Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 16:16 |
[MK3] Rozrusznik padł ? |
Autor |
Wiadomość |
Rowerser
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 13 Skąd: Aleksandrów
|
Wysłany: 3 Mar 2014, 13:57 [MK3] Rozrusznik padł ?
|
|
|
Witam, przy zapalaniu na zimnym ostatnio miałem taki problem, że Fiesta nie chciała palić. Objawiało się to tym, że lampka pod zegarkiem (immo ? ) mrygała przy przekręcaniu kluczyka na zapłon i jakby na zmianę z rozrusznikiem. Po chwili takiego cykania, dawało spokój i rozrusznik kręci ale okrutnie słabo. Aku nowy, raz się tylko rozładował i został naładowany. Aku żelowy, większy niż oryginalnie powinien być. Jakieś sugestie ?
EDIT : Na drugim aku, tym co był u poprzedniego właściciela, śmiga narazie dobrze. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 3 Mar 2014, 19:07
|
|
|
Tak, i na pewno ma również zbyt gęsty olej płucząco-uszczelniający i wodę w baku.
Kolega ma alternator do sprawdzenia. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 4 Mar 2014, 11:27
|
|
|
Nie koniecznie zły aku bo sam w swojej czarnej przy silniku 1.3 mam akumulator zalecany do silników 1.8 bo miałem swapa robić a że wcześniej aku padł to pomyślałem przyszłościowo, na alternatorze z silnika 1.3 bez problemu ładuje aku tak aby był naładowany. Miałem problem podobny do Ciebie winowajcą był rozrusznik który powoli wyziewał ducha, też miałem objaw taki jak Ty. Swoją drogą ładowanie aku z alternatora można też sprawdzić nic nie zaszkodzi a będziesz miał alternator sprawdzony. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
Rowerser
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 13 Skąd: Aleksandrów
|
Wysłany: 4 Mar 2014, 12:09
|
|
|
Rozrusznik podłączony na krótko kręci jak szalony. Teraz zobaczę na tym "oryginalnym" aku co i jak. Alternator miernikiem ? Czy jakiś inny sposób ? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 4 Mar 2014, 12:43
|
|
|
Miernikiem = sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach typu światła mijania. Jak masz w okolicach 14V, to na pewno nie zachodzi obawa że będziesz miał niedoładowane aku.
Inaczej nie bardzo da się pomierzyć alternator bez wyciągania go na stół.
Jeśli na krótko rozrusznik kręci dobrze, to sprawdź tam wszystkie połączenia elektryczne - wszelakie konektorki, śruby - do wyczyszczenia papierem ściernym i później do zabezpieczenia wazeliną techniczną żeby nie śniedziały. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.