[MK7] Przycisk ESP |
Autor |
Wiadomość |
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 18 Kwi 2014, 11:13 [MK7] Przycisk ESP
|
|
|
Na chwilę obecną zrobiłem już w aucie wszystko co chciałem no i zrobiło się nudno
A że ostatnio znowu wypłynęła, przy jakiejś tam okazji, kwestia mechanicznego wyłącznika ESP to postanowiłem zgłębić ten temat nieco dokładniej.
Na forum były przypadki udanego domontowania takiego przycisku w wersjach przed liftowych. Np. kolega grzesiek646 dokonał tego u siebie.
Można przeczytać o tym tutaj: http://www.fiestaklubpols...ht=mk7&start=80
oraz tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=64082
Nie jest do końca jasne kiedy dokładnie był montowany taki przycisk. Wiadomo, że seryjnie tylko w wersji Sport ale !! też nie każdej bo np. kolega Zeb w swoim sporcie nie miał takowego przycisku. Jednak wiadomo też, że na 90% wyprowadzona odpowiednia wtyczka była chyba w każdym modelu. To dokładnie tak jak z oświetleniem na nogi - nawet jak go niby nie ma to w rzeczywistości jest to tylko i wyłącznie kwestia wsadzenia żarówki w oprawkę
Coś tam w tym temacie przewija się jeszcze kwestia jakoby przycisk ten był różny do różnych wersji silnikowych. Jednak w to nie wierzę. To jest zwykły przycisk switch on/switch off i nie ma w nim żadnej magii więc dlaczego miałyby być różne jego wersje ? Choć Grzesiek pisał również, że w ASO powiedzieli mu, że jest aż 6 różnych wersji tego przycisku.
Tutaj skłaniałbym się raczej w kierunku tego, że chodzi o różne kombinacje klawiszy bo w końcu tam są 3 miejsca na przyciski. Ale o tym będzie później.
Kwestie tego przycisku przewijały się jeszcze w poniższych tematach:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=67099
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47060
Tutaj jeszcze filmik jak rozebrać konsole środkową: http://www.youtube.com/watch?v=j1eZvobdqvo
W wersji po liftowej w sumie nie ma problemu z ESP bo można go wyłączyć poprzez komputer w sekcji "Pojazd".
Popytałem zatem kolegę kierkusa (chyba jedyna wersja Sport FL i to w dodatku z Ecoboostem czyli najbardziej zbliżona do mojej) jak to u niego wygląda ?
Okazuje się, że przycisk jest ale również istnieje możliwość sterowania ESP z komputera.
Bałem się, że jeśli została ta funkcja udostępniona z poziomu kompa to pozbyli się wiązki do wyłącznika ale tak nie jest.
Zacząłem więc sprawdzać czy w ogóle można dostać taki przycisk na szybko. Niestety obecnie na aledrogo nic nie znalazłem. Pisałem też do osób, które w przeszłości wystawiały takie przyciski oraz do osób, które piszą, że posiadają wiele części do fiesty. Niestety nikt takiego przycisku nie posiada.
Ale to nic bo pojawił się kolejny problem.
Niestety z tego co się dowiedziałem w ASO to jest właściwie cały moduł i nie ma możliwości wymiany jeden sekcji.
Dla przypomnienia wygląda to tak:
Kliknij aby powiększyć
Natomiast u mnie na miejscu 3 już jest jeden przycisk do parktronika.
Dodatkowo środkowy przycisk jest od funkcji Auto-Start-Stop
Stąd prawdopodobnie tyle różnych wersji tego "przycisku" bo to są gotowe moduły.
Zatem liczenie na zakup odpowiedniej używki raczej odpada.
W tej sytuacji pozostał mi tylko serwis.
Niestety i tutaj poległem Na tym chyba zakończy się moja przygoda
Okazuje się, przynajmniej wg. serwisu, że nie ma tego modułu w takiej konfiguracji jak ja bym chciał czyli przycisk ESP + wolne + parktronik.
