Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:47 |
[MK6] 1.4 TDCI wyciek paliwa i brak mocy na rezerwie |
Autor |
Wiadomość |
Morfina
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 22 Gru 2012, 17:21 [MK6] 1.4 TDCI wyciek paliwa i brak mocy na rezerwie
|
|
|
witam, mam pytanie i problem,
1. zauwazylam że jak w aucie mam juz niska rezerwe (pol ostatniej kreski) to wtedy auto traci moc, ciezko sie rozpedza, predkosc max to 50km/h czy to normalna rzecz czy cos z tym jest nietak? zaraz gdy auto zatankuje jezdzi jak nalezy.
2. wczoraj zauwazylam ze bardzo szybko spadl mi poziom paliwa, i zauwazylam ze silnik przy dole jest zalany paliwem. auto probowalam odpalic ale zanim odpali dlugo kreci a jak juz odpali zaraz po chwili zgasnie (pewnie z braku paliwa) co to moze byc? jakis przewod przetarty czy cos innego?
czy moglibyscie mi pomoc?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24 Gru 2012, 13:14
|
|
|
W sumie tak.
Wyciek paliwa z opisu to na 90% cieknące albo przelewy wtrysków, albo przewody wysokiego ciśnienia, albo jedno i drugie. U mnie to samo. Do tego oczywiście skoro cieknie to pali sporo za dużo.
Prosta robota- zakupić przewody paliwowe wysokiego ciśnienia i przelewy i wymienić. Robota jedna więc radziłbym od razu jedno i drugie (taki rocznik swoje przejechał więc i tak zaczną cieknąć). Od razu zaznacżę, że NOWE przewody poza ASO ciężko dopaść- Może warto zaryzykować te 50-100zł na używanych. W ASO zapewne policzą sobie 200zł/sztuka jak nie lepiej.
Do odpalania, spalania radzę jeszcze wyczyścić EGR- często gęsto lubi się zabrudzić i pozostać otwarty co skutkować będzie większym spalaniem i mułowatością.
Z tą rezerwą i spadkiem mocy to nie wiem. Nie spotkałem się z czymś takim, że od tak jak rezerwa się zapala to muli, a jak doleje się to fruwa. |
|
|
|
 |
Morfina
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 31 Gru 2012, 10:57
|
|
|
jesli bys mogl to sprawdz czy auto nieslabnie gdy jest mniej niz pol osatniej kreski.
wracajac do wycieku auto bylo u mechanika, okazalo sie ze byl zsuniety zatrzask z wezyka powrotu przy wtryskiwaczu. odebralam auto przejechalam ok 50km i problem pojawil sie zaraz na drugi dzien, auto znowu zawiezione do mechanika i diagnoza ta sama zsuniety zatrzask tym razem z innego wtryskiwacza, co moze byc przyczyna tego ? i jak skutecznie to usunac? wymiana przewodow czy mozna to jakos naprawic? |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Gru 2012, 18:06
|
|
|
Łatanie przelewów z wtryskiwaczy mija się z celem. Może ze starości wężyk jest już rozszerzony i stwardniały i temu spada. U mnie są nowe przelewy i leje z doprowadzenia do wtryskiwaczy na złączach- awaria dość pospolita przy leciwym aucie.
Na przelewy- kupić samemu dobry przewód paliwowy podobnej średnicy, kilka opasek zaciskowych. Oczywiście mechanik zacznie truć, a że to tak się nie robi i w ogóle...
Ja tam pozmieniałem sobie część przewodów paliwowych bo jak widzę taki oryginalny przewód co wygląda jak osłonka wiązki elektrycznej to mnie krew zalewa |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sty 2013, 01:08
|
|
|
Morfina napisał/a: | 1. zauwazylam że jak w aucie mam juz niska rezerwe (pol ostatniej kreski) to wtedy auto traci moc, ciezko sie rozpedza, predkosc max to 50km/h czy to normalna rzecz czy cos z tym jest nietak? zaraz gdy auto zatankuje jezdzi jak nalezy. | Rezerwa to rezerwa, nie powinno się na niej jeździć (powinna wystarczyć na przejechanie min. 50km) ani dopuszczać do niskiego stanu paliwa,,, generalnie na rezerwie auto powinno jeździec normalnie póki nie zacznie ciągnąc powietrza razem z paliwem,,, a na rezerwie takie coś może się zdarzyć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 1 Sty 2013, 01:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ranid
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 43 Skąd: Kudowa Zdr.
|
Wysłany: 1 Sty 2013, 08:23
|
|
|
U mnie przy ręcznej pompce popękał przewód taki karbowany i on zaciągał powietrze jak było mało paliwa,po wymianie jest OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Sty 2013, 10:10
|
|
|
u mnie właśnie kolego od takiej samej usterki zaczęło się zmienianie przewodów paliwowych właśnie o takich przewodach mówię:P jak osłonka na wiązkę elektryczną:D |
|
|
|
 |
Ranid
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 43 Skąd: Kudowa Zdr.
|
Wysłany: 1 Sty 2013, 12:29
|
|
|
Pompując ręczną pompką paliwo i ta gumowa gruszka z twardnieje to cały układ jest szczelny i nie ma sensu wymieniać rurek paliwowych,jeżeli będzie miękka to wtedy trzeba szukać nieszczelności. |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Sty 2013, 17:47
|
|
|
ale jak leje na głowice to nieszczelność jest. I czy pompka twarda czy nie to nie ma znaczenia. Jeśli ciekną przewody wysokiego ciśnienia to pompką możesz pompować a i tak nie zrobisz ciśnienia jakie występuje tam w czasie pracy (u mnie na jałowych obrotach ok 350 bar) |
|
|
|
 |
Morfina
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 17:51
|
|
|
auto odebrane od mechanika, podobno jakimis zaciskami scisnal te wezyki zeby sie nierozpinaly, zobaczymy czy to pomoze, mam nadzieje ze tak i bedzie juz dobrze
JoeMix to moze jest tak jak mowisz bo czasem niestety dosc dlugo jezdze od zapalenia rezerwy. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 22:17
|
|
|
Rezerwa rezerwą- u mnie się zapala to pod samiutki korek wchodzi 34 litry:D bak 45 to faktycznie rezerwa... 9 litrów. W trasie z 200km... Akurat takimi wskaźnikami poziomu paliwa nie ma co się sugerować |
|
|
|
 |
Morfina
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 3 Sie 2013, 16:34
|
|
|
przewody poki co nie ciekna, ale ostatni auto znowu stracilo na mocy i juz nie wazne czy jest rezerwa czy pelny bak
macie moze jakies pomysly co to moze byc? |
|
|
|
 |
|