Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 12:19
[MK4] ciężko chodząca kierownica
Autor Wiadomość
jerzol 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 25 Maj 2010, 22:14   [MK4] ciężko chodząca kierownica

Witam,
potrzebuję pomocy j.w.
Jakiś czas temu około 6 miesięcy kierownica chodziła lekutko. Po jakimś czasie kierownicy prawie nie można ruszyć na zgaszonym silniku (najgorzej jak silnik zgaśnie na skrzyżowaniu). Po zapaleniu silnika czuć, że wspomaganie działa ale kierownica w dalszym ciągu chodzi ciężko, lecz można już jakoś kierować kołami ( nie jest to jeden palec na kierownicy :) ). Podczas jazdy wyraźnie czuć wszystkie nierówności w drodze na kole kierownicy oraz przy postoju np. na światłach ruszając kierownicą wyraźnie spadają obroty silnika. I teraz pytanie:
- czy to koniec z maglownicą
- czy pompa wspomagania daje za małe ciśnienie
- czy jest to może krzyżak
- inne ??

Jeszcze jedno podczas jazdy na LPG jakby kierownica lżej chodziła niż na benzynie ( może to tylko odczucie ;/ )

nie mam pojęcia co to może być i ręce już opadają bo to nie jedyny feler mojego auta. Czekam na Wasze sugestie od czego mam zacząć
gorąco pozdrawiam
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 25 Maj 2010, 22:26   

Sprawdzałeś poziom oleju do wspomki w zbiorniku ? ;/
 
 
jerzol 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 26 Maj 2010, 07:01   

TSRules napisał/a:
Sprawdzałeś poziom oleju do wspomki w zbiorniku ? ;/


jest max i go nie ubywa
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Maj 2010, 08:12   

Otwórz zbiorniczek na zapalonym silniku. Jeśli będziesz widział że w środku płyn krąży, tzn że pompa jest ok (na 95 %) i zapewne poszedł jeden z zaworków w maglownicy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
yupie
[Usunięty]

Wysłany: 26 Maj 2010, 11:20   

Sprawdź też krzyżak. Jak miałem podobny problem i okazało się krzyżak blokował cały układ.
 
 
jerzol 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:48   

yupie napisał/a:
Sprawdź też krzyżak. Jak miałem podobny problem i okazało się krzyżak blokował cały układ.


Kwestią jest, że w wielu opisach krzyżaka piszą, że jeden jest od strony kabiny, a drugi w komorze silnika. Ja sądzę, że jest tylko jeden od strony kabiny chyba, że się mylę.
Jeśli jest drugi krzyżak od strony komory silnika jak do niego się dostać. Od spodu, od góry nie mam pojęcia. Proszę o podpowiedź.

Do zbiorniczka nie zajrzałem ponieważ bawiłem się z tylnym zawieszeniem. Jeśli poszedł zaworek w maglownicy to czy sam jestem w stanie to naprawić, czy są zestawy naprawcze, czy też muszę oddać do regeneracji?
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:54   

jerzol napisał/a:
Kwestią jest, że w wielu opisach krzyżaka piszą, że jeden jest od strony kabiny, a drugi w komorze silnika.

obydwa są w środku, tzn. w kabinie
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
yupie
[Usunięty]

Wysłany: 26 Maj 2010, 21:46   

Nie wiem dokładnie jak to wygląda w twoim wypadku bo z opisu wynika że masz MK4. U mnie w MK3 są dwa i jeden jest w środku zaraz przy wejściu kolumny w podłogę a drugi w komorze silnika i on jest bezpośrednio na maglownicy. U mnie był ten w komorze silnika do wymiany. A jak sie dostać do niego. No cóż, ja od komory silnika walczyłem i to bez odkręcania czegokolwiek. Było trochę zabawy ale się udało. Poszukaj na forum bo gdzieś widziałem foto z wymiany krok po kroku. Podkreślam jednak że nie wiem dokładnie jak jest w MK4. Piszę z własnego doświadczenia.
 
 
jerzol 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 26 Maj 2010, 21:52   

Marcin napisał/a:
jerzol napisał/a:
Kwestią jest, że w wielu opisach krzyżaka piszą, że jeden jest od strony kabiny, a drugi w komorze silnika.

obydwa są w środku, tzn. w kabinie


Znalazłem tylko taki opis
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=254805
i z niego wynika że krzyżak jest tu i tu. I ten zewnętrzny się zaciera.
Opis wersji ze wspomaganiem różnica że mój to MK4 a opis dotyczy MK3.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 26 Maj 2010, 21:53   

lub łozyska w mcphersonach masz zatarte....
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
jerzol 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 26 Maj 2010, 23:00   

kuba87 napisał/a:
lub łozyska w mcphersonach masz zatarte....


kolumny całe wymienione.Ewentualnie mogą być sworznie na wahaczach, jakiś wpływ mają bo u mnie ciężko chodzą. Mam już kupione nowe wahacze tylko czasu brak na ich wymianę.

[ Dodano: Sro Maj 26, 2010 22:01 ]
kuba87 napisał/a:
lub łozyska w mcphersonach masz zatarte....


kolumny całe wymienione.Ewentualnie mogą być sworznie na wahaczach, jakiś wpływ mają bo u mnie ciężko chodzą. Mam już kupionye nowe wahacze tylko czasu brak na ich wymianę.

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 13:43 ]
jackrzec napisał/a:
Otwórz zbiorniczek na zapalonym silniku. Jeśli będziesz widział że w środku płyn krąży, tzn że pompa jest ok (na 95 %) i zapewne poszedł jeden z zaworków w maglownicy.

Przy wyłączonym silniku to czy pompa jest sprawna czy też nie nie ma znaczenia. Ciężko obraca się kierownica. Poprawcie mnie jeśli się mylę:
na ciężkie obracanie kołami na wyłączonym silniku wpływ mają:
- krzyżaki kolumny kierowniczej
- zapieczone sworznie wahacza
- zapieczone łożyska w kolumnach na amortyzatorach
- zbieżność??
- zapieczone sworznie drążka kierowniczego
- chyba coś z maglownicą (podpowiedzcie jak sprawdzić że maglownica jest uszkodzona)
- powietrze w oponach??
czy o czymś zapomniałem?
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Mar 2014, 22:16   

No właśnie mam podobny problem, pojawił się po zmianie kół na letnie. Płyn krąży bo w zbiorniczku widziałem. Możliwe że krzyżak tak z dnia nadzień się zatarł?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów ciężko chodząca kierownica
MK 1
profi Mechanika ogólna 6 30 Cze 2009, 23:42
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Ciężko chodząca kierownica
goku Mechanika 28 5 Mar 2007, 21:54
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.