Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:33 |
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Lis 2013, 23:53
|
|
|
Napięcie na aku mierzy się godzinę po wyłączeniu samochodu
A pobór prądu na poziomie 200mA to jest kosmos jakiś. Tak nie ma prawa być. Szukaj co tyle pobiera. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 12 Lis 2013, 06:07
|
|
|
Uploaded with ImageShack.us
Jeżeli masz taką pompę jak ja to pod nr 1 (większe kółko) jest zaworek rozdzielający podciśnienie na EGRa a nie sterownik, chyba że chodzi o coś innego czarnego.
Spróbuj jeszcze 4 rzeczy:
1. Zaworek zwrotny załóż przed filtrem paliwa zamiast przed pompą (zwróć uwagę na kierunek przepływu).
2. Dołóż gruszkę - taką ręczna pompkę za 15zł pomiędzy zaworek zwrotny a filtr paliwa - zdaje się że gruszka też ma już w sobie zawór zwrotny.
3. Wymień przelewy na wtryskach (chyba 3,2mm wężyk)
4. Jak będziesz odpalał niech ktoś wajchę w kółku nr 2 na moim zdjęciu przesunie w prawo (w kierunku siłownika) jest to dźwignia "ssania" - przyspieszenia wtrysku. |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
jpl
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Lis 2013, 14:04
|
|
|
pompe mam taką i na niej widać te plaskie cos nie wiem co to jest w sklepie z forda mi powiedzial ze to jest sterownik wyprzedzania kata wtrysku
Dziś wymieniłem filtr paliwa zalałem go do pełna poprzedni był zalany tak do 1/4 (co mnie zaciekawiło) czy nie było czasem za mało nalane i co ewentualnie mogło spowodować taki niski stan paliwa w filtrze??
W miedzy czasie mechanik zajrzał mi na silnik i powiedział ze mam urwany zaczep od linki wyprzedzenia wtrysku to co pokazałeś i zaznaczyłeś jak 2.
Jutro spróbuje ta jak radzisz żeby jeden pociągnął a drugi zapalał jak zapali szybciej i lepiej to będziemy mieli winowajce
Pytanie teraz jak ta linka idzie i jak to ma być wszystko prawidłowo po podłączane(każda pompa ma mniej więcej tak samo?? Linka ma być napięta na zimnym czy na ciepłym silniku
Co do tej ręcznej pompki na którą zakłada się na przewód paliwowy pytałem się o nią w sklepach motoryzacyjnych to albo nie mieli albo żądali bardzo duże kwoty |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 12 Lis 2013, 18:13
|
|
|
Jeżeli miałeś tak niski stan paliwa w filtrze to albo masz jakiś paproch w baku, który dławi przepływ paliwa, albo poważnie zardzewiałe rurki przy dekielku od pływaka.
o te rurki się rozchodzi, najlepiej przejrzyj trasę układu paliwowego pod samochodem.
Linka którą masz urwaną, przy zimnym silniku i wyłączonym zapłonie ma być w takiej pozycji, by nie napinała dźwigni ani nie miała luzu względem niej, ma się delikatnie o tę dźwignię opierać, u mnie tak jest i "ssanie" działa w porządku, obroty są podnoszone zaraz po odpaleniu i po jakimś czasie opadają do wolnych. Linka zostaje napięta po przekręceniu kluczyka (zapalenie kontrolek).
Co do gruszki, faktycznie już za 15zł nie ma |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 00:33
|
|
|
jpl, to czarne na pompie z napisem bosch to potencjonometr sterowania zaworem EGR, |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 09:16
|
|
|
jpl, masz wybitnie skopane ustawienie kąta wtrysku.
Jesteś z Katowic, jak chcesz to mogę Ci to spróbować ogarnąć. Możemy też sprawdzić kompresje, żeby wykluczyć że to przez zmęczenie silnika, przy okazji świece. Daj znać na PW. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jpl
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 11:23
|
|
|
dzis recznie przesunołem dzwignie od wyprzedzenia kontu wtrysku (i ford o dziwo bardzo ładnie zapalił(byłem mile zaskoczony) naprawde jak na forda to byłem zaszkoczony) na video przy temperaturze 8 stopni trwało to okolo 1:40 dzis trwało to moze 10 sek wliczająć grzanie swiec przy temperaturze 0 sC
problem prawdo podobnie zdiagnozowany tylko nie mam zielonego pojęcia jak się mam za to zabrać:) linka idzie od pompy gdzieś pod akumulator i jest bardzo luzna czy była by możliwość podrzucenia fotki jak to ma być prawidłowo zrobione pompa i mocowanie tej linki
czy ta linka jest sterowana jakims przekaznikiem ktory ją podciaga
czy da sie to jakoś zrobić tak jak np w Volkswagenach gdzie samemu sie to podciagało??
