Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] Ford Fiesta ST150
Autor Wiadomość
qb88 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 4 Cze 2013, 23:44   [MK6] Ford Fiesta ST150

Nie wiem czy to dobre miejsce, ale...
Ponieważ zacząłem bardzo poważnie rozważać zakup ST150 dla siebie, a nie znalazłem jakiegoś FAQ dotyczącego ST150, to mam kilka pytań w jej sprawie.
1. Jak wygląda sprawa zamienników i oryginalnych części w PL? Generalnie, czy są drogie, czy pasują np. ze zwykłej fiesty jakieś elementy? Możecie wskazać jakieś przykładowe ceny? Co można dostać w PL a czego nie?
2. Dlaczego ST150 jest takie... tanie? Przeglądając portale z ofertami, praktycznie ciężko żeby któreś auto kosztowało ponad 20k, będąc przy tym stosunkowo młodym i z niedużym przebiegiem...
3. Jakie są główne wady / zalety tego auta?
4. Jak się spisuje ST150 w jeździe na co dzień? Nie jestem piratem drogowym, ale chciałbym raz na jakiś czas wyskoczyć na tor. Rozumiem, że dobre autko wybieram? ;-)
5. Jakie przebiegi wytrzymują te silniki (2.0 150km) bez remontu w normalnym użytkowaniu?
6. Jakieś dodatkowe uwagi, opinie, rady przed kupnem i oglądaniem ST150?
Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich chcących pomóc ;-)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Cze 2013, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 5 Cze 2013, 00:28   

Ad 1. Sporo części pasuje od zwykłych wersji, blachy, niektóre plastiki, lampy...
ad 2 i 3. Większość jest mniej lub bardziej bita i od jakości poskładania zależy cena ostateczna...
ad 4. Po mieście potrafi sporo spalić, na torze z 2 razy tyle co po mieście...
ad 5. Z 200kkm to raczej minimum...
ad 6. Na spasowanie blach, lamp, zderzaków, poduszki, plastiki we wnętrzu i inne drobiazgi...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
qb88 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 5 Cze 2013, 18:27   

Ad. 1 - ok, a jeśli chodzi o kwestie zawieszenia / silnika itp.? Do załatwienia czy raczej koszty bo tylko w ASO dostępne?
Dzięki w ogóle za odpowiedź ;-)
 
 
hawaja24 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 44
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: ok
Wysłany: 13 Cze 2013, 22:33   

Jeśli chodzi o zawieszenie to dosyć specyficzne. Jak ostatnio pękła mi sprężyna w przednim kole to niby zamienniki są ale nikt Ci nie sprzeda bo nikt ich nie ma na stanie, w takim wypadku ratuje Cię ASO w cenie pond 400 zł za sztukę i czas realizacji zamówienia minimum 6-7 dni roboczych.
Kolejna specyficzna rzecz to wydech, chyba nie ma zamienników, ja za tłumik końcowy z robocizną dałem 800 zł.
Świece 35 zł/szt, kupić możesz w ASO, na allegro. Niestety na stacji paliw nie widziałem takich więc lepiej zawczasu wymienić nim zostaniesz na 3 garach.
Jak Ci kuna przegryzie kable WN to NGK ok 150 zł a BOSH ok 130 zł.
Ogólnie części do silnika podchodzą te co w Mondeo mk3 z silnikiem 2.0 Duratec.
Spalanie w trasie 7 litrów, średnio około 9-9.5 litra, miasto 10-11 a rekord zimą 11,8l/100km (wskazane według komputera). Na torze nie jeździłem, czasem na ekspresówce licznik pocisnę do 200 km/h.
Minusem jak dla mnie jest brak u mnie ESP, zimą na śniegu ciężko ruszyć żeby nie zakręcić kołami.
 
 
Rogal 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Patryk
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lip 2013, 14:48   

Mieszkasz w Skierniewicach więc tym bardziej muszę pomóc bo jest mi miasto bardzo bliskie ;)

Nie wiem czy nadal przeszukujesz forum, ale tak czy siak mam nadzieję że to przeczytasz.