Podobno występuje wersja samo ESP (to wiemy na pewno) oraz np. wersja ESP + Auto-Start-Stop.
Ale nie mogę w to uwierzyć !!
Weźmy np. wersje Sport w dieslu. Ta wersja nie ma systemu Start-Stop. No chyba, że w wersjach Sport nie występuje przycisk do parktronika nawet jeśli dobiera się czujniki cofania + kamerę (taka małą uwaga, w wersji Sport nie ma dostępnych czujników przednich).
Czy jest ktoś z dostępem do katalogu żeby mi o sprawdzić i potwierdzić, że rzeczywiście nie ma takiej konfiguracji lub też modułu ze wszystkimi 3 przyciskami
Serwisowi nie ufam niestety
Czy ma ktoś tylko czujniki cofania ? Jak wtedy jest, jest tam ten przycisk parktronika czy go nie ma ?
[EDIT]
Z tego co się jeszcze dowiedziałem przycisk patrktornika jest tylko jak są czujniki przednie.
Oznaczałoby to, że takiej kombinacji jak ja potrzebuje nie ma
Zatem wygląda na to, że na tym jednak koniec mojej przygody z przyciskiem ESP
[EDIT]
Dzięki zdjęciom wnętrza, które zamieścił BootError zauważyłem, że przycisk ASS jest na skrajnej lewej pozycji, a nie środkowej jak myślałem. Zatem na bank występują poniższe wersje przycisków:
- ESP + puste + puste
- ASS + puste + puste
- puste + puste + PT
- ASS + puste + PT
- ASS + puste + ESP
Czyli moduł ten nie przewiduje na środkowej pozycji przycisku, tak jakby sugerowała to jego obudowa. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
Ostatnio zmieniony przez FFDriver 26 Kwi 2014, 22:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
srs
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26 Kwi 2014, 18:37
|
|
|
C1BT-11B573-BA - Od: 05-11-2012 Rozrusznik - uklad stop/start, Bez przed. pom. przy park.
C1BT-15A860-BA - Od: 05-11-2012 Standardowy elektr. rozrusznik, Z przedn.ukł.pomocy przy park.
C1BT-15A860-CA - Od: 05-11-2012 Rozrusznik - uklad stop/start, Z przedn.ukł.pomocy przy park.
C1BT-2C418-BA - Od: 28-01-2013 ST/ST2, Standardowy elektr. rozrusznik, Bez przed. pom. przy park.
i tylko takie występują w Fieście od 11/2012- |
_________________
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 26 Kwi 2014, 22:29
|
|
|
Czekaj czekaj żebym skumał bo nie do końca czaje te opisy
C1BT-11B573-BA --> tylko ASS
C1BT-15A860-BA --> tylko PT
C1BT-15A860-CA --> ASS + PT
C1BT-2C418-BA --> ???? "pusty" ?????
Dobrze rozumiem, czy źle ???
Nie mogą być tylko te wersje bo kierkus ma w swoim sporcie przycisk ASS + ESP
Na dodatek wersja sport w dieslu powinna mieć przycisk tylko ESP.
Zatem musi być raczej 5 + wersja bez przycisków. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
srs
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Maj 2014, 13:55
|
|
|
jest jeszcze taki ale to do podgrzewania foteli
DP5T-14D694-AB3JA6 - Od: 28-01-2013 Z Ogrzewanym Fotelem, Z Ogrzewanym Fotelem
w starszej wersji było więcej ale ze względu na kontrolkę wyłączenia poduszki pasarzera |
_________________
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 1 Maj 2014, 21:12
|
|
|
Cytat: | DP5T-14D694-AB3JA6 - Od: 28-01-2013 Z Ogrzewanym Fotelem, Z Ogrzewanym Fotelem |
Przycisk od podgrzewania fotela jest w zupełnie innym miejscu. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 2 Maj 2014, 22:54
|
|
|
FFDriver napisał/a: | Co ????? Gidzie, w jakim aucie Bo na bank nie w Fiescie MK7 FL | w mk7 przed liftem |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Maj 2014, 23:51
|
|
|
FFDriver napisał/a: | pod taką małą wnęką, która nie wiadomo po co jest. | Palacze wiedzą po co jest, hehehe |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Krzyk
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 44 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 00:49
|
|
|
A czy taka kombinacja przycisków:
ESP OFF / pusto / Czujniki parkowania
jest dostępna do przed liftu i da radę ją plug&play podłączyć ?
