|
[MK3] Powrót do korzeni czyli "Sztrucel" po Polsku |
Autor |
Wiadomość |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 17:58 [MK3] Powrót do korzeni czyli "Sztrucel" po Polsku
|
|
|
1. NICK: Mariox003
2. IMIĘ: Marek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Wygląda na to, że Chianti
5. ROCZNIK: 1995 r.
6. SILNIK: 1.3i 60KM
7. OPIS AUTA: Po sprzedaży poprzedniej fiesty bujałem się audi 80 tyle, że to mimo iż wygodne to nudne auto, ale przyszedł czas na "powrót do korzeni". Fiesta została sprowadzona z Niemiec do Polski w 2006 roku i od tej pory miała jednego właściciela. W Niemcach dostała trochę wieś tuningu w postaci podsufitki, pomalowany szyberdach od środka, brzydkich głośników na tylnej półce, brzydko pomalowane elementy plastikowe wnętrza, brzydko pomalowane auto. Fiesta jest najprawdopodobniej wersją Chianti, bardzo w tym wniosku utrwala ori kolor, ori lampy tylne i wnętrze, a przynajmniej jego część, ale i tak najlepiej, że ma wspomaganie nie zapominając o alusach W każdym bądź razie będzie się działo i kasę wydawało
Oczywiście nie zapominając podziękowania dla Actiego za "fachowe" doradztwo, przekonanie mnie, że jest to dość dobra baza, transport po auto i oczywiście za przewiezienie jego xrką
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE:
a)Wizualne: umyłem i zdrapałem parę skrawków szpachli z maski, ramię tylnej wycieraczki z mk4, w większości odwieśniaczone wnętrze, reperaturki błotników tylnych, pospawane co trzeba(m.in. progi, podłoga, podłużnica, wlew, pas tylny itd.),
b)Mechaniczne: zatankowałem, dolałem oleju, skleiłem "korek" wlewu oleju, parę innych pierdół się znajdzie, wymienione siłowniki klapy bagażnika, uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona, i inne rzeczy,
c)Audio: uruchomiłem radio i zreperowałem kabelek od głośnika, wymiana radia na lepsze,
d)Inne: brak,
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a)Wizualne: dalsza walka z rdzą jeśli jakaś została, wyczyścić komorę silnika i pomalować odpowiednio, może zderzaki z xrki i lotka, lepsza fela na lato z dobra oponką, wyprać i odwieśniaczyć wnętrze, licznik z obrotomierzem i podświetleniem,
b)Mechaniczne: swap na 1.8 zeteca+wspomaganie, wydech inny pod 1.8, amortyzatory lepsze, usztywnić bardziej budę
c)Audio: ogarnę ten harmider po swojemu, wymiana przednich głośników,
d)Inne: zamontować elektryczny bagażnik, ewentualnie zamontować centralny zamek, elektryczne szyby, podświetlenia w paru miejscach,
10. FOTKI AUTA:
Stan na Kwiecień 2015
|
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
Ostatnio zmieniony przez Mariox003 19 Kwi 2015, 14:19, w całości zmieniany 16 razy |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 18:18
|
|
|
ale jak to to jest Chianti to teoretycznie powinna mieć fabrycznie niebieskiego jebacha |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 18:26
|
|
|
Nie patrzyłem czy ma Wiem tyle, że kompletne amortyzatory były wymieniane, ale nie wiem czy niżej nie będzie przynajmniej na tyle. |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 20:08
|
|
|
Dziury są na wylot, a jakbym pospawał łatki to by brzydko wyglądało |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 20:09
|
|
|
no to trzeba ładnie łatki spawać |
|
|
|
|
Dawidoff4
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Dawid
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Rakoniewice
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 20:20
|
|
|
Oj Mariox003 to jest przecież wersja MAGIC tylko bez skórzanych foteli
CHANTI występowała tylko w 1 wszystkim na FKP znanym kolorze |
_________________ były Fiesty (5x MK3, 3x MK4, 1x MK5) i Puma
był Citroen Saxo
był Fiat 126P
był Nissan Micra K11 SuperS
był VW Polo 6N2 GTI
był Seat Arosa
