[MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)

Podforum dla tematów o mechanice silnika Fiest MK6.
<br>Czyli: silnik i skrzynia biegów.

Moderator: Moderatorzy

wojtekw
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 10, 2010 09:15
Tematy: 0

[MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)

Post #1 autor: wojtekw » pt lut 04, 2011 12:49

Mam pytanko:
co ile kilometrów należy wymieniać rozrząd w modelu z silnikiem 1.6 TDCI 90 KM, rocznik 2005?
Z góry dzięki za informacje.
Ostatnio zmieniony pt lut 11, 2011 09:19 przez wojtekw, łącznie zmieniany 2 razy.

ElGrey
Posty: 1175
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Tematy: 19

Post #2 autor: ElGrey » pt lut 04, 2011 16:59

240 000 km lub 10 lat
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

wojtekw
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 10, 2010 09:15
Tematy: 0

Post #3 autor: wojtekw » czw lut 10, 2011 12:54

dzięki za informację :)

Tyla93
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 14, 2013 14:56
Tematy: 0

Post #4 autor: Tyla93 » ndz mar 09, 2014 20:40

Witam, nie bede tworzyl nowego tematu moze odświeze ten:).
A wiec chcialbym spytac was czy ktos juz wymienial rozrzad w swoich fiescinkach 1.6 tdci?
Mam dylemat bo nie wiem ile to wytrzymuje niby tak jak pisze ElGrey mówia w servisach.
Wymieniał juz ktos moze i wie w jakim stanie pasek jest przed wymiana 10 letnia ?lub przebiegiem wczesniejszym niz np 150km ? Ja mam 114tys i rocznik 2006.
Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
Obrazek

ElGrey
Posty: 1175
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Tematy: 19

Post #5 autor: ElGrey » ndz mar 09, 2014 21:36

Od tego czasu dowiedziałem się że nie przekracza się 8 lat i 180 000 km, ale mój kumpel w foce 1,6 TDCI (wiec ten sam silnik) wymienił pasek po 240 000, ale w 5 latku, pasek był już w słabym stanie ;-|
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

Tyla93
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 14, 2013 14:56
Tematy: 0

Post #6 autor: Tyla93 » pn mar 10, 2014 17:21

ujuju dzieki za szybka odpowiedz :))
Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm

Obrazek

lukaszs
Posty: 45
Rejestracja: sob wrz 21, 2013 20:04
Tematy: 0

Post #7 autor: lukaszs » pn mar 10, 2014 21:05

ja swoj wymienialem samemu rok temu po 210tysiacach ale w focusie II 1.6 tdci 2006 rok i byl w naprawde przyzwoitym stanie - na pewno mógłby jeździć dalej..

Awatar użytkownika
kuba87
Posty: 2949
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:39
Tematy: 0

Post #8 autor: kuba87 » pn mar 10, 2014 21:07

haha zabawni jesteście, rozrzad sie wymienia max co 5 lat/ 120 tys na fabrycznym, potem max 80 tys bo oryginalnych elementów rozrzadu i tak mało kto kupuje a poza tym nie warto bo to ten sam szajs tyle ze w innym pudełku :D
Forumowy Trytytman przedstawia:


Obrazek
Niebiesko Czarny Trupek Racing Team

lukaszs
Posty: 45
Rejestracja: sob wrz 21, 2013 20:04
Tematy: 0

Post #9 autor: lukaszs » pn mar 10, 2014 21:19

w benzynie to i owszem. w 1.6 tdci producent zaleca co 200tys

Awatar użytkownika
kuba87
Posty: 2949
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:39
Tematy: 0

Post #10 autor: kuba87 » pn mar 10, 2014 21:45

no właśnie. PRODUCENT ZALECA.
tak jak wymiana oleju. PRODUCENT ZALECA CO 30 TYŚ.
Twoje auto spróbój. jak dojedziesz na rozrządzie do 200 tyś, a na 3 litrach oleju wymienianych co 30 tyś chociaż do 100 tyś km to ci postawie krate piwa.
Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs. Rolki, łożyska pomp, kół, potrafią szumieć huczeć po kilku tyś km. nie mówię tu o najtanszych częściach. Ale próbój szczęścia. VW się nóżka powinęła na jego ZĘBATCE, i silnikach TDI. też zalecali wymiane oleju nie co 10tyś. I efekt był taki, że albo silniki się zacierały albo rozpieprzały przez urwany rozrząd. I żaden nie dojechał 100 tyś km.
Forumowy Trytytman przedstawia:





