Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 20:52 |
[MK3] XR2i muli przy przekraczeniu 3000 obrotow |
Autor |
Wiadomość |
corsaque
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Mateusz
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 09:20 [MK3] XR2i muli przy przekraczeniu 3000 obrotow
|
|
|
Cześć,
fiesta mk3 xr2i 1.6 '89 (110 KM) muli przy przekraczaniu 3 tys. obrotów.
Objawy i dodatkowe info:
- do 3 tys obrotów rozpędza się ślicznie, przy 3 tys. jakby miała problem z wskoczeniem na wyższe obroty, tak się męczy przez chwilkę
- najczęściej na 3 biegu, na 2 idzie jej lepiej
- czasem sytuacja występuje, a czasem nie
- na zimnym i na ciepłym silniku, przy niskich i wysokich temperaturach
- filtr powietrza wymieniony
- kable wymienione
Co to może być? Jak to rozwiązać?
Pozdrawiam,
Mateusz |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Sty 2014, 12:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 41 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 10:10
|
|
|
mysle ze bezsensowne bedzie wymienianie wszystkich rzeczy, które mogly by miec wplyw na takie zachowanie - poprostu pojedz do mechanika który przejedzie sie autemi na wlasne oczy oraz sluch zobaczy jak to sie zachowuje podczas jazdy |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 13:57
|
|
|
mulenie na wysokich obrotach to często była padnięta pompa paliwowa, jeżeli chodzi o usterki "pozaczujnikowe".
Nei wiem, czy TPS nie daje podobnych objawów. U mnie po odpięciu tpsa auto dochodziło do pewnego pułapu obrotów i nie chcialo w ogole dalej przyspieszac. |
|
|
|
 |
corsaque
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Mateusz
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 13:59
|
|
|
vegetagt napisał/a: | mulenie na wysokich obrotach to często była padnięta pompa paliwowa, jeżeli chodzi o usterki "pozaczujnikowe" |
Tak, tylko mi fiecha muli w okolicach 3000-3200, potem idzie normalnie, czyli jak burza |
|
|
|
 |
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 41 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 15:20
|
|
|
to jak taki wąski zakres obrotów wchodzi w gre to tym bardziej nie widze mozliwości zdalnej pomocy tobie ,btw. na ori obrotomierzu tak szczegółowo potrafisz okreslic obroty |
|
|
|
 |
corsaque
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Mateusz
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 15:23
|
|
|
liman napisał/a: | to jak taki wąski zakres obrotów wchodzi w gre to tym bardziej nie widze mozliwości zdalnej pomocy tobie ,btw. na ori obrotomierzu tak szczegółowo potrafisz okreslic obroty |
Ok, dzięki i tak. Odnosnie obrotów to tak circa about - jak dobija do 3 tys. to się zaczyna coś mulić, jak stzrałka przekroczy 3k to juz jest lepiej troche. |
|
|
|
 |
Tony
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 31 Dołączył: 21 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 16:50
|
|
|
@corsaque
udalo Ci sie cos zdzialac z tym problemem?
Ja w mojej XR2i mam identyczny problem, tyle tylko, ze jeszcze dodatkowo czasami gasnie na swiatlach. Co ciekawe, przy rozebraniu dolotu okazalo sie, ze ktos za poprzedniego wlasciciela (samochod od 2 tygodni u mnie) zatkal go szmata. Jedno z logicznych wytlumaczen chyba moze byc takie, ze cos jest nie tak z mieszanka, za malo paliwa, za duzo powietrza.
Czytalem juz wczesniej, ze problem moze byc z cpp. Na razie czekam na wyplate i zbieram info nt tego co to jeszcze moze byc, zanim zaczne kupowac czesci, ktore moga pomoc, wiec wiele nie zdazylem wymienic. Do tej pory sprawdzilem tylko cisnienie na cylindrach i na kazdym - 14. Lambda tez ok, filtr powietrza od razu wymieniony.
Jeszcze co mnie niepokoi, to ze w okolicach uszczelki glowicy cieknie olej. Gdzies to sie juz tez przewinelo, ze winnym moze byc zatkane odpowietrzenie, ale nie do konca orientuje sie jak to jest w CVH rozwiazane, wiec jesli ktos ze starszych forumowiczow moze opowiedziec - bylbym bardzo wdzieczny |
_________________ Już wcisnąć gaz czy jeszcze poczekać? |
|
|
|
 |
|