jest Kia Ceed II Kombi
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 21:22
|
|
|
Dawidoff4, ta fiesta jest malowana na czarno chyba nawet szprajem, ori kolor(fiolet/wiśnia coś w te gusta, chyba w metalicu) jest pod czarnym, i mam coraz więcej pewności, że to chianti. Z reszta jeśli dobrze pamiętam to LOY ma taki sam kolor swojej Chianti jak ja pod warstwą czarnego koloru
DemptD, sprawdziłem, ma niebieskiego jebacha |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 21:51
|
|
|
Mariox003, wisisz mi browara |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Dawidoff4
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Dawid
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Rakoniewice
|
Wysłany: 13 Kwi 2014, 22:51
|
|
|
Mariox003 napisał/a: | ori kolor(fiolet/wiśnia coś w te gusta, chyba w metalicu) jest pod czarnym, i mam coraz więcej pewności, że to chianti. |
mój błąd nie obejrzałem zdjęć twojej fiesty tylko sugerowałem się miniaturkami |
_________________ były Fiesty (5x MK3, 3x MK4, 1x MK5) i Puma
był Citroen Saxo
był Fiat 126P
był Nissan Micra K11 SuperS
był VW Polo 6N2 GTI
był Seat Arosa
jest Kia Ceed II Kombi
|
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Kwi 2014, 20:37
|
|
|
Dawidoff4 napisał/a: | Oj Mariox003 to jest przecież wersja MAGIC tylko bez skórzanych foteli
CHANTI występowała tylko w 1 wszystkim na FKP znanym kolorze |
Z Chianti się zgadzam w 100%, a MAGIC jest tylko i wyłącznie w kolorze granatowym,
http://carbrochures.prv.p...rd/DSC04328.JPG
http://img689.imageshack....magic199504.jpg
wszystko inne pokrywa się wyposażenie z Chianti. Skórzane fotele były OPCJĄ w wersji MAGIC. Seryjne to identyczne jak w Chianti. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 15 Kwi 2014, 21:38
|
|
|
Dziś na placu boju pod chmurką. mimo lejącego deszczu udało mi się wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów:
Plan na dzień jutrzejszy i jeszcze następny mam. Muszę naprawić spryskiwacze przednie bo nie psikają, a tylny leje jak szalony, sprawdzić czemu nie działa tylna wycieraczka i zamienić radio na lepsze.
Przydałby się garaż
EDIT: 16.04.2014
Dziś udało się naprawić przednie spryskiwacze, wymienić filtr powietrza i zmienić kapcie tylne na letnie, bo gumę złapałem:
Co do radia to muszę gdzieś kostkę uciąć komuś, bo za nic nie mam jak podłączyć głośników. Czeka mnie jeszcze najprawdopodobniej wymiana sondy lambda, bo pali mi ok 10.8L/100km, a paliwo nigdzie mi nie ucieka, przydałoby się zrobić jeszcze włączniki lampki wewnętrznej(te co załączają lampkę po otwarciu drzwi) bo od kierowcy nie działa, a od pasażera działa kiedy chce.
Pozdro
EDIT: 19.04.2014
Podciągnięta linka gazu(jakoś lepiej jedzie), spierdzielone radio(na szczęście stare, ale i tak uj wie czemu nie chce działać poprawnie), spalony bezpiecznik, wiem czemu lampka wewn. gdy otwieram drzwi nie działa, teraz tylko muszę wtyczki poszukać, tylne głośniki w półce podreperowane i poklejone.
Na razie to tyle, po świętach powinienem zabrać się za dalszą pracę przy Sztruclu. Fotek nie ma bo i czego robić nie było.
Pozdro
EDIT: 26.04.2014
Fieścina została trochę odwieśniaczona we wnętrzu, wymieniłem korek oleju na niepołamany i nie klejony, zostały także wymienione siłowniki tylnej klapy, została też wykonana swego rodzaju reperaturka dołu przedniego błotnika(w końcu nie lata). Jak na razie to tyle, jutro bądź jeszcze później dalsze aktualizacje i zdjęcia
Pozdro
EDIT: 27.04.2014
Udało mi się wyszarpać i zmienić radio na ładniejsze, sprawniejsze i ogólnie lepsze(to z czerwonym podświetleniem), a do tego trochę elektryki od radia zostało ogarnięte, ale i tak za mało.
No i zaległe zdjęcia
Może jeszcze dziś coś porobię, a powoli szykuję się do zrobienia shortshiftera i ogarnięcia blacharki.
