronika? | Nie ma,,, silniczek ma 4 kable, znajdź 2 na których nie ma / jest przejście kiedy naciskasz na końcówkę trzpienia - to krańcówka, pozostałe 2 to silniczek, podłącz pod akumulator - wysunie się na maxa i zatrzyma (lub wsunie), odwróć plus z minusem, wsunie się do końca i zatrzyma (lub odwrotnie) - jeśli ruch jest płynny i krańcówka działa - to silniczek jest OK. W krańcowych położeniach na MAX silniczek nie poobiera prądu |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 22 Maj 2014, 15:00
|
|
|
A czy przez luzy na TPSie mozna mieć z obrotami problem?tzn ori nie mial żadnego luzu w krancowym polozeniu zamknięcia przepustnicy a nowy ma i nie wiem czy tam sprężyna jest za krótka czy jak. Bo zauważylem też że jak dopchnę trochę TPS do ramienia przepustnicy to te obroty spadają. Tylo nie mogę tego sprawdzić w czasie jazdy...musiałbym jakoś zdrutować tps do przepustnicy na stałe.Tylko nie wiem kiedy bym mógł to sprawdzić bo aktualnie(od wczoraj) siostra jeździ autem. Może będę próbował w sobotę to rozkminić. Bo nie daje mi to spać,a chciałem zrobić autko siostrze tak żeby tylko lała bene i jeździła bez problemów. Co prawda sprzęcicho ma już swoje 22 lata i wszystko może tu nawalić, ale to o czym wiem że jest niesprawne chcę naprawić żeby mi nie mówiła potem że kupiła ode mnie złom.
Edit:
Mierzyłem dziś ori potencjometr przepustnicy między zielonym i czerwonym przewodem wymierzyłem oporności w zakresie(zamknięta przepustnica) 5,22kΩ do(otwarta przepustnica) 1,03kΩ. Wartości przechodziły liniowo w zależności od kąta wychylenia palca potencjometru. Pytanie tylko czy rzeczą normalną jest brak oporu i obwodu między przewodami: żółty-zielony, żółty-czerwony. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Maj 2014, 22:33
|
|
|
CPP to dwa opory (2 przewody), połączone razem (jeden wspólny),,, czyli razem są 3 przewody, między dwoma jest opór stały, bez względy na położne suwaka, między wspólnym a tym od suwaka jest zmienny, czyli niema możliwości by między jakimiś przodami nie było oporu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 23 Maj 2014, 22:39
|
|
|
no właśnie na jednej parze przewodów nie mam żadnego oporu a na drugim mam zmienny
[ Dodano: Pią Maj 23, 2014 22:44 ]
mam tylko opór i obwód między zielonym i czerwonym, a miedzy nimi a żółtym nie mam nic. CPP do kosza chyba. a czy przez luzy na TPS mogę mieć problem z obrotami? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Maj 2014, 22:44
|
|
|
Czyli CPP walnięty,,, dokładnie to jest tak, jak masz wspólny przewód to na jednym wolnym jest stały opór,,, (dokładnie to zmienny w zależności od temperatury i tak dalej - jest to punkt odniesienia dla komputera) na drugim wolnym jest zmienny w zależności od położenia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 23 Maj 2014, 22:49
|
|
|
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... Cepp jest dobre tylko zapomniałem przesunąć pokrętła na multimetrze. Między żółtym a pozostałymi kablami mam 36,...MΩ
[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 15:25 ]
No to ja już nie wiem...CPP jest wporządku, "krokowy" jest wporzo pracuje w obie strony i krańcówka też działa, a silnik startuje jak rakieta.
Czy Edis4 ma w sobie jakąś elektronike?W instrukcji na str 228-229 chyba to było, że ten "krokowy" w tym silniku nie jest do niczego potrzebny, bo nie zbiera on żadnych info dla kompa. Więc w sumie jak go odłączę to to nie zrobi to silnikowi żadnej różnicy. Bo problem jest taki że jak raz ruszą się przewody to startuje jak rakieta(wysuwa się cały palec krokowca i potem chowa) a za innym razem jak coś się tam ruszy to nie chce z kolei zapalić(palec krokowca wsuwa się cały). Czy po kolizji może tak być że coś się mu w łebku znaczy ECU poprzestawiało? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Maj 2014, 21:31
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Bo problem jest taki że jak raz ruszą się przewody | No to masz rozwiązanie, coś gdzieś nie łączy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 24 Maj 2014, 21:47
|
|
|
jeśli już to pewnie na skrzynce połączeń w silniku. Tylko kto ma teraz schematy połączeń ECU->Skrzynka połączeń->czujniki
Jakbym miał takie coś to może wtedy udało by mi się nawet pociągnąć nową instalkę od ECU pomijając po prostu skrzyknę w silniku i zrobił bym obejście na tych przynajmniej 2 kablach. No chyba że musiałbym ciągnąć wszystko do krokowca od samego sterownika. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 24 Maj 2014, 22:34
|
|
|
Jak kupiłeś walnięty cpp to oddaj na gwarancji i podmień .
Nie wiem dlaczego ale nawet cpp pokazujące podobne wartości mają całkowicie odmienne przełożenie na pracę silnika .
Dzisiaj rozebrałem vss i z moich o obserwacji wynika , że jak nie poprzecierały się przewody , lub nie ma za dużych luzów , to nie ma możliwości aby się popsuł.
Urządzenie jest niezwykle proste .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 00:23
|
|
|
limus,
Swoją wypowiedzią zachęciłeś mnie do sprawdzenia nowego CPP i z moich pomiarów wynika, że jest jakiś na lewo robiony, bo między:
zielony-czerwony: 9,68MΩ i nie zmienia się w zależności od wychylenia dźwigni.
zielony-żółty: 8,39MΩ.
czerwony-żółty: 8,39MΩ
Chciałem zaznaczyć że Ori Webera ma wartości:
zielony-czerwony: 5,22kΩ(zamknięta przepustnica)- 1.03kΩ(otwarta na full przepustnica)
zielony-żółty: 36,5MΩ
czerwony - żółty: 36,5MΩ
Czytając ten post chciałbym zwrócić uwagę na rzędy wielkości wyników pomiarów.
Mam nadzieję, że komuś się te wyniki jeszcze przydadzą. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 00:38
|
|
|
będę w pl za parę dnito Ci mogę sprzedać sprawny ori używany cpp, albo cały wtrysk(kompletny) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 00:56
|
|
|
Nie no jakoś zreanimowałem swój ori i zmontowałem. Wszystko niby gra tylko jak zapala(puki co, bo nie wiem jak długo jeszcze w ogóle będzie zapalać) to jak rakieta 3,5tys obr. na zimno i potem schodzi do 1000rpm. Może się jeszcze nauczy i będzie zapalał normalnie. Diagnostyka też nic mi nie pokazuje.
Tak jak mi JoeMix pisał: "Gdzieś nie łączy."
Tylko gdzie, bo jak sprawdzałem dziś multimetrem to pokazuje zasilanie silniczka na wtyczce 9V.
I teraz się zastanawiam,czy wiązka gdzieś pod maską się rypła, czy od sterownika, czy może sam sterownik, bo miałem kolizję.
No i najbardziej absurdalne wytłumaczenie jej niemocy to: Fiesta nie lubi/boi się mojej siostry i nie chce z nią współpracować. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 01:37
|
|
|
sprawdz dokładnie cała wiazke silnika pod katem uszkodzeń mechanicznych, i kolektor ssacy pod katem szczelnosci |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|