Przesunięty przez: szynszyl 23 Mar 2014, 13:07 |
Silnik nie odpala bez nogi na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 21:07 Silnik nie odpala bez nogi na gazie
|
|
|
Witam, jak w temacie, bez nogi na gazie auto nie odpala. Komputer pokazał błąd czujnika przepustnicy, czujnik wymieniony, auto dalej nie odpala, a komputer nie wykazuje żadnego błędu. To samo dzieję się na zimnym, jak i na ciepłym silniku. Silnik to 1.3 68 km 2005 rok. |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014, 13:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 21:49
|
|
|
może spróbuj przetrzeć klemy od akumulatora, u mnie takie numery pojawiły sie w listopadzie. Samochód postał tydzień, z biedą odpalił po dodaniu gazu, po przejechaniu paru kilometrów zatrzymałem się na stacji, zatankowałem i byłem bliski dzwonić po lawetę bo nie chciał chwycić aż w końcu po parunastu minutach. Wróciłem do domu, odłączyłem aku i podłączyłem pod prostownik, wyczyściłem klemy-u mnie problem zniknął. Żadne programy diagnostyczne nic nie wskazywały żeby było coś nie tak z aku czy ładowaniem, nie było błędów. |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 22:12
|
|
|
Klemy odpinałem, ale nic to nie dało... Jutro je przetre, może zadziała dzięki za odpowiedź, pozdro! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 22:48
|
|
|
Świece i kable WN ile mają przebiegu |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 23:26
|
|
|
Świece i kable jakoś w tamtym roku wymienione, a przebieg dokładnie 99100. |
|
|
|
 |
Qnik

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 33 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 01:40
|
|
|
A co się dzieje, po odłączeniu czujnika przepustnicy? Problem ustępuje?
Bo kumplowi tak się działo w foce 1.4 zetec i po odłączeniu czujnika problem ustąpił [można jeździć bez tego czujnika] |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 01:46
|
|
|
A tego, to nie wiem Mam przeczucie, że to katalizator... |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 09:55
|
|
|
Edek525i napisał/a: | Mam przeczucie, że to katalizator... |
W sensie, że zapchany? To wtedy by generalnie mocy nie miał.
Qnik, ale on czujnik przepustnicy dał nowy :/ A nie sądze, by padła wiązka w aucie z 2005roku. |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 13:33
|
|
|
Może na niskich obrotach, spalin nie odprowadza, cofają się i gaśnie |
|
|
|
 |
Qnik

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 33 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 22:09
|
|
|
vegetagt napisał/a: |
Qnik, ale on czujnik przepustnicy dał nowy :/ A nie sądze, by padła wiązka w aucie z 2005roku. |
A mało to było sytuacji, gdzie nowa część Made in China nie działała od razu? Dlatego radzę to sprawdzić. |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 11:10
|
|
|
Oryginał forda, nie chiński badziew ;-) |
|
|
|
 |
Petroholic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Radek
Wiek: 43 Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 11:27
|
|
|
A jak sa sterowane wolne obroty oraz dawka powietrza do rozruchu z zamknieta przepustnica? Znaczy masz w nim silniczek krokowy, zawor bocznikowy czy silniczek wbudowany w przepustnice, ktory ja lekko uchyla?
Jak dla mnie do sprawdzenia:
- slupki akumulatora i klemy wewnatrz czy nie zaweglone/zasolone
- polaczenie przewodu glownego pradowego na rozruszniku i alternatorze
- polaczenie i stan stykow masy silnika
Jesli to nie rozwiaze problemu to dalej:
- sprawdzenie stanu ukladu dolotowego pod wzgledem zasyfienia (przepustnica, kolektor, sterowanie powietrzem bocznym)
- sprawdzenie dzialania urzadzenia sterujacego powietrzem bocznym
- sprawdzenie stanu swiec i przewodow WN
- sprawdzenie stanu filtra powietrza i paliwa
- sprawdzenie cisnienia podawanego przez pompke paliwa i powrotu paliwa z listwy
- sprawdzenie skladu mieszanki rozruchowej - moze jest za bogata i musisz dodac powietrza zeby zabanglal)
Wiecej grzechow nie pamietam ale stawiam, ze na 100% ktorys pomoze... Pytanie tylko jak dlugo zajmie ci sprawdzenie wszystkiego punkt po punkcie... Polecam zawsze zaczac od rzeczy najmniej skomplikowanych i uciazliwych do zrobienia - mozna czesto fartem uniknac wielogodzinnego grzebania na prozno |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 16:28
|
|
|
Kombinujcie dalej...
Sonda lambda do sprawdzenia, 90% że to jej wina
Jak sprawdzić :
Odłączyć sondę zapalić silnik z noga w podłodze, niech chwile załapie sterownik że czegoś brakuje, następnie zgasić auto.
Kolejne odpalenie powinno być bez zająknięcia, oczywiście jeśli jest to wina sondy.
Przerabiane wielokrotnie w silnikach forda |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
Petroholic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Radek
Wiek: 43 Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 16:30
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Kombinujcie dalej...
Sonda lambda do sprawdzenia, 90% że to jej wina |
czlowiek jednak pada ofiara rutyny
a to wlasnie moze byc strzal w dyche i to wcale nie glupi:)
zapomnialem o lambdzie :( |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 17:22
|
|
|
Sonda we wrześniu, wraz z katalizatorem wymieniona była... Dzięki wam za pomoc, jednak dobrzy ludzie istnieją |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 17:46
|
|
|
ElGrey, a sonda bierze udział przy odpalaniu? O_o Przeciez na zimnym to nawet jazda idzie z mapy. Dziwny ten ford |
|
|
|
 |
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 41 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 21:59
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Kombinujcie dalej...
Sonda lambda do sprawdzenia, 90% że to jej wina
Jak sprawdzić :
Odłączyć sondę zapalić silnik z noga w podłodze, niech chwile załapie sterownik że czegoś brakuje, następnie zgasić auto.
Kolejne odpalenie powinno być bez zająknięcia, oczywiście jeśli jest to wina sondy.
Przerabiane wielokrotnie w silnikach forda |
bez obrazy ale takich bzdetow dawno nie czytalem , a jezeli chodzi o sprawdzenie sondy to najprosciej multimetrem czy napiecie faluje od ok. 0,2v do 0,8v czy stoi , i tak jak poprzednik napisal nie bierze ona udziału w odpalaniu i generalnie wprowadza tylko niewielka korekcje afr |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Sty 2014, 18:24
|
|
|
Jutro auto odstawiam do mechanika, zobaczmy co on powie |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sty 2014, 20:48
|
|
|
liman napisał/a: |
bez obrazy ale takich bzdetow dawno nie czytalem , a jezeli chodzi o sprawdzenie sondy to najprosciej multimetrem czy napiecie faluje od ok. 0,2v do 0,8v czy stoi , i tak jak poprzednik napisal nie bierze ona udziału w odpalaniu i generalnie wprowadza tylko niewielka korekcje afr |
Nie bzdury, widzę że masz małe doświadczenie, mam na warsztacie właśnie auto z taką usterką
FORD TOURNEO CONNECT 1.8 16V, pali zaraza już druga sondę i ma właśnie takie objawy. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
Edek525i
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Sty 2014, 00:13
|
|
|
Ahh, te fordy... |
|
|
|
 |
|