Pozdro
Jeszcze zmieniłem sobie kierunkowskaz, bo poprzedni miał dziurę i zarastał powoli mchem
Pozdro |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 11 Maj 2014, 15:39
|
|
|
acti357 napisał/a: | Pozbądź się jeszcze tej paskudnej srebrnej farby |
Się pozbywam, tylko rozpuszczalnika mi zabrakło
Wyprałem też fotele, efekt mnie bardzo zadowala, bo ten plak czy coś ciężko było wyczyścić. Na żywo wygląda o wiele lepiej jak na zdjęciach
Wymieniłem też przy okazji osłonę przegubu, klemy i opony przednie z zimówek na goodyeary gt2:
Coś tam jeszcze zrobiłem, ale nie pamiętam
Na koniec czerwca mam nadzieję wstawić Sztrucla na warsztat i blacharką się zająć, po czym następnie zostanie pomalowana w niedocelowy kolor
Pozdro
EDIT: 20.05.2014
Jakoś tak wyszło, że ostatnio nie mam kiedy robić, ale mimo wszystko pomału ale do przodu małymi krokami coś robię, naprawiam czy czyszczę.
W końcu nie mam już obrzydzenia co do wnętrza, a w zasadzie plastików
Kupiłem i zamontowałem ramię tylnej wycieraczki od mk4(to jakiś rarytas, że tyle sobie żądają?), a przy okazji naprawiłem silniczek wycieraczek, i w końcu działa wszystko tak jak trzeba, a ja widzę coś przez tylną szybę
Szyberdach już zaczął mnie wkurzać swą brzydotą, i tym, że nic nie widać przez niego, a dodając czarną folię na przedniej szybie to szlag trafia jak na światłach trzeba robić garba jak gargamel żeby popatrzeć sobie jaki jest kolorek Jak skończę czyścić szyber z farby, obkleję go przyciemnianą folią do szyb, tak, żeby było coś przez niego widać
Zdjęcie po zakończeniu dodam jak skończę, bo przez tą temperaturę i słońce jest tak gorąco, że rozpuszczalnik paruje w mgnieniu oka, i nie ma sensu tracić zbędnie rozpuszczalnik. A przy okazji ostatnich deszczy zauważyłem, że szyber cieknie, to go uszczelniłem, i zadowolony jestem, że na głowę nie kapie
Pozdro
EDIT: 01.06.2014
Kompletować części czas zacząć
A ponad to naprawiłem brzęczyk od niewyłączonych świateł(nawet nie wiedziałem, że go mam, dopóki nie zaczął uprzykrzać mi życia podczas jazdy), i co za tym idzie naprawiłem włączniki lampki wewnętrznej od otwierania drzwi. Na dniach(dniach, ale nie wiem którego tygodnia ) dojdzie druga podkładka pod wtrysk, wypłukam silnik i zaleje świeży olej, zmienię też filtr paliwa. Może jak się uda to poszukam garażu dla Sztrucla.
Pozdro
EDIT: 18.06.2014
W końcu ruszyłem tyłek coby coś pomodzić, a nie zbijać bąki i czekać na koniec czerwca/początek lipca. Jak nic nie robiłem to nic się nie działo, jak zacząłem modzić to i coś się musiało spierdzielić, ale przynajmniej mi się nie nudzi
Parę dni temu zamontowałem lampkę w bagażniku, bo ktoś się nie bał i za...brał starą Zabezpieczyłem skrzynkę z narzędziami, posprzątałem całe auto z zewnątrz i ze środka bo ziemniaki ktoś woził i już parę z nich korzenie zapuszczało, a z zewnątrz nawoskowałem budę tylko nie wiem po co
Dziś zaizolowałem kabelki od CPP, naprawiłem tylko w zasadzie nie wiem jak "rozłączanie" się pompy paliwa, bo coś musiałem przy modzeniu uszkodzić, najprawdopodobniej gdzieś wiązkę naruszyłem, ale już śmigam
Co do fotorelacji z modów, to dużo nie zmodziłem, głownie to dołożylem jeszcze jedną podkładkę pod wtrysk, żeby jakoś mieszanie mieszanki poprawić za czym idzie poprawienie(małe ale zawsze )dynamiki, a przy okazji przeczyściłem przepustnicę i wtrysk.
Jeszcze kupiłem głośniki na przód tylko powiercić muszę bo w fabryczne otwory nie ma jak ich zamontować.
