Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK7] Przycisk ESP
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 18 Kwi 2014, 11:13   [MK7] Przycisk ESP

Na chwilę obecną zrobiłem już w aucie wszystko co chciałem no i zrobiło się nudno :D
A że ostatnio znowu wypłynęła, przy jakiejś tam okazji, kwestia mechanicznego wyłącznika ESP to postanowiłem zgłębić ten temat nieco dokładniej.

Na forum były przypadki udanego domontowania takiego przycisku w wersjach przed liftowych. Np. kolega grzesiek646 dokonał tego u siebie.
Można przeczytać o tym tutaj: http://www.fiestaklubpols...ht=mk7&start=80
oraz tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=64082
Nie jest do końca jasne kiedy dokładnie był montowany taki przycisk. Wiadomo, że seryjnie tylko w wersji Sport ale !! też nie każdej bo np. kolega Zeb w swoim sporcie nie miał takowego przycisku. Jednak wiadomo też, że na 90% wyprowadzona odpowiednia wtyczka była chyba w każdym modelu. To dokładnie tak jak z oświetleniem na nogi - nawet jak go niby nie ma to w rzeczywistości jest to tylko i wyłącznie kwestia wsadzenia żarówki w oprawkę :)
Coś tam w tym temacie przewija się jeszcze kwestia jakoby przycisk ten był różny do różnych wersji silnikowych. Jednak w to nie wierzę. To jest zwykły przycisk switch on/switch off i nie ma w nim żadnej magii więc dlaczego miałyby być różne jego wersje ? Choć Grzesiek pisał również, że w ASO powiedzieli mu, że jest aż 6 różnych wersji tego przycisku.
Tutaj skłaniałbym się raczej w kierunku tego, że chodzi o różne kombinacje klawiszy bo w końcu tam są 3 miejsca na przyciski. Ale o tym będzie później.
Kwestie tego przycisku przewijały się jeszcze w poniższych tematach:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=67099
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47060

Tutaj jeszcze filmik jak rozebrać konsole środkową: http://www.youtube.com/watch?v=j1eZvobdqvo

W wersji po liftowej w sumie nie ma problemu z ESP bo można go wyłączyć poprzez komputer w sekcji "Pojazd".
Popytałem zatem kolegę kierkusa (chyba jedyna wersja Sport FL i to w dodatku z Ecoboostem czyli najbardziej zbliżona do mojej) jak to u niego wygląda ?
Okazuje się, że przycisk jest ale również istnieje możliwość sterowania ESP z komputera.
Bałem się, że jeśli została ta funkcja udostępniona z poziomu kompa to pozbyli się wiązki do wyłącznika ale tak nie jest.

Zacząłem więc sprawdzać czy w ogóle można dostać taki przycisk na szybko. Niestety obecnie na aledrogo nic nie znalazłem. Pisałem też do osób, które w przeszłości wystawiały takie przyciski oraz do osób, które piszą, że posiadają wiele części do fiesty. Niestety nikt takiego przycisku nie posiada.

Ale to nic bo pojawił się kolejny problem.
Niestety z tego co się dowiedziałem w ASO to jest właściwie cały moduł i nie ma możliwości wymiany jeden sekcji.
Dla przypomnienia wygląda to tak:


Kliknij aby powiększyć


Natomiast u mnie na miejscu 3 już jest jeden przycisk do parktronika.
Dodatkowo środkowy przycisk jest od funkcji Auto-Start-Stop
Stąd prawdopodobnie tyle różnych wersji tego "przycisku" bo to są gotowe moduły.
Zatem liczenie na zakup odpowiedniej używki raczej odpada.

W tej sytuacji pozostał mi tylko serwis.
Niestety i tutaj poległem ;-( Na tym chyba zakończy się moja przygoda :głowąwmur:
Okazuje się, przynajmniej wg. serwisu, że nie ma tego modułu w takiej konfiguracji jak ja bym chciał czyli przycisk ESP + wolne + parktronik.
Podobno występuje wersja samo ESP (to wiemy na pewno) oraz np. wersja ESP + Auto-Start-Stop.
Ale nie mogę w to uwierzyć !!
Weźmy np. wersje Sport w dieslu. Ta wersja nie ma systemu Start-Stop. No chyba, że w wersjach Sport nie występuje przycisk do parktronika nawet jeśli dobiera się czujniki cofania + kamerę (taka małą uwaga, w wersji Sport nie ma dostępnych czujników przednich).

