Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:48 |
[MK4] Nadal wysokie sprzęgło po wymianie |
Autor |
Wiadomość |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 16:24 [MK4] Nadal wysokie sprzęgło po wymianie
|
|
|
Witam, mam problem ze sprzęgłem. Było one wymieniane jakieś troche ponad 1tyś km temu. Cały komplet. Tracza, docisk itd. Widać różnicę, bo nie wchodzi w wysokie obroty tak szybko jak przedtem. Problem polega jednak na czym innym. Sprzęgło łapie bardzo wysoko. Prawie że przy samej górze już. Uważam że tak jest źle i negatywnie może to wpływać na fieste. Co może być przyczyną i jak to naprawić? Z góry dzięki. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 23:10
|
|
|
Rocznik 96, więc możesz mieć sprzęgło na linkę - jeśli tak jest, to tu może leżeć problem |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 06:21
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Rocznik 96, więc możesz mieć sprzęgło na linkę - jeśli tak jest, to tu może leżeć problem |
aha. mogę jeszcze dodać że mam hydrauliczne. |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 06:36
|
|
|
Błędem możne być nie wymienienie wysprzęglika, bo sprzęgło + wysprzęglik to jest komplet do wymiany, regulacja wysokości jest realizowana właśnie poprzez ten element i jest automatyczna (sprzęgło po wymianie i po mniej więcej 100 km ustawia się w pozycji optymalnej i ręcznie się nie reguluje)
No chyba że coś jest źle poskładane, ale w to raczej wątpię. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 06:51
|
|
|
a kwestia jakiegoś zapowietrzenia nie wchodzi w grę? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:17
|
|
|
HP.Baxxter napisał/a: | aha. mogę jeszcze dodać że mam hydrauliczne. |
No to jak masz wysprzęglik (różnie bywało w tych autach), to nie ma zasadniczo powodu do obaw.
Jeśli wysprzęglik szwankuje, to sprzęgło wpada w podłogę - a u Ciebie jest zupełnie odwrotnie
Gdyby układ wysprzęglika się zapowietrzał, to też traciłbyś sprzęgło, ale ze względu na to, że płyn dostawałby się na okładziny sprzęgła. W tym momencie wpadający padał to najmniejszy problem... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:17
|
|
|
to co może być powodem wysoko lapiacego sprzęgła? nie ma to na nic wpływu jeżeli tak będę jeździł? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:27
|
|
|
Pojęcie względne. Łapie 0,5cm od góry czy "nie przy samej podłodze" ? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:49
|
|
|
łapie jakieś 2-3cm od góry. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:51
|
|
|
Sprzęgło w klekotach nigdy nisko nie łapie (chyba, że od razu po wymianie - ale z czasem łapie coraz wyżej). Jeśli potrafisz zamielić kołami, to nie widzę powodów do obaw. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 14:07
|
|
|
zawsze nie. zamieli. musi być troche nagrzany i też zależy ile osób jedzie. jeździłem taką fiesta w benzynie i stąd moje obawy takie |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 14:27
|
|
|
W benzynie zawsze niżej łapie. Czym to idzie... nie wiem |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 15:03
|
|
|
A w twojej jak sprawa wygląda? Na jakiej wysokości łapie? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 15:17
|
|
|
Nie mierzyłem Po wymianie sprzęgła nisko, ale do dwóch tygodni czasu wróciło do położenia jak sprzed wymiany.
A wymiana obejmowała sprzęgło z dociskiem i wysprzęglik (czyli wszystko). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 15:23
|
|
|
Czyli wychodzi na to że gościu wymienił mi sam komplet sprzęgła bez wysprzęglika... Pewnie wymiana jego byłaby tak samo skomplikowana i długa jak samego sprzęgła? I czy przy takiej jeździe na powiedzmy padniętym wysprzęgliku może spowodować uszkodzenie sprzęgła? Czy czegokolwiek? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 15:31
|
|
|
Jak wymieniasz sprzęgło, to wymiana wysprzęglika to 5 minut więcej... albo i mniej
Natomiast jeśli chcesz wymienić sam wysprzęglik, to masz taką samą robotę jak z wymianą sprzęgła - dlatego opłaca się wymieniać te rzeczy razem, jeśli masz na liczniku 160-200 tysięcy.
Jeśli padnie wysprzęglik, to nie jesteś w stanie rozłączyć napędu - zupełnie jakby pedał wpadał w podłogę. Poza tą niedogodnością nic złego się nie dzieje. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 16:04
|
|
|
No ale pedał mi nie wpada. Jest jakiś tam opór przy wciskaniu sprzęgła, tyle że wysoko łapie. Więc tak nagle raczej nie wieci do środka myślę... Jeżeli już to powoli będzie się robił coraz miękciejszy i bezoporowy? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 17:31
|
|
|
Nie martw się na zapas, tylko jeździj |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2013, 21:11
|
|
|
Jeśli jest coś nie tak z wysprzęglikiem, lub tłoczkiem przy dźwigni sprzęgła, to powinieneś zaobserwować ubywanie płynu hamulcowego, jeśli nie ubywa to wszystko gra |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
HP.Baxxter
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 103 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Cze 2013, 14:50
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj stan płynu hamulcowego. No niestety był ledwo na równi z minimum. Ostatnio sprawdzałem pod koniec ubiegłego roku i było pomiędzy min/max. Uzupełniłem ubytek płynem DOT-4. Po uzupełnieniu, wszystko jest bez zmian. |
|
|
|
 |
|