I niech mi ktoś odpowie do czego jest ta wtyczka, która luźno wisi mi pod maską. Wtyczka ma 2 piny, a kolory kabli to brązowo-żółty i czarny.
Pozdro |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 18 Cze 2014, 23:51
|
|
|
Gorszego zdjęcia z wtyczką już zrobić nie mogłeś?
W HCSie taka wtyczka mogłaby być do czujnika na rurce od wspomagania. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 00:00
|
|
|
ja zamiast dwóch podkładek dałbym większą przepustnice |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 17:49
|
|
|
acti357 napisał/a: | W HCSie taka wtyczka mogłaby być do czujnika na rurce od wspomagania. | mam podłączone wszystkie kostki od wspomagania, tylko ta mi wisi luźno
kuba87 napisał/a: | ja zamiast dwóch podkładek dałbym większą przepustnice |
Wolę 2 podkładki, najtańsza opcja i na spalanie nie ma jakiegoś wpływu. Z resztą od czego mógłbym wsadzić przepustnicę? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 17:58
|
|
|
1.4 cvh, ten sam model ale przepustnica większa
Marek a gdzie ta wtyczka jest dokładnie? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 19 Cze 2014, 18:06
|
|
|
kuba87 napisał/a: | 1.4 cvh, ten sam model ale przepustnica większa | Jak miałem 1.4 w poprzedniej i drugi monowtrysk z 1.1 czy 1.3 to różnicy nie widziałem, może sie dokladnie nie przypatrywałem
kuba87 napisał/a: | Marek a gdzie ta wtyczka jest dokładnie? |
Przy grubszej plecionce kabli przy edis-ie
EDIT 20.06.2014
Zamontowałem sobie już głośniki, grają aż miło, jakość dźwięku lepsza niż na starych zdezelowanych głośnikach, a z tyłu zmieniłem głośniki na "basowe" z Alfy Romeo, ten komplecik jest zadowalający. Zlikwidowałem też trzeszczenie w głośnikach zmieniając bezpiecznik, bo stary widocznie miał jakiś defekt, ale najważniejsze, że już wszystko gra porządnie.
Jutro jak padać nie będzie to czeka mnie klepanie paru wgniotek, oby szpachla nie odpadła
Co do wtyczki to wszystko się wyjaśniło. Dzięki "Miszczowi" czyli Actiemu, któremu chciało się grzebać w schematach wyszło na to, że ta wolna wtyczka jest od czujnika/zaworu napowietrzania spalin(jakoś tak przez telefon usłyszałem ), które to mam wycięte
Pozdro
EDIT 20.06.2014 (2)
Dziś udało się wyklepać parę wgniotek i w końcu wyczyściłem szyberdach . Efekt jest bardzo zadowalający, teraz tylko muszę kupić przyciemniającą(ale bez przesady) folię do szyb i obkleić szyber. Teraz przynajmniej coś widzę stojąc na światłach
Pozdro
EDIT: 21.06.2014
Ostatnio nudzi mi się strasznie, to dziś wpadłem na pomysł, żeby w końcu zamontować sobie trzecie światło stopu. Jakiś czas temu ogarnąłem sobie trzeci stop z Subaru, dziś zdemontowałem z roweru mocowania światełek odblaskowych i kupiłem 3m kabla. Efekt jest zadowalający, choć nie idealny, idealny będzie jak wymyślę/stworzę jakąś zabudowę ta tył tego stopu coby nie było widać bezpośrednio diod.
Jutro jak będzie mi się nudziło to zrobię podświetlenie schowka, chociaż nie wiem po co, bo i tak schowek mam zawsze zawalony
Pozdro
EDIT: 03,07.2014
Ajajaj koko jumbo . Machnąłem sobie ostatnio, a w zasadzie dziś skończyłem podświetlany licznik, zatamowałem wyciek płynu chłodniczego spod czujnika i inne takie tam pierdoły się robi i będzie robiło
Tylko mam problem, bo wpierniczyło mi kontrolkę Air Baga, którą zdrutowałem z innego licznika. Niby pin 9 podłączony pod kontrolkę, masa też jest, także ni w ciula nie wiem co jest. W teorii powinno działać, nie wiem może powinienem przelutować to ustrojstwo?:
Niech mądrzy się wypowiedzą, może jakiś szpecmajster mi podpowie. |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|