Czy jest ktoś z dostępem do katalogu żeby mi o sprawdzić i potwierdzić, że rzeczywiście nie ma takiej konfiguracji lub też modułu ze wszystkimi 3 przyciskami ??????
Serwisowi nie ufam niestety :D

Czy ma ktoś tylko czujniki cofania ? Jak wtedy jest, jest tam ten przycisk parktronika czy go nie ma ?

[EDIT]
Z tego co się jeszcze dowiedziałem przycisk patrktornika jest tylko jak są czujniki przednie.
Oznaczałoby to, że takiej kombinacji jak ja potrzebuje nie ma :placz:

Zatem wygląda na to, że na tym jednak koniec mojej przygody z przyciskiem ESP ;-(

[EDIT]
Dzięki zdjęciom wnętrza, które zamieścił BootError zauważyłem, że przycisk ASS jest na skrajnej lewej pozycji, a nie środkowej jak myślałem. Zatem na bank występują poniższe wersje przycisków:
- ESP + puste + puste
- ASS + puste + puste
- puste + puste + PT
- ASS + puste + PT
- ASS + puste + ESP

Czyli moduł ten nie przewiduje na środkowej pozycji przycisku, tak jakby sugerowała to jego obudowa.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
Ostatnio zmieniony przez FFDriver 26 Kwi 2014, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Kwi 2014, 18:37   

C1BT-11B573-BA - Od: 05-11-2012 Rozrusznik - uklad stop/start, Bez przed. pom. przy park.
C1BT-15A860-BA - Od: 05-11-2012 Standardowy elektr. rozrusznik, Z przedn.ukł.pomocy przy park.
C1BT-15A860-CA - Od: 05-11-2012 Rozrusznik - uklad stop/start, Z przedn.ukł.pomocy przy park.
C1BT-2C418-BA - Od: 28-01-2013 ST/ST2, Standardowy elektr. rozrusznik, Bez przed. pom. przy park.

i tylko takie występują w Fieście od 11/2012-
_________________

 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 26 Kwi 2014, 22:29   

Czekaj czekaj żebym skumał bo nie do końca czaje te opisy :D
C1BT-11B573-BA --> tylko ASS
C1BT-15A860-BA --> tylko PT
C1BT-15A860-CA --> ASS + PT
C1BT-2C418-BA --> ???? "pusty" ?????
Dobrze rozumiem, czy źle ???

Nie mogą być tylko te wersje bo kierkus ma w swoim sporcie przycisk ASS + ESP
Na dodatek wersja sport w dieslu powinna mieć przycisk tylko ESP.
Zatem musi być raczej 5 + wersja bez przycisków.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Maj 2014, 13:55   

jest jeszcze taki ale to do podgrzewania foteli
DP5T-14D694-AB3JA6 - Od: 28-01-2013 Z Ogrzewanym Fotelem, Z Ogrzewanym Fotelem

w starszej wersji było więcej ale ze względu na kontrolkę wyłączenia poduszki pasarzera
_________________

 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 1 Maj 2014, 21:12   

Cytat:
DP5T-14D694-AB3JA6 - Od: 28-01-2013 Z Ogrzewanym Fotelem, Z Ogrzewanym Fotelem


Przycisk od podgrzewania fotela jest w zupełnie innym miejscu.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 1 Maj 2014, 23:50   

Dokładnie przycisk podgrzewania umiejscowiony jest na fotelu.
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 2 Maj 2014, 08:56   

michal77 napisał/a:
Dokładnie przycisk podgrzewania umiejscowiony jest na fotelu.


Co ????? Gidzie, w jakim aucie ?????? Bo na bank nie w Fiescie MK7 FL <nono>
Przyciski podgrzewania foteli znajdują się w konsoli centralnej na samym dole, pod taką małą wnęką, która nie wiadomo po co jest.
Tutaj fotka:


Kliknij aby powiększyć
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 2 Maj 2014, 22:54   

FFDriver napisał/a:
Co ????? Gidzie, w jakim aucie ?????? Bo na bank nie w Fiescie MK7 FL
w mk7 przed liftem
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 3 Maj 2014, 09:57   

michal77 napisał/a:
w mk7 przed liftem


No ale tutaj przerabiamy po lifta :D
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Maj 2014, 23:51   

FFDriver napisał/a:
pod taką małą wnęką, która nie wiadomo po co jest.
Palacze wiedzą po co jest, hehehe :devil:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Krzyk 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 44
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 9 Cze 2014, 00:49   

A czy taka kombinacja przycisków:
ESP OFF / pusto / Czujniki parkowania
jest dostępna do przed liftu i da radę ją plug&play podłączyć ?

