|
Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014, 21:13 |
[MK6] Przegląd - czyli jak to ugryźć? |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Patryk
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 75 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 03:14 [MK6] Przegląd - czyli jak to ugryźć?
|
|
|
Witam Fieściarzy! (Mam nadzieję że to nieobraźliwe )
Dawno mnie tu nie było. Oj dawno. Człowiek zarobiony niema czasu na forum, a co gorsza aby zająć się w końcu samochodem i go porządnie ogarnąć.
Zbliżam się, albo wypadałoby powiedzieć że spóźniłem się z przeglądem. Muszę nadrobić stracone kilometry i porządnie ugryźć temat. Przejdźmy jednak do sedna sprawy.
No to lecimy! (ba-dum-tss)
Świece
Moje świece wołają o pomstę do nieba! Zdecydowałem się, że zakupie świece marki DENSO. Pojawia się tylko jeden problem. Co katalog to inny model. Według producenta potrzebuje do owego silnika model PT16EPR-L13 w skrócie VT16. Dla porównania katalog części świetnego intercarsa poleca mi tylko model VT20, który według katalogu denso jest do silnika 1.0 z tego co pamiętam. Kto będzie miał rację? Sprzedawca czy producent? Jak dokładnie wybrać model dla 2.0 ST?
Przewody zapłonowe
Czy wiecie może gdzie znajdę kable Magnecora do mojego silnika? Chodzi o polski sklep oczywiście.
I dla ścisłości. Na czym polegają różnice między 7mm, 8mm i 8,5mm
Płukanka do silnika
Chce ją zastosować. Firmy Liqui Moly. Chyba że polecicie inną markę.
Olej
Czy olej fordowski to nadal castrol z napisem FORD? Zamierzam zastosować 5w30 tak jak to robią angole.
Mam obecnie wkładkę KN'a. Czy preparat do czyszczenia faktycznie jej pomaga? Mowa o zalecanym zestawie KN'a do czyszcznia filtrów. Jest już troszkę przybrudzony, a same trzepanie i odkurzanie nic mu nie dało. Nie chce go myć samą wodą bo tylko zaszkodzi.
Tarcze i klocki
Co polecacie? Tu niestety nie mam jeszcze nic znalezionego. |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 09:46
|
|
|
Rogal napisał/a: | Świece
Moje świece wołają o pomstę do nieba! Zdecydowałem się, że zakupie świece marki DENSO. Pojawia się tylko jeden problem. Co katalog to inny model. Według producenta potrzebuje do owego silnika model PT16EPR-L13 w skrócie VT16. Dla porównania katalog części świetnego intercarsa poleca mi tylko model VT20, który według katalogu denso jest do silnika 1.0 z tego co pamiętam. Kto będzie miał rację? Sprzedawca czy producent? Jak dokładnie wybrać model dla 2.0 ST? |
Katalog ngk mówi np :
ITR6F13 są to zwykłe swiece irydowe o przerwie 1,3mm
Rogal napisał/a: | Przewody zapłonowe
Czy wiecie może gdzie znajdę kable Magnecora do mojego silnika? Chodzi o polski sklep oczywiście.
I dla ścisłości. Na czym polegają różnice między 7mm, 8mm i 8,5mm |
na grubości kabla zapłonowego. Japonia np stosuje bardzo cienkie przewody i są 10 razy trwalsze niż europejskie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 09:56
|
|
|
Rogal napisał/a: | Na czym polegają różnice między 7mm, 8mm i 8,5mm
|
Najczęściej w grubości izolacji, rzadko w składzie rdzenia.
Grubsza izolacja lepiej przenosi energię (wbrew powszechnej opinii, że energia płynie przewodami - nimi płynie tylko prąd) i zwiększa odporność na przebicia.
