Przesunięty przez: szynszyl 5 Lis 2013, 22:10 |
[MK4] Pomoc w wyborze wahaczy i tulei |
Autor |
Wiadomość |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 4 Lis 2013, 18:17 [MK4] Pomoc w wyborze wahaczy i tulei
|
|
|
Panowie - potrzebuje szybkiej pomocy z waszej strony.
Fiesta MK4 1996 rok 1.8 D ze wspomaganiem
Jako że coś mnie tknelo i zacząłem robić kompletnie cale zawieszenie w MK4 potrzebuje porady co do wymiany kompletnych wahaczy lub ich tuleji.
Co byscie zrobili na moim miejscu , jakiej firmy wybrać wahacze lub jakiej firmy wybrac tuleje i sworzeń.Jako że nie posiadam prasy to raczej wolałbym załozyc kompletne wahacze, ale jak bedzie trzeba to tuleje tez sobie wprasuje tylko że bede musiał dac kumplowi do zakładu a on znow komuś (takie załatwianie przez kogos :( )
Na All...o jest kilka wahaczy ze znanych firm to Delphi za 130 pln, TRW za 135 pln --zapodajcie jeszcze kilka nazw co byscie założyli ? Tylko prosze o powazne porady ponieważ zależy mi na czasie bo Fiesta potrzebna mi jest na "wczoraj" |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Lis 2013, 18:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Lis 2013, 18:24
|
|
|
Na stronie
http://ford.sklep.pl/pol_...hacze-3493.html
masz oryginalne tuleje w atrakcyjnych cenach, jesli masz proste wahacze, tym bardziej oryginalne to warto je zostawić, bo zamienniki często są kiepskiej jakości, a cena 130zł wydaje mi sie nazbyt optymistyczna |
_________________
 |
|
|
|
 |
boas43
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 43 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 4 Lis 2013, 18:27
|
|
|
Dziekuje za szybka odpowiedź
Patrzec tylko na tuleje wyprodukowane przez Forda czy na te HP ? A jaki sworzen polecasz ? |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lis 2013, 19:40
|
|
|
Tuleje i sworznie opłaca się wymieniać jedynie jeśli robisz to sam, w innym przypadku lepiej kupić całe wahacze te droższe, bo cena usługi i części będzie podobna do ceny nowego wahacza |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Lis 2013, 20:11
|
|
|
czy ja wiem ? komplet tulei ze sworzniem 100zł, nowy sensowny wahacz przynajmniej 200, za wymianę płaci sie tu i tu, dodatkowo nie wszystkie muszą być do wymiany, kupisz nowy zamiennik to też nie wiadomo ile wytrzyma, a tu wiesz co masz
boas43 wszystko ori forda, tam może nie być w menu, ale wystarczy dopytać mailowo, chyba że naprawdę ci zależy na czasie to kup zamienniki, ale ja radzę sprawdzić co masz (proste, oryginalne) i kupić same tulejki |
_________________
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lis 2013, 20:30
|
|
|
Wymiana sworznia to 60 zł + tuleje jedna 60 zł a masz 2, no i części.
Z doświadczenia wiem ze te małe tuleje są nie do za...., ale pozostałe elementy to dla zasady się wymienia w tak leciwym aucie, wiem jak u mnie to wyglądało bo wymieniałem w tym roku całość + tył
Za całość powiedzieli mi najtaniej 500 zł robocizny... to se zrobiłem sam 3 godz. i po sprawie w końcu nie robię tego po raz pierwszy (oczywiście wymieniałem tuleje wahacze miałem proste, wszystkie elementy Febi)
Ps.
Nowy wahacz Febi to koszt 110 zł, więc po co kombinować |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 5 Lis 2013, 21:49
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Wymiana sworznia to 60 zł + tuleje jedna 60 zł a masz 2, no i części. |
za 60zł jak sie potrafisz zakręcić to ci wszystko wymienią z jednego wahacza, tuleja ori do mk4 koszt 31zł
ElGrey napisał/a: | Nowy wahacz Febi to koszt 110 zł, więc po co kombinować |
oj to musiałem przeoczyć, znalazłem za koło 200, pokaż źródło kupna z ofertą dla mk4 ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2013, 22:17
|
|
|
TSRules ja za tyle w sklepie kupiłem, (do innej która serwisowałem w tym roku) a na allegro też są w podobnej cenie
http://allegro.pl/wahacz-...3681640949.html
proszę 136 PLN |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 7 Lis 2013, 00:30
|
|
|
no to już 150zł z wysyłką, jestem ciekaw jaka jakość tego zamiennika, ostatecznie wolałbym dołożyć do "pewniaka" LEMFORDERa za 215zł |
_________________
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2013, 16:36
|
|
|
Dla mnie jest to pewnik w końcu BILSTEIN zobowiązuje |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 7 Lis 2013, 18:19
|
|
|
tak, tylko zaciekawia fakt że bardzo często są wahacze BILSTEIN o numerze xxx za 150zł, jak i o numerze yyy za 250zł, czymś prócz numeru muszą się różnić, stąd też skrajne opinie na temat zamienników, nawet firmowych, nie jestem aż tak naiwny że różnica w cenie prawie 100% nie ma wpływu na jakość, która z kolei przekłada sie na wytrzymałość na dziurawych drogach ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lis 2013, 06:31
|
|
|
Nie neguje, ale Febi stosowałem w moich starych autach i jak wymieniałem to raz i już później nic nie ruszałem, wiec jestem przekonany na własnej skórze że to nie gówno co po roku się rozlatuje, a i takie przypadki miałem patrz części Hard. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Lis 2013, 13:28
|
|
|
no to może warto przemyśleć jak ktoś niewiele jeździ to starczy na kilka sezonów, no Hard to szału nie robi faktycznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
mick1973

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 52 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Lis 2013, 22:25
|
|
|
Ja wszak do MK3 kupilem całe wachacze Febiego po 115 PLN. Dobre gumy i sworzeń wychodziły 95 PLNów. Przejechane 20kkm i nic się nie dzieje. Wykonanie naprawde solidne ponad pół kilo więcej stali niż MAX coś tam czy HART.
TSRules, Jest tak jak piszesz z cenami . Do aut ze wspomaganiem jest wachacz droższy o pare dyszek. Lepsiejsza fura musi mieć drozsze części
A tak na poważnie wachacze są takie same i co do nich ma wspomaganie to nie wiem |
|
|
|
 |
|