Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014, 12:03 |
[MK4] Wymiana kostki stacyjki, ewentualnie całej stacyjki |
Autor |
Wiadomość |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 17:51
|
|
|
Już. Sekunda, na zdjęciu zaznacze. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 17:54
|
|
|
Tutaj na tych dwóch, co są śróbami dokręcone. U mnie kolory są dość zblakłe i brudne, ale to jest żółty i zielony taki jakiś. http://www44.zippyshare.com/v/6803355/file.html
Dziwi mnie jedno i nie wiem o co chodzi w tym. Po zdrapaniu izolacji z każdego z nich, ustawiłem miernik na sprawdzanie przejścia - piszczałke. Po dotknięciu każdego przewodu z osobna jedną sondą a drugą masy, piszczy miernik.... Więc skoro te przewody są sklecone jakoś z masą, czemu na zapłonie i na rozruchu pojawia się na nich napięcie względem masy? :/// |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:08
|
|
|
Przecież już raz pisałem że to nie jest ten zawór.
w dużym uproszczeniu zawór jest oznaczony "8"
|
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 9 Sty 2014, 18:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:10
|
|
|
Rozumiem. Ja po prostu tylko sprawdziłem co tam jest i nic więcej Więc dalej nic już nie wiadomo co może być powodem tych problemów? :( |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:12
|
|
|
zedytowalem post.
Przeczytaj jeszcze raz.
Więc upewnij czy o tych przewodach mówiliśmy. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:17
|
|
|
Dzisiaj sprawdzałem przewody te co oznaczyłem na zdjęciu. Wczoraj sprawdzałem te związane z kostką (tyle że ja jej nie mam...) i dzisiaj też te same sprawdziłem jeszcze raz czy nie ginie napięcie na białoczerwonym przy kręceniu. I nie ginie. A sprawdzian z paliwem robiłem tam gdzie puszka oznaczona jako 4 i wychodzą 4 metalowe węże. To samo przy silniku. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:23
|
|
|
no to paliwo z tego miejsca powinno cyklicznie wytryskiwać. Ale nie powinno się odkęcać rurek przy pompie, bo się zapowietrza cała rurka do wtryskiwacza. Odkręca się przy wtrysku i trzeba patrzeć czy będzie lecieć paliwo przy rozruchu. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:26
|
|
|
Odkręciłem o nie więcej niż 2 obroty i tu i tam (z osobna oczywiście). Po odkręceniu sucho było, po powrocie z kręcenia rozrusznikiem już było zawilgocenie ropą. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:34
|
|
|
to powinien odpalić jeśli leci dość dużo ropy. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 18:38
|
|
|
Nie powiedziałbym że dość dużo. pod nakrętką się mokro porobiło i od góry wilgoć wychodziła. Wniosek taki że albo 2 obroty to za mało, albo za krótko kręciłem (niecałe 10 sekund), albo nadal coś jest nie tak :( Tak jak jest wszystko dobrze i silnik odpalam, to nim zaczyna telepać, a teraz po prostu jakby sam rozrusznik tam się kręcił tylko. Za nic nie chce załapać. |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 19:35
|
|
|
Jak paliwo leci to może świece żarowe już się skończyły ??? |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 19:40
|
|
|
Nic się nie skończyło, bo ten sam problem miałem ponad rok temu i sam się naprawił na drugi dzień. Sporo czasu jeździł i w sierpniu padł znów. Zaholowałem do majstra żula i złodzieja, trzymał prawie tydzień, twierdził że padł jakiś niby przekaźnik rozruchu i świec, skasował 140zł i auto padło znów na drugi dzień po tym... Potem się znów naprawiło i do ostatniej teraz niedzieli jeździł. Już mnie wnerwia bo jak teraz zacznie nawet działać, to nikt tego nie stwierdzi co jest rozwalone, a w najgorszym momencie padnie i znów będzie martwy... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 19:58
|
|
|
spawdź czy grzeją świce. Wepnij czerwony przewód miernika w przewód od świecy żarowej a czarny do masy. świece powinny mieć zasilanie przez ok 10 sekund po włączeniu stacyjki. Kontrolka na liczniku nie ma nic wspólnego ze świecami.
Ewentualnie może być uszkodzony zawór gaszenia. To się zdarza , zacina się tłoczek albo przerywa cewka. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 20:48
|
|
|
Świece mogę sprawdzić, ale co ma uszkodzony zaworek do niekręcenia rozrusznika? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 21:57
|
|
|
Nie wiem bo masz instalację po zbyt wielu przebojach. Ale jeśli jest zasilanie na zaworek i kręci rozrusznik to silnik jeśli jest sprawny odpalić musi. To jedyne zabezpieczenia fabryczne w tym modelu. Tyle. |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 10:01
|
|
|
HP.Baxxter napisał/a: | do niekręcenia rozrusznika? |
Przecież pisałeś że rozrusznik kręcił ?? |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 14:42
|
|
|
mario3991 napisał/a: | HP.Baxxter napisał/a: | do niekręcenia rozrusznika? |
Przecież pisałeś że rozrusznik kręcił ?? |
Wypadałoby czytać wszystko dokładnie.... Kręcił, ale po zmostkowaniu jednego z wyprowadzeń przekaźnika do masy. Bez tego, nic sie nie dzieje poza diodami świecącymi na desce. |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 10 Sty 2014, 21:56
|
|
|
Czytałem ale mi to jakoś uciekło Jeżeli po zmostkowaniu tylko kręci a po przekręceniu kluczyka nie to ja bym stacyjkę wymienił. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 21:36
|
|
|
Fiesta oddana pare dni temu do elektryka. Dzisiaj się dowiedziałem co jest, koszta i że jutro jest do odbioru...
Koszt naprawy 300zł.
Uszkodzony immobiliser. Cena naprawy obejmuje ominięcie go, tak że nie jest brany pod uwagę podczas odpalania. Tak tłumaczył majster elektryk.... W koszta wchodzą podobno jakiś zaworek do pompy (oryginalny co był jest sterowany przez immo i ograniczał dawkę paliwa). Zwykły nie powiązany z immo. Potem jakiś przekaźnik żeby podawać gdzieś prąd pomijając immo. Więc moje pytanko. Czy gościu mówił w miarę autentyczne rzeczy, czy bajki mi naopowiadał i chce naciągnąć na kase? Jak mogę sprawdzić czy faktycznie coś zrobił w tym kierunku? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 13:32
|
|
|
no
mówi o zaworku o którym ci pisałem. I nie ogranicza on dawki tylko ją wycina, bo do sekcji wysokiego ciśnienia nie dostaje się ropa. Zrobi dokładnie to co ty zrobiłeś, tylko jest słaby i nie chce mu się zrobić zworki w oryginalnym immo i ma plan podłączenia zaworka na krótko przez przekaźnik. Moim zdaniem chłop się narobi i nic z tego nie będzie ale ... obym się pomylił ! |
|
|
|
|
|