1. Jak wygląda sprawa zamienników i oryginalnych części w PL? Generalnie, czy są drogie, czy pasują np. ze zwykłej fiesty jakieś elementy? Możecie wskazać jakieś przykładowe ceny? Co można dostać w PL a czego nie?

Osobiście mieszkam w Szczecinie. Na tzw. Prawobrzeżu czyli inaczej sypialni miasta. Mamy tu w okolicy mały sklepik który zajmuje się częściami do fordów. Zachodzę tam za każdym razem gdy czegoś potrzebuje i chłopaki jeszcze nigdy mnie zawiedli. Podaje VIN i już. Mają i oryginalne części, ale i zamienniki. Nie widzę problemów jeśli chodzi o osprzęt do silnika, nawet mechanik w moim warsztacie nie miał problemów żeby znaleźć np. pompę wodną (250zł z tego co pamiętam) - ba! Wymienił nawet na lepszą bo z metalowym wirnikiem a nie plastikowym który się ówcześnie połamał. Także z tym nie ma problemów. Dla przykładu jeśli chodzi o ceny. W ASO (bo teraz z tym walczę) za mocowanie pucharka plus łożysko do macpersona musiałbym zapłacić razem 215zł plus 80zł robocizny u swojego mechanika (też zamują się tylko fordami). U chłopaków zamienniki w pakecie tzw. zestaw naprawczy kosztował mnie 140zł za wszystko plus robizna. Jeśli chodzi o plastiki i inne rzeczy - tu zależy czego szukasz. Sporo części pasuje ze zwykłej fiesty, problem pojawia się gdy szukamy czegoś szczególnego. Szukam właśnie zaślepki do progu bo wypadła. Ludzie na allegro albo nie mają, albo chcą sprzedać cały próg. Nie znam jeszcze ceny w ASO, ale np. do mondeo st taki element jeśli pamięć mnie nie myli kosztuje ok. 80zł. Więc sam sobie odpowiedź czy jesteś w stanie czasami poświęcić kilka złotych jeśli czegoś będziesz potrzebował. To samo tyczy się zderzaków i plastików do niego. Są plusy i minusy, bo części specjalnie droższe nie są i są dostępne. Trzeba tylko mieć trochę cierpliwości w momencie gdy nie możemy tego znaleźć.

2. Dlaczego ST150 jest takie... tanie? Przeglądając portale z ofertami, praktycznie ciężko żeby któreś auto kosztowało ponad 20k, będąc przy tyd stosunkowo młodym i z niedużym przebiegiem...

Ja swoje dałem ponad 20 tysięcy, mimo że był szlifowany na autostradzie bok fiesty poza granicami kraju. Zrobiony tu w Polsce w ASO w genialny sposób + kapitalny przegląd więc otrzymałem praktycznie nowe auto. Tak jak Parzych napisał. Wiele tych aut przyjezdza na lawecie bo to towar który w Polsce nie był sprzedawany. Większość z nich to francuzy i okolice - a tam niekoniecznie dba się o samochody więc warto się dobrze przyjrzeć samochodzikowi.

3. Jakie są główne wady / zalety tego auta?
Do plusów na pewno należy zapisać frajdę z jazdy - każdy kto przejechał się w samochodzie zakochał się w nim - mały gokart - do tego jest w miarę praktyczny na co dzień nawet w mieście. Spokojnie pojechałem nim nad morze w 5 osób oczywiście młodą ekipą która zapakowała samochód po dach ze względu na dziewczyny ;) Po mieście żaden problem. Z tyłu jest faktycznie mało miejsca ale to dlatego że jestem wysoki (ponad 190cm wzrostu) więc za kierowcą robi się ciasno. Ale wiadomo. Dziewczyny na tylną kanapę i niech uczą się życia ;) Do wad należy dodać spalanie chociaż też nie jest tak tragiczne jak ludzie piszą/mówią - wystarczy poznać troszkę auto. Ja spokojnie bez szaleństwa potrafię utrzymać średnią 9,5/100km, przy dynamicznej jeździe to ok 10,4/100km - trzeba się z tym liczyć - na torze jeszcze nie byłem więc nie wypowiadam się.

