
|
[MK6] Wypadanie zapłonu czwartego cylindra |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 10:55 [MK6] Wypadanie zapłonu czwartego cylindra
|
|
|
Ostatnio ukazała się kontrolka awarii silnika i silnik zaczął nierówną pracę i stracił na mocy. Diagnoza komputerowa nie wykazała błędów przy pracy na benzynie tylko po przerzuceniu na gaz:
Gubienie zapłonu na czwartym cylindrze.
Błąd został skasowany. Kilka kilometrów przejechałem na benzynie i oczywiście silnik pracował dobrze i wówczas ręcznie przerzuciłem na gaz. Kontrolka awarii silnika wyświetliła się momentalnie i silnik zaczął przerywać. Ponownie ręcznie na benzynę i kontrolka awarii nie ginie a silnik pracuje lekko przerywając.Jazda około 10 km nie poprawiła pracy silnika
Wykręcona świeca na 4 cylindrze faktycznie potwierdziła kiepskie spalanie, zamiana świec nie przyniosła efektu jednak świeca czwartego nie była zalana a może trochę ciemniejsza. Przez otwór na świecę widać było mokry tłok czwartego cylindra
Na zdjęciu listwy(biała strzałka) ukazałem fragment wtyku elektrycznego z odłamaną końcówką zacisku, dotyczy właśnie czwartego cylindra. Listwa jest fatalnie zamontowana, gdyż przy wyciąganiu bagnetu oleju można zawadzić o ten wtyk, jednak odkąd kupiłem samochód z tym felerem, palił na gazie ok. Teraz po wyjęciu wtyku okazało się że jest mocno zatłuszczony, czyżby gaz wracał z za wtrysku? Pozostałe wtyki są czyste. Popuszczanie na czwartym cylindrze wężyka, listwa – wężyk, kolektor nie zmieniało pracy silnika więc raczej można wnioskować, że nie ma prawidłowego wtrysku gazu na czwarty cylinder(brak ciśnienia wtrysku), ale dlaczego przestał prawidłowo palić na benzynie i nie przepali zalania, sprawka sterownika? Odłączenie akumulatora nie usuwa błędu więc czy muszę ponownie jechać na komputer?
Wiem, że najlepiej samochód byłoby oddać do serwisu instalacji lpg niech oni główkują, ale mam kiepskie doświadczenie z tej strony, czyli wykonanie i finanse. Dalej, to jestem emerytem z nieograniczonym czasem wolnym, a i samochód nie jest mi potrzebny na już
Filtry wymieniłem zaraz po wyświetleniu kontrolki awarii, były czyste, szczególnie ciekły, lotny także, jednak w obudowie był osad w małych ilościach, więc raczej reduktor będzie także do czyszczenia.
Czy ktoś spotkał się z podobna listwą, ewentualnie jakiś zamiennik bez kalibrowania? Gdzieś też czytałem że regenerują listwy i można to zrobić wysyłkowo, tylko czy po regeneracji będą lepsze
Jeżeli jest ktoś wprowadzony w temat i na podstawie danych na listwie odnajdzie nową w sklepie lub hurtowni lub jej zamiennik to byłoby fajnie. Ja nie mogłem nigdzie znaleźć.
Jakieś sugestie do tej awarii?
 |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 12:44
|
|
|
kompresję sprawdż
może być uszkodzony wtryskiwacz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 16:01
|
|
|
Kompresja po 14,5 at na każdym. Wtryskiwacz jest raczej uszkodzony
Dzisiaj pracował silnik około pół godziny na benzynie(na gaz nie przełączałem ani na moment)i w ogóle nie przerywał. kontrolka awarii świeciła, lecz nie migała. Po odkręceniu świece wszystkie idealnie. A jednak tłok na czwartym prawie mokry.
Czy istnieje jakaś możliwość podlewania gazem w wypadku zawieszenia wtryskiwacza jeżeli przełączony jest tylko na zasilanie benzyną? |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 16:07
|
|
|
jurek napisał/a: | Czy istnieje jakaś możliwość podlewania gazem w wypadku zawieszenia wtryskiwacza jeżeli przełączony jest tylko na zasilanie benzyną? | Nawet jeśli to gaz paruje dość mocno,,, zawsze można zakręcić zawór na butli |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 16:23
|
|
|
JoeMix napisał/a: | jurek napisał/a: | Czy istnieje jakaś możliwość podlewania gazem w wypadku zawieszenia wtryskiwacza jeżeli przełączony jest tylko na zasilanie benzyną? | Nawet jeśli to gaz paruje dość mocno,,, zawsze można zakręcić zawór na butli |
Tak właśnie próbowałem zrobić, lecz zawór się rozszczelnił i dość mocno zaczął dymić i szronić. Trochę zapanowałem nad tym jednak lekko bąbelkuje, gaz się już kończy więc nic nie kombinuje bo za duży żar, a schowany jest w chłodnym garażu, rano i nocą wietrzony. Czeka mnie widać jeszcze wymiana wielozaworu |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 15:01
|
|
|
Problemy z instalacją gazową opanowałem jakiś czas temu.
Musiałem zrzucić około 10 l gazu, poprzez wykręcenie zaworku ręcznego na wielozaworze. Zaworek ręczny rozszczelnił się gdyż rozleciał się oring, profilaktycznie wymieniłem wszystkie trzy oringi
Wymontowałem wszystkie wtryskiwacze gazu i przemyłem je płynem do czyszczenia gaźników, Przy montażu intuicyjnie zrobiłem zamianę wtryskiwacza 4 z 3, z myślą o kontroli trzeciego cylindra. Okazało się że przepłukanie wtryskiwaczy tym razem zupełnie pomogło i silnik na gazie pracuje OK. Przy instalacji BRC jeden wtryskiwacz, przynajmniej przy mojej listwie kosztuje 250zł, czyli komplet 1000zł. Pociechą jest fakt, że można je pojedynczo wymieniać i jak w tym przypadku czasem reanimować |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 19 Kwi 2013, 09:27
|
|
|
wez sobie te swiece wymien bo cewka poleci na gazie, jej dni sa policzone...przy zastosowaniu takich swiec do gazu...przy tym silniku, to tylko kwestia czasu, dobieram od kilku lat uklady zaplonowe na najwiekszym polskim forum lpg pod montaz lpg, jest masa tego typu przypadkow, co raz zagladam na forum fiesty...niestety nie mozesz jezdzic na takich swiecach na gazie, zbadaj sobie sondą napieciową jak duze napiecie masz z cewki (ona ledwo pracuje) z takimi bosch 1,3mm przy grubosci (powierzchni elektrod świec od zetec-a, elektrody maja duza powierzchnie), dlugo tak nie pociagnie. podsumowujac szykuj kase na cewke, z czasem zacznie szarpac autem |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 16:03
|
|
|
Cytat: | wez sobie te swiece wymien bo cewka poleci na gazie |
Na świecach po wymianie mam zrobione 5tyś, ustawione miedzy elektrodami na 1mm
Problem z wypadaniem zapłonu ostatnio sporadycznie występował tylko w zimie i tylko przy jednej końcówce wtrysku
Więc jakie przy tym silniku mają być świece do gazu |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 21 Kwi 2013, 18:06
|
|
|
1,0 przy tym typie swiecy to do benzyny, na gazie bedzie wypadal...
napisz na gg 540570, odrazu moge ustawic odpowiednie+gwarancja
pokaze film zdjecia i co sie stosuje zeby nie zaszkodzic cewce |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2013, 13:00
|
|
|
Zregenerowałem reduktor gazu i przy okazji wyczyściłem końcówki wtrysku, moczyły się przez 3 dni w płynie do mycia gaźników(czas oczekiwania na reperaturkę reduktora)
Obecnie silnik pracuje idealnie, przejście z benzyny na gaz jest słyszalne tylko poprzez głośniejszą pracę gazowych wtryskiwaczy i to jest normalne. Przed regeneracją, kilka sekund silnik mocno szarpał przy przejściu na lpg
Jedna końcówka wtrysku do mojej listwy BRC kosztuje 430zł, więc będę je ratował do upadu lub zmienię na inny typ.
Według moich obserwacji błąd tkwił w reduktorze oraz stale tej samej końcówce wtrysku i nie miał nic wspólnego z układem zapłonowym |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|