postaram sie zrobić zdjecia dzisiaj gdzie bede do tego zaglądać:) |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 12:29
|
|
|
jpl, pod aku, masz taki jakby siłowniczek który zaciąga tę linkę, bo daniu na zapłon powinien on się wysunąć i zaciągną linkę, a na chodzącym silniku linka nie powninna być napięta tylko luźna |
_________________
|
|
|
|
|
jpl
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 14:10
|
|
|
Zrobiłem oględziny przy wymianie plynu chłodniczego i mam pare pytań
czy to jest podgrzewacz paliwa?
czy to jest czujnik położenia wału??
za co odpowiada ten czujnik? od załączania wentylatora??
który to czujnik temperatury, a który odczytu temperatury na zegarze??
na moje oko linka jest za dluga w momencie ręcznej próby linka w ogóle nie przesuwała dzwigni
Za proces podciągnięcia odpowiada siłownik na zdjęciu wyżej ?? Czy ten siłownik dostaje sygnału z jakiegoś czujnika i wtedy zaczyna wlasciwa prace?? Dodam ze na zegarze od deski rozdzielczej mam bardzo niską temperature mimo to że wymieniłem termostat(ogrzewanie jest wąż od temrostatu nagrzewa sie prawidłowo
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 14:22
|
|
|
ad1) Tak, to jest podgrzewacz paliwa. W praktyce on jest do usunięcia, przez niego często układ paliwowy się zapowietrza.
ad2) Nie, w tym silniku nie ma czujnika położenia wału. To jest włącznik biegu wstecznego.
ad3) To jest prawdopodobnie rezystor wiatraka chłodnicy. Masz klimę w tym dieslu?
ad4) Ten z czarną wtyczką u dołu to czujnik temperatury na zegary
ad3) w termostat masz wkręcony czujnik temperatury z boku, czy od niego idzie jakieś okablowanie? To jest zwykłe 1.8D czy endura? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jpl
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Lis 2013, 15:00
|
|
|
Silnik Endura De
posiadam Klime
od tego kostki czujnika o którym mowisz ida 2 kabelki |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 11:10
|
|
|
Jaszczur, ten silnik posiada czujnik położenia wału z tyłu silnika Panie kolego, po co to nie mam pojęcia
czujnik temperatury na deskę to nen od czoła od strony chłodnicy, ważne jest żebyś z odpowiednim kolorem kupił, na nim taki pierścionek jakiegoś koloru jest, musisz taki sam kupić |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 11:14
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | Jaszczur, ten silnik posiada czujnik położenia wału z tyłu silnika Panie kolego, po co to nie mam pojęcia |
Ciekawe bardzo, możesz to jakoś udowodnić?
Do czego miałby służyć ten czujnik w silniku z mechaniczną rotacyjną pompą wtryskową bez żadnej elektroniki sterującej? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 11:31
|
|
|
żeby nie było, że robię z gęby trampka, po co i na co to nie wiem, sam się nie raz zastanawiałem po co, a odkryłem go gdy uturbiałem fiestę |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 14 Lis 2013, 11:55
|
|
|
To może wynikać z faktu że Endura DE i DI to te same słupki, różniące się jedynie głowicą, i ford pod koniec produkcji DE kładł ten sam słupek w obu wariantach. Niemniej w silniku kolegi ten czujnik nie jest do niczego wykorzystywany, nawet jeśli się tam jakimś cudem znajduje. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 07:47
|
|
|
Witam. A więc tak, kupiłem fieste mk3 z silnikiem 1.8D, jedynym mankamentem był zepsuty rozrusznik, samochód bez większych problemów palił na pych (tak wiem nie wolno tak odpalać diesli ale nie było innego sposobu) więc go kupiłem. Rozrusznik sobie zregenerowałem, i pojawił się pewien problem a mianowicie samochód z rana bardzo ciężko odpala. Muszę jakieś 10-15 min piłować żeby odpalił, nie daje żadnych odznak życia, aż nagle odpala i wtedy już chodzi. Nawet jeśli zgaszę go po 5 sekundach to odpala już od "strzała", po 8 godzinnym postoju pod szkołą także wsiadam grzeje świeczki i odpala bez problemowo a po nocy jak uparty nie chce współpracować. Jako że mam dostęp do warsztatu i mogę grzebać przy aucie na własną rękę próbowałem zwalczyć usterkę. Założyłem zaworek zwrotny przed filtr paliwa aby ropa nie mogła się cofać, nie pomogło, pozmieniałem stare węże zasilające pompe na nowe przezroczyste zbrojone, z początku było widać że do pompy leci dużo powietrza razem z paliwem, wymieniłem kolejny wężyk i ograniczyłem przepływ powietrza do pojedynczych bąbelków raz na jakiś czas. Sprawdziłem że świece dostają zasilanie, wykręciłem je sprawdziłem "na krótko i w dość krótkim czasie grzeją się do czerwoności. Wykręciłem filtr paliwa, przedmuchałem go kompresorem, nie było widać żeby był jakiś zapchany, nie brakowało żadnych oringów. Dziś rano poszedłem do sklepu po lakier do włosów i próbowałem odpalić tak jak na plaka, żadnych oznak życia, po 20 minutach piłowania odpalił sam z siebie. Myślałem że być może dawka rozruchowa(o ile można coś takiego można ustawić na tej pompie) jest zbyt mała lub zbyt duża i może za bardzo go zalewa? Znam się bardziej na benzyniakach to mój pierwszy diesel więc może o czymś nie wiem? Sorki że się tak rozpisałem, ale chciałem w miarę możliwości przedstawić problem. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Lipek96 |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 09:25
|
|
|
Lipek96, Zacznijmy może od tego - jaką masz pompę i jaki filtr paliwa? Układ bosch czy lucas? Jeśli lucas - to rozważ pozbycie się filtra lucasa na rzecz boscha, wszystkich plastikowych szybkozłączek na rzecz porządnych cybantów, wszelakich podgrzewaczy paliwa, i wszystkiego co tam masz po drodze, oczywiście prócz zaworka zwrotnego.