4. Jak się spisuje ST150 w jeździe na co dzień? Nie jestem piratem drogowym, ale chciałbym raz na jakiś czas wyskoczyć na tor. Rozumiem, że dobre autko wybieram? ;-)

Na to pytanie po części odpowiedziałem już wyżej.

5. Jakie przebiegi wytrzymują te silniki (2.0 150km) bez remontu w normalnym użytkowaniu?

Ja mam 100 tysięcy i nadal śmiga bez problemu. Nic więcej nie powiem.


6. Jakieś dodatkowe uwagi, opinie, rady przed kupnem i oglądaniem ST150?

Spasowanie elementów - szczególnie przodu (okolice zderzak lampa grill), lakier. Mi odchodzi klar na dachu przy lotce i zaczął na zderzaku. Może to tylko wada mojego egzemplarza. Szukaj STeka na oryginalnych felgach. Są mocne i wytrzymałe a przy profilu opon jakie zakłada się do tego auta to ważne. Wiele ramion daję nam ocupinkę pewności że po wpadnięciu w dziurę pojedziemy dalej. No i pamiętaj o ciśnieniu. 2.5 minimum. Nie schodź niżej. Może mało komfortowe ale nie będziesz ich naprawiał co roku.


Pozdrawiam, i jeśli nadal masz jakieś pytania - pisz ;) Chętnie pomogę.
_________________
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 9 Lip 2013, 14:20   

ad1.
zamienniki są, oryginały są, wszystkie części są droższe bo to ST, przykładowe ceny są na allegro, w intercars i innych sklepach

ad2.
bo to auto małe, nieekonomiczne, drogie w utrzymaniu, bez historii, ze dość słabymi osiągami w swojej klasie, do tego większość do auta powypadkowe i słabo naprawione, sam trafiłem na takie i baaardzo dużo pieniędzy musiałem włożyć aby doprowadzić do stanu używalności (pamiętając, że wszystkie części, które trzeba wymienić są droższe od średniej rynkowej)

ad3.
zalety - n/a i pojemność
wady - dużo pali, nie jedzie

ad4.
normalnie, to auto po prostu z dużym silnikiem, które dużo pali i jedzie podobnie jak większość nowożytnych diesli, na tor bardzo słaby wybór - wolałbym clio sport

ad5.
to takie same pytanie jak "a jaka jest zazwyczaj pogoda w czerwcu", generalnie świeci słońce, ale..., kupisz zajeżdzonego będzie remont szybciej, kupisz w lepszym stanie, remont później, generalnie po zakupie warto zrobić rozrząd i przegląd podstawowy - oleje, płyny, paski i inne bajery

ad6.
takie same jak przy oglądaniu innych aut :)

powodzenia! :)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
qb88 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2 Sie 2013, 20:26   

Dzięki wielkie za odpowiedzi! Rogal, masz u mnie browara za taką rozprawkę jak będziesz w Skierniewicach ;-) Byłem na wakacjach w międzyczasie, więc nie czytałem forum. Fiesty ciągle szukam, ale żadnego zadbanego egzemplarza znaleźć nie mogę... (a przynajmniej nie w promieniu 200km od miejsca mojego zamieszkania).
Najsensowniejszy egzemplarz to chyba ten:
http://otomoto.pl/ford-fi...-C29250514.html
Natomiast absolutnie nie wierzę w przebieg i tego auta! O bezwypadkowości nic nie jest napisane, ale też nie jestem jakoś przekonany, czy auto nie miało jakiejś stłuczki z przodu. Za tydzień w weekend pewnie pojadę go obejrzeć jak uda mi się jakiś transport załatwić. A może ktoś z was wie coś na jego temat?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.