Obrazek

Niebiesko Czarny Trupek Racing Team

ElGrey
Posty: 1175
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Tematy: 19

Post #11 autor: ElGrey » pn mar 10, 2014 22:23

Wszystkie auta flotowe tak jeżdżą, i jakoś się nie rozpadają, właśnie ta foka jest z floty, olej wymieniany co 30 000 do przebiegu 230 000 i to castrol, wiec nie rewelacja.
2 lata już u kolegi jest, w zasadzie zrobiona została tylko dokładna kontrola stanu silnika, przegląd turbiny, wymienione uszczelniacze wtrysków i powłoka lakiernicza (lakiery wodne są do dupy auto malowałem w połowie) auto zasuwa i ma się dobrze, a sory rozpadł się alternator :-P zawieszenie się nawet trzyma :9:
W swoim aucie wymieniam co 15 000, a mechanicy zajmujący się na co dzień fordami (nie ASO, bo jak wiemy tam nie ma mechaników, tylko małpy z instrukcjami producentów) stwierdzili to co napisałem wcześniej o częstotliwości wymiany rozrządu.
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

Awatar użytkownika
kuba87
Posty: 2949
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:39
Tematy: 0

Post #12 autor: kuba87 » pn mar 10, 2014 22:41

jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny?
Forumowy Trytytman przedstawia:





Obrazek

Niebiesko Czarny Trupek Racing Team

kmy
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 07, 2013 07:21
Tematy: 0

Post #13 autor: kmy » wt mar 11, 2014 09:11

kuba87 pisze:Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs.


kuba87 pisze:haha zabawni jesteście


kuba87 pisze:I żaden nie dojechał 100 tyś km.


Daj spokój, normalnie jakbym Macierewicza czytał, znam wiele samochodów z przebiegiem ponad 100 tys. km a przeglądy i wymiany były robione zgodnie z zaleceniami producenta, wg książki serwisowej. Jak ktoś się uprze to może zmieniać olej co 5 tys. km i rozrząd co 20 tys. km, dlaczego nie, ale niech zachowa takie rewelacje dla siebie.

Awatar użytkownika
kuba87
Posty: 2949
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:39
Tematy: 0

Post #14 autor: kuba87 » wt mar 11, 2014 12:14

Wiem bo jestem mechanikiem i wiele razy wymieniałem "nowe" na również "nowe", i robiłem kilka silników.
Forumowy Trytytman przedstawia:





Obrazek

Niebiesko Czarny Trupek Racing Team

ElGrey
Posty: 1175
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Tematy: 19

Post #15 autor: ElGrey » czw mar 13, 2014 19:46

kuba87 pisze:jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny?

Rozebrana góra silnika + miska olejowa i wszystko co z tym związane (endoskop), turbina jest ze zmienna geometriom, więc czyszczenie całości sprawdzenie luzów i wyczyszczenie zaciętego mechanizmu zmiany geometrii (nie wiem dokładnie jak się nazywa ta cześć zawór doładowania??) zrobione u mechanika zajmującego się silnikami z koncernu PSA.
Bez rozebrania silnika na stole na cząsteczki więcej nie da się zrobić.
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)

Awatar użytkownika
kuba87
Posty: 2949
Rejestracja: czw lis 06, 2008 12:39
Tematy: 0

Post #16 autor: kuba87 » czw mar 13, 2014 22:44

jesli nie zdjeliscie głowicy, i nie wyjeliscie tłoków to za przeproszeniem g*wno widzieliście.
Forumowy Trytytman przedstawia:





Obrazek

Niebiesko Czarny Trupek Racing Team

kmy
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 07, 2013 07:21
Tematy: 0

Post #17 autor: kmy » pt mar 14, 2014 08:17

kuba87 pisze:za przeproszeniem xxxxx widzieliście


Administratorzy powinni Ci dać bana za celowe obchodzenie cenzury.

ElGrey
Posty: 1175
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:14
Tematy: 19

Post #18 autor: ElGrey » pt mar 14, 2014 15:51

kuba87 nie będę się z tobą sprzeczał bo nie widzę podstaw :2xf:
A inni wysnują z tego wnioski i tyle.
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm

Mk IV 1999 style 1.25

Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)


Social Media

       

Wróć do „Mechanika silnika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika