Przesunięty przez: szynszyl 20 Maj 2014, 13:37 |
[MK3] Nie chce zapalić |
Autor |
Wiadomość |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 17 Maj 2013, 21:36 [MK3] Nie chce zapalić
|
|
|
Witam...
Mam problem z moją ukochaną...
Otóż przed dzisiejszym powrotem z pracy wszystko było ok. Paliła za każdym razem, nawet ostrą zimą.
A dziś pod robotą odpaliłem ją i zauważyłem, że obrotek coś dziwnie wskazuje obroty. Znaczy jak był na jałowym biegu to wskazywał 1000rpm, a jak zapaliłem światła to od razu podskoczy mimo, że silnik nie podniósł obrotów, potem jak zacząłem go trochę wkręcać na obroty to obrotomierz stanął na 2000obr. mimo iż wyraźnie słyszałem pod maską już ze 3000. W czasie jazdy co prawda krótkiej kontrolka nie sygnalizowała uszkodzenia ukł. ładowania ani braku ciśnienia oleju, więc to chyba nie zatarty silnik, a oleju ostatnio ze 3 dni temu dolałem.
Po dojechaniu do domu zgasiłem silnik i chciałem uruchomić ponownie, a tu kicha. Silnik stoi. Po podłączeniu aku do prostownika okazuje się że że ładuje max prądem tak jakby był rozładowany. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Maj 2013, 23:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 01:39
|
|
|
Jak włączasz zapłon to świeci Ci się kontrolka ładowania? |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 11:42
|
|
|
tak. byłem na teście ukł. ładowania i pokazało 11,95V a kontrolka się nie świeci w czasie jazdy |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 13:32
|
|
|
Przy takim ładowaniu obstawiałbym walnięty alternator. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 13:56
|
|
|
blood_brother napisał/a: | Przy takim ładowaniu obstawiałbym walnięty alternator. |
brewa7, to ładowanie to na jałowym biegu mierzone było? Sprawdź jeszcze, czy przy większych obrotach nie wzrośnie. Powinno być w okolicach 14 +-0.3v |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 14:34
|
|
|
1. Na wyłączonym zapłonie i niepracujących silniku kontrolna ładowania się świeci?
2. Na pracującym silniku i wyłączonym co się da? (do sprawdzenia po ciemku)
3. Jaki alter - to że się uszkodził mało prawdopodobne |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 19:35
|
|
|
Dobra Panowie.
Już bałem się że będę kupował nowy alter, ale sprawa okazała się prozaiczna.
vegetagt, test był wykonany na biegu jałowym i było 11,95V, obecnie jest 13,22V. Może 13,5V to nie jest, ale wychodzę na +.
JoeMix, alter mam boscha
Problemem były utlenione przewody przy rozruszniku. Kupiłem oczko trochę kabelki skróciłem i po podłączeniu śmiga. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 08:34
|
|
|
Mówiłem że to nie alter, 13,22 na jałowym jest akceptowalne, pod warunkiem że nie spadnie,,, włącz w aucie co się da (światła drogowa, przeciwmgielne, dmuchawa na max, tylna szyba itp, - NACIŚNIJ STOP) i wtedy podaj wartość na biegu jałowym, oraz na przy ok. 2200 obr/min. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:46
|
|
|
Sorki, że odgrzebuje ale pojawił się kolejny problem....
Otóż w sobotę jechałem do szkoły i mówię wezmę ze sobą FoFi... Odpaliłem i jakoś dziwnie zaczął się zachowywać silnik. Najpierw dziwnie skoczył obrotek tak jak miałem wcześniej problem z ładowaniem. Ujechałem dosłownie kawałek i na dojeździe no krzyżówki padła...
Nie mogłem zapalić. Zapaliła dopiero po wciśnięciu gazu i po puszczeniu go natychmiast gasła.
Wczoraj jakoś ją uruchomiłem. Tylko pytanie co jest nie tak.
Odłączyłem CPP/TPS i silnik zapala z samym "krokowcem"
Odłączyłem "krokowca" i silnik zapala na samym CPP/TPS
Podłączę oba czasem zapali czasem nie
Odłączę wszystko znaczy CPP i krokowca i nie zapala <- To akurat normalne
Kupiłem nowy CPP bo ori mam cały poklejony taśmą izolacyjną i myślałem że to on.
Zamontowałem nowy i dalej kicha. Nie pokoi mnie jeszcze silniczek krokowy bo raz nawet po wyjęciu kluczyka mam uchyloną przepustnicę i wtedy zapala, ale łapie 3,5k rpm i powoli spada, a raz bolec schowa się całkowicie i nie da rady odpalić bez naciśnięcia gazu.
Czyściłem krokowca, ale nic to nie daje. Co jest nie tak, bo już nie mam pomysłu. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:08
|
|
|
brewa7, objawy typu "pali i jeździ tylko z wciśniętym gazem"(przynajmniej w moim przypadku przy poprzedniej fieście) były spowodowane klękającą już pompą paliwa. Kody migałeś? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
 |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:12
|
|
|
nie nie migałem kodów bo prawdę mówiąc nie wiem jak i nie wiem w którą wtyczkę mam włożyć te kabelki bo mam 2 wtyczki przy aku. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:19
|
|
|
tester tu masz, czarna kostka zaślepiona zazwyczaj. Sprawdź pompę paliwa, ewentualnie pożycz od kogoś na podmiankę |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
 |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:51
|
|
|
właśnie sprawdzam ile takie gówienko trzeszczy bo już dziś wydałem 154zł za CPP i jeszcze się chyba szykuje z 50 za krokowca |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 23:05
|
|
|
Kurdę, tyle lat i mitu korkowca w 1,1i i 1,3i nie da się obalić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 23:06
|
|
|
ja bym tu celował w map sensor - miałem swego czasu podobne cyrki z kosiarką i wymiana pomogła |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 23:29
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Kurdę, tyle lat i mitu korkowca w 1,1i i 1,3i nie da się obalić,,, |
Tak tak wiem nie silniczek krokowy tylko stycznik biegu jałowego. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 12:19
|
|
|
to ciekawe co takiego uchyla przepustnicę na wolnych obrotach.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 13:41
|
|
|
No i machnąłem te błędy i mi powiedział komp że 45, czyli VSS,ale co to ma do obrotów jałowych. A po zwarciu tych przewodów we wtyczce to jakos zaczął świrować "krokowy". Pomocy chłopaki bo ja już nie mam siły do niej i chyba ją albo wyzłomuje albo Wam sprzedam pod swap. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
|