Jeśli różnica w cenach jest symboliczna, można brać grubsze. Jeśli nie, to najczęściej nie warto. Warto także pamiętać, że im dłuższe kable zapłonowe (ale nie mówimy o różnicy między 30 a 40cm, tylko większych długościach), tym grubszą izolację powinno się stosować. Co do trwałości między wersjami np. 5mm a 8mm, to się nie wypowiadam.
Rogal napisał/a: | Chce ją zastosować. Firmy Liqui Moly. Chyba że polecicie inną markę. |
No ok, chcesz... a po co? Jeśli miałeś półsyntetyk, to, nomen-omen, olej temat. Po dwóch wymianach mineralki w układzie prawie nic nie zostanie. A przy płukance i tak nie wyciągniesz całego oleju z silnika, więc na jedno wychodzi.
Rogal napisał/a: | Czy olej fordowski to nadal castrol z napisem FORD? |
Hasła, że "Ford musi jeździć na oleju z nalepką Forda" włóż między bajki. Jakość syntetyków jest bardzo podobna w całej gamie produktów (po specyficzne testy trzymania norm SAE polecam zwrócić się do wujka Google), więc szukanie "tego konkretnego" należy ograniczyć do sprawdzenia czy to nie jest podróbka (jak ktoś Ci sprzedaje baniak oleju wartego 130zł za 50zł to chyba się zastanowisz, zanim go weźmiesz...).
Rogal napisał/a: | Zamierzam zastosować 5w30 tak jak to robią angole. |
Na północy jest nieco chłodniej. U nas potrafi przygrzać sporo >30°C, więc zastanowiłbym się czy nie warto wlać 5W40.
Rogal napisał/a: | Czy preparat do czyszczenia faktycznie jej pomaga? |
Myj się samą wodą, a umyj się wodą z mydłem
Rogal napisał/a: | Tarcze i klocki
Co polecacie? |
Zależy jak zamierzasz jeździć Nie każdy,kto ma ST jeździ jak Q-bica.
Możesz włożyć tarcze gładkie o nieco mniejszej odporności na przegrzane albo nacinane/nawiercane o większej. Wreszcie - mając zwykłe tarcze wkładasz standardowe klocki, a do "sportowych" musisz dać odpowiednio twardsze. No i tutaj wybór - między standardowymi, mało pylącymi, a takimi, które wgryzają się w stal, ale pylą jak mały tartak. Rzecz jasna nacinane tarcze i tak będą powodowały, że klocki będą bardziej pylić
Możesz spojrzeć w kierunku ATE (Powerdisc lub podobne). Unikaj Brembo Max, chyba że chcesz wymieniać tarcze co sezon i ryzykować pęknięciem.
W temacie klocków... może być ATE, możesz spojrzeć na EBC (ale jak jeździsz ostro, to raczej YellowStuff lub RedStuff; GreenStuff to wersja mało pyląca, które nie jest dużo lepsza niż zwykłe klocki) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 10:50
|
|
|
świece i przewody kup oryginały
płukankę robiłem raz - moim zdaniem nie warto
olej fordowski to castrol - ja na takim jeżdże (5w30), wlej taki, jaki zalecają do STka w instrukcji
klocki/tarcze - zależy od funduszy |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 12:00
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Mała dygresyjka Londyn jest bardziej na południe niż Warszawa |
To chyba nas innej geografii w szkole uczyli... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Rogal
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Patryk
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 75 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 16:34
|
|
|
Chciałbym mimo wszystko lepszy zestaw jeśli chodzi o hamulce. Obecne (podejrzewam że oryginał) momentami zachowują się dosyć słabo, dodatkowo zaczynają piszczeć. O Brembo słyszałem, że robią różne numery więc chyba sobie jednak odpuszczę. W takim razie coś lepszego niż seria, ale też nie typowo rajdowe zestawy. Nazwijmy to "szybką dynamiczną jazdą która wymaga wyhamowania". |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Lip 2013, 19:34
|
|
|
Mało które tarcze sportowe będą zachowywać się tak jak... większe, zwykłe tarcze.
