Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] 1.4 TDCi okresowy błąd czujnika ciśnienia paliwa |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Mar 2013, 18:39 [MK6] 1.4 TDCi okresowy błąd czujnika ciśnienia paliwa
|
|
|
Witam. Od dni kilku zmagam się z takowym problemem- co chwilę, dłuższą chwilę włącza się tryb awaryjny. Jadę sobie spokojnie i nagle jeb- EAC FAIL i tryb awaryjny wita. Jadę dalej, znika i jest ok. I tak czasem ma że nawet kilka razy. 2 razy nawet sam z siebie zgasł z bliżej nieznanych przyczyn.
Pierwszy raz EAC FAIL był gdzieś tam może w zeszły poniedziałek może wtorek, ale jak ruszyłem zgasł i było ok. Do piątku. Nadszedł piąteczek i wszystko się oczywiście popsułosię.
Po podpięciu komputera mam jeden jedyny błąd- błąd czujnika ciśnienia paliwa na szynie i jest on nieciągły. Po wykasowaniu błędu (piątek wieczór) oczywiście znowu się pojawiło, i znikło za chwilę. Przejechałem w trasie 220km potem i nic się takiego nie zdarzyło po drodze (w sumie to na całe szczęście)
Moje przewidywania są takie:
1. Czujnik raz się psuje raz się nie psuje czyli w sumie jest zepsuty.
2. Wiązka elektryczna jest przysyfiona/zaśniedziała, nie przewodzi momentami prądu i dlatego jest takowy błąd i włącza tryb awaryjny
3. Oba powyższe na raz.
Nie bardzo wiem co z tym robić- nowy czujnik kosztuje grubą kasę, a nie mam pewności że będzie na pewno działał.
Jakieś inne pomysły co może być przyczyną? Jakieś rozwiązania lub porady? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Mar 2013, 18:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 19 Mar 2013, 21:35
|
|
|
Kupic na allegro uzywke z mozliwoscią testu
Wiązke elektryczną pokaż zdjecia |
_________________

 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 19:33
|
|
|
Mogę potwiedzić iż wiązka jest dobra. Czujnik się s.................sepsuł... Poszukam używeczki i zobaczę co to będzie z tego.
Gaśnięcie auta to skutek trybu awaryjnego- ciśnienie na rampie jest ponad 2 razy wyższe niż normalnie więc w końcu go zalewa szczególnie przy schodzeniu z obrotów. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Mar 2013, 19:03
|
|
|
A jednak nie czujnik. Jakąś grubszą sprawę wyczuwam. Zmieniłem czujnik na sprawny i nadal to samo. Gdzie dalej szukać problemu? |
|
|
|
 |
xxyy777e
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Mar 2013, 20:15
|
|
|
Błąd jest ciągle jeden i ten sam. Tam nie ma co szperać pod komputerem pół dnia bo to nie ma sensu. Problem jest gdzieś w obwodzie czujnika ciśnienia. Od czujnika do ecu.
Pod kompem i tak nie ma cudów bo jedyne co widać to przy trybie awaryjnym ciśnienie na jałowych jest 2 razy wyższe niż normlanie. Normlanie ok 300 bar, na awaryjnym ok 600.. |
|
|
|
 |
threadgill
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 17:13
|
|
|
Sprawdź przewody, moje niby nieźle wyglądały ale skoro czujnik kosztuje ładny grosz, przyjrzałem się im uważniej. Zaizolowałem dwa miejsca które wyglądały niepewnie i problem zniknął. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 18:26
|
|
|
Tu nie jest wina okablowania samego czujnika- odłącz czujnik i sprawdź czy samochód odpali. Otóż nie. Gdyby wiązka przerywała to auto w sumie ciężko powiedzieć czy by gasło ale na pewno nie chodziłoby normalnie. Silnik pracuje jak pracuje. Na jałowych obrotach jak postoi to od nadmiaru paliwa zaczyna się detonacyjne spalanie. Podczas jazdy tego nie ma.
Problemem jest regulator ciśnienia lub dozownik paliwa lub jedno i drugie. Oba to elektrozawory, więc coś im tam może się poprzewracać.
Sprawdzę jeszcze tam przewody chociaż dojście słabe. Jeśli nic w oczy się nie rzuci to zaryzykuję używaną pompą.
Swoją drogą pytanie do bardziej obcykanych- czy 1.4 tdci należy kodować po wymianach takich rzeczy jak pompa czy też regulator ciśnienia? |
|
|
|
 |
threadgill
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 4 Kwi 2013, 11:53
|
|
|
na pewno masz racje, w sumie autem od bebechów interesuje się od niedawna. Nie pisze o przerwanej wiązce tylko o tym że momentami w czasie jazdy dochodziło do zwarcia, auto traciło moc koło 120km/h .
nieważne;) napisz jak zlokalizujesz usterke! |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Kwi 2013, 20:30
|
|
|
samo się naprawiło :D:D od 130km jest święty spokój:D nic nie ruszałem. Widocznie autko ma swoje dziwne niezrozumiałe kaprysy |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.