Ja sam zaworek zwrotny bym zamienił na pompkę ręczną z zaworkiem zwrotnym - takie czarne gruszki jak we francuskich dieslach. W praktyce sprawdza się bardziej niż zaworek zwrotny. Do kupienia w każdym sklepie moto za ok 30pln.
Generalnie na pompie nie ustawia się czegoś takiego jak "dawka rozruchowa". Zjawisko zalewania się przy rozruchu w dieslu przebiega inaczej niż w benzynie, i z Twoich objawów nie wynika by coś takiego się u Ciebie działo.
Prócz zaworka zwrotnego na zasilaniu pompy, powinieneś się przyjrzeć wężykom powrotnym przy wtryskach - przez to również pompa potrafi się zapowietrzać. Wężyki muszą ciasno nachodzić na końcówki przelewowe wtrysków. Absolutnie wszystkie połączenia paliwowe przy pompie muszą być szczelne.
Sprawdź czy masz szczelne przewody wysokiego ciśnienia (metalowe) - czy przy nakrętkach nie masz zjawiska "pocenia się". |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 10:04
|
|
|
Silnik jest suchutki. Wiekszosc przewodow jest już zmienione i jak mówiłem nie widać by leciało tamtedy powietrze. Myślałem na tym że go zalewa ponieważ podczas kręcenia silnikiem z rury wydobywa sie dużo dymu, a podczasjazdy tego dymu prawie nie widać. Pozatym gdyby układ sie zapowietrzał to chyba i tak powinien przynajmniej załapywać na plaku. Co do pompy to nie wiem jak je rozróżnić. Filtr jest pod tą orginalną pompką. A czy jest możliwe że silnik dostaje za mało powietrza? Da sie jakos zwiekszyc dawke? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 10:14
|
|
|
Lipek96 napisał/a: | yślałem na tym że go zalewa ponieważ podczas kręcenia silnikiem z rury wydobywa sie dużo dymu, a podczasjazdy tego dymu prawie nie widać. |
To jest normalne w tym dieslu, i nie ma nic wspólnego z "zalewaniem". Po prostu paliwo się nie spala podczas odpalania - czy to przez słabą kompresję, zły kąt wtrysku, czy po prostu przez to że oprócz paliwa, pompa przez wtryski podaje również powietrze.
Lipek96 napisał/a: | Co do pompy to nie wiem jak je rozróżnić. Filtr jest pod tą orginalną pompką. |
Czyli na 90% to lucas. Ja bym ten filtr wyrzucił w cholerę i zainstalował boscha.
Lipek96 napisał/a: | A czy jest możliwe że silnik dostaje za mało powietrza? Da sie jakos zwiekszyc dawke? |
W tym dieslu nie ma takiej możliwości by dostawał za mało powietrza - chyba że miałbyś totalnie zapchany kolektor ssący/rurę dolotu/filtr powietrza, co raczej jest mało prawdopodobne.
Moim zdaniem on Ci się ciągle gdzieś zapowietrza, możliwe jest również że ma źle ustawiony (statyczny) kąt wtrysku na pompie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 10:44
|
|
|
Dobra czyli obejść ten filtr paliwa i podgrzewacz. Spróbuje. A co do pompy to prowadzą do niej dwie linki, jedna jest od gazu a druga? Jest to jakieś ssanie czy co? Powinno się coś z tym dziać po włączeniu zapłonu? U mnie to wgl nie rusza się. |
|
|
|
|
|