Przechodziłem przez całą "ścieżkę zdrowia" i powiem Ci jedno - chcesz mieć żyletki, wsadź większe zaciski i choćby seryjne, niesportowe hamulce. ST150 pewnie małych nie ma, ale co za problem włożyć większe?
Jeśli jednak nie chcesz się bawić, to rozważ komplet ATE. Jak okaże się zbyt słaby po czasie, to wymienisz na coś ostrzejszego (miej tylko na uwadze, że im ostrzejsze hamulce, tym bardziej się zużywają - nie ma nic za darmo). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Rogal
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Patryk
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 75 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lip 2013, 01:21
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Mało które tarcze sportowe będą zachowywać się tak jak... większe, zwykłe tarcze.
Przechodziłem przez całą "ścieżkę zdrowia" i powiem Ci jedno - chcesz mieć żyletki, wsadź większe zaciski i choćby seryjne, niesportowe hamulce. ST150 pewnie małych nie ma, ale co za problem włożyć większe?
Jeśli jednak nie chcesz się bawić, to rozważ komplet ATE. Jak okaże się zbyt słaby po czasie, to wymienisz na coś ostrzejszego (miej tylko na uwadze, że im ostrzejsze hamulce, tym bardziej się zużywają - nie ma nic za darmo). |
Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Czy przypadkiem wymiana na większe nie oznacza wymiany innego osprzętu, jakieś pompy hamulcowej itd? Wiadomo, że ich wydajność też jest ograniczona. |
_________________
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Lip 2013, 06:11
|
|
|
w mk3 na ten przykład nie wymaga zmiany, u mnie seryjna pompa radzi sobie z zestawem 258mm |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Lip 2013, 08:30
|
|
|
Rogal napisał/a: | Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Czy przypadkiem wymiana na większe nie oznacza wymiany innego osprzętu, jakieś pompy hamulcowej itd? Wiadomo, że ich wydajność też jest ograniczona. |
Patrz odpowiedź Pawła poniżej swojego postu. U siebie zamiast 240 mam 260 i też chodzi to jak złoto
Cytat: | Jak masz atlas z tej szkoły, co Cię uczyli, to popatrz jak lecą równoleżniki |
Już totalnie offtopując, zwracam honor. Niemniej, gdyby klimat zależał wyłącznie od odległości od równika, to w całej Polsce większość roku musiałoby lać |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Lip 2013, 09:54
|
|
|
Że tak powiem, z tego co pamiętam, w MK6 cywilnej tarcze mają 258mm a w ST 278mm... Zaciski z Foki nie podejdą bo tam jarzma są na stałe ze zwrotnicami... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 3 Lip 2013, 10:21
|
|
|
nie wiem czy jest sens zmiany zacisków w STku, akurat w tym wypadku
Wszystko zależy od $$$
Moim zdaniem wystarczyłby dobry zestaw EBC (tarcze + klocki) i nowy płyn. Jak będzie Ci mało, to przewody elastyczne gumowe zamień na oplot (mam u siebie - POLECAM). |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 3 Lip 2013, 13:14
|
|
|
Pufcio napisał/a: | To chyba nas innej geografii w szkole uczyli... | bo nie do góry jedzie ...tylko w bok - jak ta winda Pazurze w znanym filmie
słuchaj diodalodz
Rogal napisał/a: | Przewody zapłonowe | kup ngk i bedziesz podniecony i szczęśliwy
Rogal napisał/a: | Płukanka do silnika | daj se chłopie siana
poszedłbym dalej - mamy wredne upały - 5W50 np. valvoline.. ja ten olej kocham od lat. Klimek z TVN Turbo teraz też
p.s. hamulce... nie szlej bo nie ma co przepłacać. nissany jeżdża na TRW,ople na TRW i fordy tez na tym jeździły (ha ha.. miałem tych aut po jednej sztuce ) a nogę mam ciężką i daje rady |
_________________ 1% dla mojego syna |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Lip 2013, 13:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|