Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
Sob Mar 22, 2014 17:24
[MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)
Autor Wiadomość
wojtekw 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 12:49   [MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)

Mam pytanko:
co ile kilometrów należy wymieniać rozrząd w modelu z silnikiem 1.6 TDCI 90 KM, rocznik 2005?
Z góry dzięki za informacje.
Ostatnio zmieniony przez bidżej Pią Lut 11, 2011 09:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1159
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 16:59   

240 000 km lub 10 lat
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
wojtekw 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 10, 2011 12:54   

dzięki za informację :)
 
 
Tyla93 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 21
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: bychaw
Wysłany: Nie Mar 09, 2014 20:40   

Witam, nie bede tworzyl nowego tematu moze odświeze ten:).
A wiec chcialbym spytac was czy ktos juz wymienial rozrzad w swoich fiescinkach 1.6 tdci?
Mam dylemat bo nie wiem ile to wytrzymuje niby tak jak pisze ElGrey mówia w servisach.
Wymieniał juz ktos moze i wie w jakim stanie pasek jest przed wymiana 10 letnia ?lub przebiegiem wczesniejszym niz np 150km ? Ja mam 114tys i rocznik 2006.
_________________
Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
 
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1159
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Mar 09, 2014 21:36   

Od tego czasu dowiedziałem się że nie przekracza się 8 lat i 180 000 km, ale mój kumpel w foce 1,6 TDCI (wiec ten sam silnik) wymienił pasek po 240 000, ale w 5 latku, pasek był już w słabym stanie ;-|
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
Tyla93 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 21
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 16
Skąd: bychaw
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 17:21   

ujuju dzieki za szybka odpowiedz :) )
_________________
Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
 
 
 
lukaszs 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 43
Skąd: Gdansk
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 21:05   

ja swoj wymienialem samemu rok temu po 210tysiacach ale w focusie II 1.6 tdci 2006 rok i byl w naprawde przyzwoitym stanie - na pewno mógłby jeździć dalej..
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2735
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 21:07   

haha zabawni jesteście, rozrzad sie wymienia max co 5 lat/ 120 tys na fabrycznym, potem max 80 tys bo oryginalnych elementów rozrzadu i tak mało kto kupuje a poza tym nie warto bo to ten sam szajs tyle ze w innym pudełku :D
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
lukaszs 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 43
Skąd: Gdansk
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 21:19   

w benzynie to i owszem. w 1.6 tdci producent zaleca co 200tys
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2735
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 21:45   

no właśnie. PRODUCENT ZALECA.
tak jak wymiana oleju. PRODUCENT ZALECA CO 30 TYŚ.
Twoje auto spróbój. jak dojedziesz na rozrządzie do 200 tyś, a na 3 litrach oleju wymienianych co 30 tyś chociaż do 100 tyś km to ci postawie krate piwa.
Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs. Rolki, łożyska pomp, kół, potrafią szumieć huczeć po kilku tyś km. nie mówię tu o najtanszych częściach. Ale próbój szczęścia. VW się nóżka powinęła na jego ZĘBATCE, i silnikach TDI. też zalecali wymiane oleju nie co 10tyś. I efekt był taki, że albo silniki się zacierały albo rozpieprzały przez urwany rozrząd. I żaden nie dojechał 100 tyś km.
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1159
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 22:23   

Wszystkie auta flotowe tak jeżdżą, i jakoś się nie rozpadają, właśnie ta foka jest z floty, olej wymieniany co 30 000 do przebiegu 230 000 i to castrol, wiec nie rewelacja.
2 lata już u kolegi jest, w zasadzie zrobiona została tylko dokładna kontrola stanu silnika, przegląd turbiny, wymienione uszczelniacze wtrysków i powłoka lakiernicza (lakiery wodne są do dupy auto malowałem w połowie) auto zasuwa i ma się dobrze, a sory rozpadł się alternator :-P zawieszenie się nawet trzyma :9:
W swoim aucie wymieniam co 15 000, a mechanicy zajmujący się na co dzień fordami (nie ASO, bo jak wiemy tam nie ma mechaników, tylko małpy z instrukcjami producentów) stwierdzili to co napisałem wcześniej o częstotliwości wymiany rozrządu.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2735
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Pon Mar 10, 2014 22:41   

jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny?
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
kmy 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Płock
Wysłany: Wto Mar 11, 2014 09:11   

kuba87 napisał/a:
Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs.


kuba87 napisał/a:
haha zabawni jesteście


kuba87 napisał/a:
I żaden nie dojechał 100 tyś km.


Daj spokój, normalnie jakbym Macierewicza czytał, znam wiele samochodów z przebiegiem ponad 100 tys. km a przeglądy i wymiany były robione zgodnie z zaleceniami producenta, wg książki serwisowej. Jak ktoś się uprze to może zmieniać olej co 5 tys. km i rozrząd co 20 tys. km, dlaczego nie, ale niech zachowa takie rewelacje dla siebie.
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2735
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Wto Mar 11, 2014 12:14   

Wiem bo jestem mechanikiem i wiele razy wymieniałem "nowe" na również "nowe", i robiłem kilka silników.
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1159
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 19:46   

kuba87 napisał/a:
jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny?

Rozebrana góra silnika + miska olejowa i wszystko co z tym związane (endoskop), turbina jest ze zmienna geometriom, więc czyszczenie całości sprawdzenie luzów i wyczyszczenie zaciętego mechanizmu zmiany geometrii (nie wiem dokładnie jak się nazywa ta cześć zawór doładowania??) zrobione u mechanika zajmującego się silnikami z koncernu PSA.
Bez rozebrania silnika na stole na cząsteczki więcej nie da się zrobić.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2735
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 22:44   

jesli nie zdjeliscie głowicy, i nie wyjeliscie tłoków to za przeproszeniem g*wno widzieliście.
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
kmy 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Płock
Wysłany: Pią Mar 14, 2014 08:17   

kuba87 napisał/a:
za przeproszeniem xxxxx widzieliście


Administratorzy powinni Ci dać bana za celowe obchodzenie cenzury.
 
 
ElGrey 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1159
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Mar 14, 2014 15:51   

kuba87 nie będę się z tobą sprzeczał bo nie widzę podstaw :2xf:
A inni wysnują z tego wnioski i tyle.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 19 Sro Lip 09, 2014 18:17
res159
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 18 Pon Sty 28, 2013 16:20
misiak
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 Sob Lut 08, 2014 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 Wto Wrz 17, 2013 17:21
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 16:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.