Mam pusto / pusto / czujniki parkowania i wygląda to jakoś kijowo :D

Ewentualnie czy można by wziąć ESP OFF / coś / Czyjniki parkowania i w miejsce COŚ, coś sobie podłączyć, tylko nie wiem co jeszcze ? :D
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 9 Cze 2014, 07:28   

No właśnie nie, ja potrzebuje dokładnie to samo i właśnie takiej konfiguracji nie ma :sad:
I nie ma tutaj znaczenia przed czy po lift.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
artur890 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Artur
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Lis 2014, 20:48   

Witam , jestem tu nowy, jestem posiadaczem Forda Fiesty MK7 1.4 97KM 2012 rok. Czytałem Wasze wypowiedzi odnosnie ESP i stwierdziłem ze sobie tez założę, wszystko sie udało, nie kosztowało mnie to duzo bo 50 zł za wyłącznik.

Ale chciałem sie Was spytac, czy poczuliscie jakąś róznice w dynamice auta i przyspieszenia po wyłaczeniu ESP ??
_________________
Artur890
Ostatnio zmieniony przez Parzych 22 Lis 2014, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Lis 2014, 18:56   

ESP (ang. Electronic Stability Program - elektroniczny program stabilizacji)
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29

to dlaczego ma być różnica w dynamice lub przyspieszeniu auta
_________________

 
 
artur890 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Artur
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Lis 2014, 22:46   

Ja odczuwam bardzo duża roznice
_________________
Artur890
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Lis 2014, 23:15   

srs - różnicę zauważysz jeśli masz za małą trakcję - dajesz w pedał, koła zaczynają buksować i ESP bardziej lub mniej brutalnie używa hamulców, żeby zapobiec poślizgowi kół :) Nie wiem jak w mk7, ale w jednym z aut, którym jeździłem (sporej wielkości sedan z solidnym momentem obrotowym), ESP bardzo brutalnie się obchodziło z hamulcami i efekt był bardzo nieprzyjemny...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 26 Lis 2014, 08:50   

Ja tylko zwrócę uwagę na jedną kwestię, bo już kilka razy przy omawianiu tego słynnego przycisku ESP dochodziło do moim zdaniem błędnego rozumowania.
Fiesta nie ma tzw. kontroli trakcji ASR/TCS/TC. Tutaj można dowolnie mieszać kołami przy ruszaniu i nic się nie dzieje. To co posiada fiesta to jak napisał srs jest to ESP, które ma za zadanie wyłącznie stabilizację pojazdu na zakręcie w razie wykrycia uślizgu poprzecznego. Żeby poczuć działanie tego układu trzeba np. ostro wejść w zakręt na mokrym i spróbować doprowadzić do uślizgu. Natomiast system ten absolutnie nie ma wpływu na uślizg kół podczas ruszania.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2014, 18:05   

FFDriver napisał/a:
Natomiast system ten absolutnie nie ma wpływu na uślizg kół podczas ruszania.

To w sumie dziwne jest, bo buksujące koła blokowały już dobrze wyposażone mk4...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 26 Lis 2014, 19:03   

Mnie się kontrolka na chwilę zapaliła jak wjechałem w dość dużą dziurę i prawdopodobnie jedno koło nie miało na chwilę kontaktu z podłożem.
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 27 Lis 2014, 07:17   

Pufcio napisał/a:
To w sumie dziwne jest, bo buksujące koła blokowały już dobrze wyposażone mk4...


No to mnie trochę rozczarowuje bo koła mielą jak szalone na mokrym przy ruszaniu i to wcale nie jakimś specjalnie ostrym.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów [MK7] Brak ESP?
dods34 Elektryka ogólna 8 16 Paź 2014, 15:54
michal77
Brak nowych postów Zmiana przycisku ESP na ten z ESP i Parktronic on/off
Creep Elektryka ogólna 7 27 Lis 2021, 15:04
maciekpkow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.