Mam pusto / pusto / czujniki parkowania i wygląda to jakoś kijowo
Ewentualnie czy można by wziąć ESP OFF / coś / Czyjniki parkowania i w miejsce COŚ, coś sobie podłączyć, tylko nie wiem co jeszcze ? |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 07:28
|
|
|
No właśnie nie, ja potrzebuje dokładnie to samo i właśnie takiej konfiguracji nie ma
I nie ma tutaj znaczenia przed czy po lift. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
artur890
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Artur
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Lis 2014, 20:48
|
|
|
Witam , jestem tu nowy, jestem posiadaczem Forda Fiesty MK7 1.4 97KM 2012 rok. Czytałem Wasze wypowiedzi odnosnie ESP i stwierdziłem ze sobie tez założę, wszystko sie udało, nie kosztowało mnie to duzo bo 50 zł za wyłącznik.
Ale chciałem sie Was spytac, czy poczuliscie jakąś róznice w dynamice auta i przyspieszenia po wyłaczeniu ESP ?? |
_________________ Artur890 |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 22 Lis 2014, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
srs
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
artur890
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Artur
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Lis 2014, 22:46
|
|
|
Ja odczuwam bardzo duża roznice |
_________________ Artur890 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lis 2014, 23:15
|
|
|
srs - różnicę zauważysz jeśli masz za małą trakcję - dajesz w pedał, koła zaczynają buksować i ESP bardziej lub mniej brutalnie używa hamulców, żeby zapobiec poślizgowi kół Nie wiem jak w mk7, ale w jednym z aut, którym jeździłem (sporej wielkości sedan z solidnym momentem obrotowym), ESP bardzo brutalnie się obchodziło z hamulcami i efekt był bardzo nieprzyjemny... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 08:50
|
|
|
Ja tylko zwrócę uwagę na jedną kwestię, bo już kilka razy przy omawianiu tego słynnego przycisku ESP dochodziło do moim zdaniem błędnego rozumowania.
Fiesta nie ma tzw. kontroli trakcji ASR/TCS/TC. Tutaj można dowolnie mieszać kołami przy ruszaniu i nic się nie dzieje. To co posiada fiesta to jak napisał srs jest to ESP, które ma za zadanie wyłącznie stabilizację pojazdu na zakręcie w razie wykrycia uślizgu poprzecznego. Żeby poczuć działanie tego układu trzeba np. ostro wejść w zakręt na mokrym i spróbować doprowadzić do uślizgu. Natomiast system ten absolutnie nie ma wpływu na uślizg kół podczas ruszania. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 18:05
|
|
|
FFDriver napisał/a: | Natomiast system ten absolutnie nie ma wpływu na uślizg kół podczas ruszania. |
To w sumie dziwne jest, bo buksujące koła blokowały już dobrze wyposażone mk4... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 19:03
|
|
|
Mnie się kontrolka na chwilę zapaliła jak wjechałem w dość dużą dziurę i prawdopodobnie jedno koło nie miało na chwilę kontaktu z podłożem. |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 27 Lis 2014, 07:17
|
|
|
Pufcio napisał/a: | To w sumie dziwne jest, bo buksujące koła blokowały już dobrze wyposażone mk4... |
No to mnie trochę rozczarowuje bo koła mielą jak szalone na mokrym przy ruszaniu i to wcale nie jakimś specjalnie ostrym. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
|