[MK3] Zetec - MAP zamiast MAF'a |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 5 Lut 2014, 00:16 [MK3] Zetec - MAP zamiast MAF'a
|
|
|
Jak w temacie, przerabiał ktoś, coś? Plusy, minusy? Wiem, że DET to umożliwia. Niestety info w necie znalazłem tyle co kot napłakał i nic z niego nie wynika. |
|
|
|
 |
srvrserver

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Seweryn
Wiek: 44 Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: k. Częstochowy
|
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 5 Lut 2014, 21:09
|
|
|
Dzięki za pdf'a, ale bardziej interesuje mnie jak Zetec to znosi i ogólne plusy i minusy takiej modyfikacji. Myślę nad takim zabiegiem, bo już kilka razy wymieniałem przepływkę i ciągle coś jest nie tak.
Z tego co się doczytałem, to przy MAP'ie znika problem z nierówna pracą na biegu jałowym, ale było to na przykładzie jakiegoś nissana. |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Lut 2014, 10:18
|
|
|
Do tego potrzebujesz jeszcze sondę szerokopasmową z kontrolrem. Mając już kilka rzeczy przerobionych trzeba skorygowac mapy i wtedy zrobić konwersję na MAP. Według mnie poprawi się reakcja na gaz, nie trzeba będzie też co jakiś czas czyścić tych durnych drucików przepływomierza, przez które auto często tak muli. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 9 Lut 2014, 00:46
|
|
|
To już całkiem przydatna informacja. Pytanie (na przyszłość bliżej nieokreśloną), czy warto kupować zestaw z wyświetlaczem AFR?
Właśnie mam już dosyć przepływek, bo ciągle coś z nimi nie tak i szukam rozwiązania. Bo podejrzewam, że samo strojenie nie rozwiąże problemu? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lut 2014, 00:53
|
|
|
Jezeli chcesz na bieżąco mieć podglad AFR to tak, w innym wypadku tylko do strojenia zestaw AFR, ja aktualnie szukam zestawu Innovate LC-1, bo det3 mam już podpiety w trybie pigggyback jako narazie zabawke do Launch control i zaznajamiania sie z urzadzeniem. Strojenie duzo pomoze, ale całkowite usuniecie przepływki nie zaszkodzi mając taką możliwość, co nie? Docelowo planuję tryb Fuel Implant na wiązce z zewn edisem co pozwoli prawie całkowite stand alone na miare możliwości ecumastera, seryjny ecu zostanie do pracy silniczka krokowego i pompy paliwa |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.