Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014, 12:03 |
[MK4] Wymiana kostki stacyjki, ewentualnie całej stacyjki |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2014, 18:06
|
|
|
nie kombinuj. Podłącz masę na 1 pin wsadź przekaźnik i zobacz co będzie. A o pompę się nie martw za wcześnie |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Sty 2014, 18:38
|
|
|
Dobra. Zawsze coś do przodu. Kręcenie już mamy wtedy kiedy trzeba. Niestety nie załapuje dalej silnik przez pompke |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 7 Sty 2014, 21:39
|
|
|
W golfie 2 jest tak że jak podłączysz plus z aku pod elektrozawór w pompie to wtedy ona się otworzy. Może we fieście też tak jest. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 00:13
|
|
|
Zrób zdjęcie złącza pompy wtryskowej. Powinna być 8 pinowa kostka która łączy wiązkę pompy z wiązką samochodu. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 06:20
|
|
|
Kurcze troszke nie wiem gdzie to się znajduje. Wiem że do mojej pompy bosha dochodzą jakieś z 2 może 3 pojedyncze przewody i każdy w innym miejscu. Będę musiał dzisiaj popatrzeć i poszukać. Możliwe że gdzieś od spodu samochodu przy tej pompce będzie coś widać. |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 10:24
|
|
|
Ten elektrozawór musi być przy wyjściu przewodów do wtryskiwaczy i tam powinna być jakaś kostka lub przewód. Albo wieź jakiś kabel podłącz do plusa od aku i tam gdzie idą kable do pompy dotykaj plusem i słuchaj takiego cyknięcia wtedy otworzy się elektrozawór. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 12:32
|
|
|
Moim skromnym zdaniem elektrozawór pompy to jest ten kabelek przykręcony śróbką na tym zdjęciu http://ajax.ambit.pl/uplo...24/p1840892.jpg |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 15:02
|
|
|
U mnie tam w okolicach śróby są dwa przewody. Żółty i chyba zielony. Z tego co pamiętam to magik który próbował mi kiedyś naprawić ten mankament z niedopalaniem właśnie gdzieś tam sprawdzał że nie dopływa prąd. Ale dobra... Porobiłem zdjęcia i od pompy faktycznie odchodzi w gumowej rurce 8 przewodów, tylko niestety u mnie ktoś kiedyś pompę pozbawił kostki :( są przewody poskręcane (może polutowane) bezpośrednio z tymi co uciekają do samochodu.
http://www2.zippyshare.com/v/27838709/file.html |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 15:34
|
|
|
Te kable co wychodzą z tego plastikowego u góry to jest moduł sterujący pompą a ta druga to zawór regulacji dawki paliwa. tam przy tej śrubce powinien być jeden kabel plusowy bynajmniej moim zdaniem jeżeli ten magik zrobił to jakoś 'na krótko' to lipa ale sprawdź czy na któryś z tych kabli po przekręceniu kluczyka idzie prąd. Mam stacyjkę od forda 1.8d jak chcesz to mogę ci napisać które kable trzeba zewrzeć i kiedy co się włącza po kolei.
W okolicach tego co na zdjęciu nie ma żadnej śruby z jakąś wsuwką oczkiem ??[img=http://www50.zippysh...ile.html][/img] |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 16:11
|
|
|
Mario z całym szacunkiem ale przestań siać zamęt. Pojęcia nie masz a się wypowiadasz.
Odszukaj przewodu :
Czarno/żółtego
Biało/czerwonego.
Zmierz napięcia, przed włączeniem stacyjki i po włączeniu stacyjki. Wszystkie pomiary względem masy. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 16:55
|
|
|
Mam. Chciałem jeszcze zrobić pomiar na pozycji rozruchu, ale nie miałem drugiej osoby do kręcenia.
Zastanawiałem się czy pomiary robić normalnie, czy z tą opcją "przekaźnik przewodem do masy". Zrobiłem tak i tak i nie ma różnicy w sumie.
Przewód czar-żół:na wyłączonym i na zapłonie po 0V
Przewód biał-czerw: na wyłączonym 0V, na zapłonie 11,3V no i jedynie tu opcja przekaźnika do masy zmieniła to na 11,38V. Reszta identyko. |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 19:15
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Mario z całym szacunkiem ale przestań siać zamęt. Pojęcia nie masz a się wypowiadasz.
. |
Możesz jaśniej ??? Bo to co napisałem nie wyssałem tego z palca tylko ze schematu pompy Boscha. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 22:35
|
|
|
HP.Baxxter napisał/a: | Przewód biał-czerw: na wyłączonym 0V, na zapłonie 11,3V no i jedynie tu opcja przekaźnika do masy zmieniła to na 11,38V. Reszta identyko. |
Jeśli jest taka opcja to powinien odpalić, chyba że napięcie znika jak zaczynasz kręcić. Ten przewód jest odcinany przez alarm. Ale jeśli jest na nim zasilanie to zawór gaszenia powinien być otwarty.
Odkręć o 1 obrót któryś przewód od wtryskiwacza i zobacz czy poleci paliwo jak będziesz kręcił (płaski klucz 17 albo 19).
Zawór odcinający powinien być wkręcony w głowicę rozdzielacza pod tym blaszanym spawanym pudelkiem.
http://www.google.pl/url?...389303734925171 |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 8 Sty 2014, 23:24
|
|
|
diodalodz napisał/a: |
Zawór odcinający powinien być wkręcony w głowicę rozdzielacza pod tym blaszanym spawanym pudelkiem.
|
To samo napisałem parę postów wcześniej...... |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 06:20
|
|
|
Rozumiem że przewody od wtryskiwaczy to są te 4 takie rurki co od pomy do silnika idą? Więc odkręcić po stronie pompy, czy stronie silnika to?
Facet który kiedyś mi to próbował naprawić osądził właśnie po tym przewodzie dokręconym śróbą (żółtym lub zielonym, nie pamiętam) że elektrozawór nie jest otwierany i dla tego można kręcić i nic sie nie dzieje. |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 10:16
|
|
|
Odkręć przewód przy pompie tą metalową rórkę lekko i zobacz czy paliwo leci. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 11:22
|
|
|
Lepiej odkręcić przy wtryskiwaczu bo usunie się ewentualne powietrze z rurki. |
|
|
|
|
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 15:53
|
|
|
Na tamtych przewodach podczas kręcenia napięcie nie ginie. Dłuższe sondy porobiłem sobie i sprawdziłem. Z ciekawości jeszcze sprawdziłem napięcie względem masy na tych dwóch przewodach co są doprowadzone do tych śrób. Z wyłączoną stacyjką jest zero, na zapłonie jest około 11V, natomiast przy kręceniu spada o około 1V. Na obu przewodach tak samo.
Odrkęciłem troche tą śróbę. Raz sprawdziłem przy pompie i raz przy silniku. Po kręceniu faktycznie pojawiają się lekkie wycieki ropy, ale się zastanawiałem że mogą to być resztki paliwa które tam zostały po prostu, no ale w sumie jakby pompa była martwa to nawet tego by nie wypluwała... Nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim. Da się coś jeszcze z tym wszystkim zrobić? :( |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2014, 17:48
|
|
|
HP.Baxxter napisał/a: | Z wyłączoną stacyjką jest zero, na zapłonie jest około 11V, natomiast przy kręceniu spada o około 1V. Na obu przewodach tak samo. |
Jak na obu przewodach ? Na których kolorach ? |
|
|
|
|
|