Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:21 |
[MK6] 1.6 TDCi - braki mocy |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 12:33
|
|
|
Powiem szczerze że ze smrodkiem to się nie spotkałem. U mnie jedynie jak mocno cisnę autko to czuć opary ON (przy dużych ciśnieniach leci z przewodów wysokiego ciśnienia). Ale żeby śmierdziało jakkolwiek inaczej to nigdy się nie spotkałem.
Jeśli katalizator jest zapchany to nie byłoby to chwilowe, a raczej często gęsto jak nie ciągle mułowato |
|
|
|
 |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 12:53
|
|
|
Co prawda mam 1.4 tdci ale u mnie w kabinie smierdzialo jak zuzyly sie podkladki pod wtryskami. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 15:22
|
|
|
Powiem szczerze- wyciągane były wtryskiwacze i podkładki miałem jak nowe (może ktoś przede mną zmieniał). Nie znam tego problemu |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 17:13
|
|
|
Przy takim przebiegu to po prostu niemożliwe by się posypały uszczelki wtrysków. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Paź 2012, 19:20
|
|
|
O ILE przebieg jest prawdziwy. Mało to aut mających po 4 latach 180 tysi i cofane na 80? |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Paź 2012, 23:06
|
|
|
misiak napisał/a: | O ILE przebieg jest prawdziwy. Mało to aut mających po 4 latach 180 tysi i cofane na 80? |
I to jest brutalna rzeczywistość, dlatego trzeba to dokładnie sprawdzić. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
grooby

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Adrian
Wiek: 32 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 141 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2014, 22:27
|
|
|
Może się super nie znam, ale miałem 2 przypadki w których auto traciło moc. w pierwszym były to wtryski które było trzeba czyścić/regenerować. drugim przypadkiem była turbina na wykończeniu. jeżeli problem byłby z uszczelkami wtrysków (od tego mi smrodziło) byłoby mokro pod osłoną silnika przy wtryskach. |
_________________
  |
|
|
|
 |
czar13
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 19 Mar 2014, 22:52
|
|
|
Witam Panowie. Jestem nowy, mam podobny problem z 1,4 TDCi. Kupiłem go w paxdzierniku. Jest 04-2012, miał 8 tyś km, z Francji. Wszystko jak nowe, tapicerka, silnik, opony. tacze hamulców nie wiele starte. Miał autentycznie 8 tyś. Ale po przekroczeniu 110/h delikatnie przyspieszając i 100 - gwałtownie, traci moc , wzrasta spalanie. Po wyłączeniu - wraca do normy. Czy to też może być związane z omawianym przez Was problemem?. |
|
|
|
 |
grooby

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Adrian
Wiek: 32 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 141 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2014, 23:00
|
|
|
to będzie raczej inny problem. a nie jest tak, że traci moc po przekroczeniu jakiś tam obrotów? |
_________________
  |
|
|
|
 |
czar13
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 20 Mar 2014, 08:57
|
|
|
Na I biegu, II i III obroty mogę przekraczać dowolnie. Problem się raczej zaczyna na IV i V. Nie wiązałem tego z obrotami, bo na niższych biegach nic się nie dzieje. Dosłownie jak się trzeba zebrać do wyprzedzania z 75-80 km/h do 100 - zaczyna się problem. |
|
|
|
 |
grooby

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Adrian
Wiek: 32 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 141 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Mar 2014, 14:47
|
|
|
David1n napisał/a: | grooby, mógł być problem z wtryskami i utrata mocy, bo trzeba to zrobić umiejętnie.
W fiestach jest ten problem, że w większości przypadków konieczne jest odpinanie sterownika. Jeśli się tego nie zrobi trzeba później kodować wtryski.
Oczywiście wszędzie gdzie się znają za usługę biorą extra pieniążki
|
Ale ja taką zamuloną fiestę kupiłem, pojechałem, zapłaciłem, zrobili i żadnych problemów już nie ma ;-) nie wiem kto i co by miał tu robić nie umiejętnie |
_________________
  |
|
|
|
 |
David1n
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 21 Mar 2014, 20:29
|
|
|
dobra. ale miałeś zaślepiany i odłączony systemowo egr?
bo ja akurat tylko o tym mówię ;p |
|
|
|
 |
grooby

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Adrian
Wiek: 32 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 141 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 04:30
|
|
|
nie nie miałem, a skąd miałem wiedzieć, że o to ci chodzi, czytać w myślach forumowiczów jeszcze nie potrafię |
_________________
  |
|
|
|
 |
|