Przesunięty przez: szynszyl 23 Mar 2014, 12:58 |
Brak iskry w 1.1 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Sty 2014, 14:03
|
|
|
Odłącz moduł i kostkę czujnika.
Ustaw miernik na tester diod, buzzer.
Zmierz oba piny kostki czujnika walu, powinna być przerwa.
Następnie pozostaw elektrodę w jednym pinie kostki położenia wału i odszukaj parę w kostce od modułu.
Potem zrób tak samo z drugim pinem.
Bedziesz miał pewność że połączenie czujnik poł wału <-> moduł jest sprawne
Potem odłącz kabel od cewki. wepnij się w pierwszy pin i poszukaj pary w gnieździe modułu (to jest odpalanie 1 połówki cewki) następnie zrób to samo dla 3 pinu cewki (to jest odpalanie 2 połówki cewki).
W tym momencie masz już zlokalizowane 4 piny w gnieździe modułu.
Następnie wepnij się w 2 pin cewki i znajdź parę w gnieździe modułu (pewno bedzie to przewód czarny - to zasilanie modułu)
Następnie poszukaj przewodu prawdopodobnie brązowego w gnieździe modułu i zobacz czy masz przejście do masy . Jeśli jest masa jest sprawna (pomiar możesz potwierdzić ustawiając miernik na omomierz 200 ohm, odczyt powinien być poniżej 10.
w tym momencie masz już
zasilanie
masę
1 przew. czuj. położenia wału
2 przew. czuj. położenia wału
wyzwalanie cewki 1
wyzwalanie cewki 2
Jeśli te połączenia są sprawne, a na czarnym jest zasilanie po stacyjce auto powinno odpalić chyba, że jest uszkodzony moduł. |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:11
|
|
|
Witam ponownie.
W Fieście niestety jest uszkodzony moduł zapłonowy, tak jak się obawiałem.
Dzięki za porady w sprawie sprawdzenia, na przyszłość będę wiedział co i jak.
Muszę poszukać teraz modułu...
Pozdro |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 7 Lut 2014, 15:40
|
|
|
Kupiłem moduł ESC, iskry nadal nie ma. Wymieniłem cewkę, czujnik położenia wału, moduł, kable WN, świece i nadal nic. Już nie wiem co może być. Jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 9 Lut 2014, 21:32
|
|
|
Iskra się nareszcie pojawiła, ale często ginie. Silnik ładnie pracuje jak odpali, ale potrafi zgasnąć.
Zauważyłem że jeśli iskra zginie to wystarczy wcisnąć pedał sprzęgła i zsunąć z niego nogę tak żeby szybko oddał (odstrzelił). Wtedy pojawia się znowu. Dziwne to jakieś jest. Co może być jeszcze nie tak? Proszę o szybką odpowiedź, może ktoś miał taki śmieszny i podobny problem. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lut 2014, 19:39
|
|
|
zobacz czy ci się wał nie rusza. Może uszkodziły się pierścienie oporowe w silniku i wał chodzi na boki. złap za koło pasowe i próbuj wcisnąć i wyciągnąć. Luzu nie powinno być. |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 10 Lut 2014, 22:37
|
|
|
Luzu nie ma na szczęście |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lut 2014, 22:41
|
|
|
No to to eliminuje strzał ze sprzęgła. Chyba, że masz problemy z przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i one od drgań żyją swoim życiem. Bez podpięcia oscyloskopu i obserwacji przebiegu z czujnika wału ciężko dalej podejmować diagnozę. |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 11 Lut 2014, 09:02
|
|
|
Ok. Na razie jeździ dobrze. Zobaczymy jak będzie dalej.
PS. Jak nazywa się czujnik wkręcony w gaźnik i do czego służy? On chyba jest winowajcą. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lut 2014, 22:16
|
|
|
zrob zdjęcie . |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 12:04
|
|
|
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 12:14
|
|
|
Marcinowaty ma rację. To jest elektodysza. Ma za zadanie po wyłączeniu kluczyka odciąć paliwo na dyszę wolnych obrotów. Dzięki temu silnik ładniej gaśnie i jest mniejsze prawdopodobieństwo przylania. |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 16:00
|
|
|
Można to jeszcze gdzieś w ogóle kupić ?
Na allegro nie znalazłem niestety |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 22:33
|
|
|
można to uszkodzić by było cały czas otwarte. To sposób doraźny, efektem jest czasami dłuższe wygaszanie silnika. http://www.eter-mot.com/
Oni moga mieć ale raczej w zaporowej cenie. Jeśli coś to pozostaje ci szukanie takiego samego gaźnika od escorta/oriona/fiesty.
Możesz go sprawdzić podłączając +12V, powinien się otworzyć (słychać to i czuć). |
|
|
|
 |
grochu1103
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: Czeberaki
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 00:59
|
|
|
No właśnie czasami długo schodzi z obrotów i chwilę trzeba zakręcić żeby Fiesta ponownie odpaliła jeśli zostanie zgaszona.
I tak, kiedy próbuję zerwać (przy smalić kapcia krótko mówiąc) To potrafi zgasnąć i później nie ma iskry.
Zdjęcie kapturka na włączonym zapłonie z tej elektrodyszy i kilkakrotne ponowne dotknięcie do niej i załozenie go ( kapturka) z powrotem powoduje powrót iskry i silnik odpala za pierwszym razem. |
|
|
|
 |
|