Przesunięty przez: LOY 11 Lut 2009, 20:34 |
[MK4] Escort RS Turbo EFI |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:27
|
|
|
Rozrusznik najprawdopodobniej przegrzewasz.
Co do miski - gdzie przepuszcza i czy ma niepoprzeciągany rant? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:34
|
|
|
Caly wydech jest owiniety bandażem a nadal sie gotuje rozrusznik. Musze go podmienic na inny, ale ta wysoka temp nie pomaga. To jest standardowa usterka w erst. Przydalaby sie metalowa oslona rozrusznika ale nie mam takowej na chwile obecną.
Miska nie jest skrzywiona i nic nie wskazuje zeby cos bylo z nia nie tak. Prawdopodobnie uszczelka lewa, ale byla nowa jak ja zakladalem. Sprobuje z silikonem. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:35
|
|
|
gdzie przecieka? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:41
|
|
|
W okolicy splywu z turbo. Powiedzmy na polowie dlugosci silnika od strony chlodnicy.
Nie chce za mocno dokrecic srub bo rozerwą uszczelke |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 20:44
|
|
|
Silikon nic nie da. Silikon by pomógł na łączeniu z półksiężycami.
Zobacz, czy nie cieknie ze spływu i sie nie rozlewa po uszczelce miski. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 01:03
|
|
|
splyw ciekł ale już wymieniłem przewód i opaski i jest ok. problemem jest chyba uszczelka.
nie mam klucza dynamometrycznego o małym zakresie zeby odpowiednio dokrecic uszczelke. jak za mocno ją dokrece, to zacznie pękać.
teraz jak dokręcę wszystkie sruby zaczynajac od strony chlodnicy, to po dokreceniu ostatniej po przeciwnej stronie (przy rozrzadzie) sruba ktora byla przykrecana jako pierwsza jest powiedzmy niedokręcona...
nie wiem na ile mocno mogę je skręcić :/ |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 01:14
|
|
|
Przykrecaj na krzyż od środka na 2 etapy, klucza dynamometrycznego do tego nie trzeba |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 08:47
|
|
|
Tak jak pisze Marek, kolejność przykręcania śrub jak przy uszczelce pod głowicą. Zaczynasz od środka i lecisz.
Siła docisku - nasadka na śrubokręcie bez żadnej dźwigni i dokręcasz to średniego oporu. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2013, 13:22
|
|
|
znalazlem instrukcję dokręcenia. najpierw nalezy dokrecic ręką sruby przy półkolach. potem reszte srub momentem 8-10Nm.
a w nagrodę za dobre sprawowanie kupiłem sobie takie cudo
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2013, 14:13
|
|
|
25 do ok 180...
[edit] 110 a nie 180 |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
Ostatnio zmieniony przez stafcio 15 Kwi 2013, 09:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 09:09
|
|
|
olej jak ciekł tak cieknie. uszczelniłem miske samym silikonem, ale nie daje rady. prawdopodobnie mam krzywą miskę. zamontuję jeszcze raz nową uszczelkę, jak znowu bedzie cieklo to poszukam miski.
podczas oględzin stwierdzilem to:
poobserwuje, bo wyglada na to ze dmucha przez uszczelnienie...
wewnetrzne swiece są w bdb stanie. mieszanka jest dobra. zewnętrzne są zalane, ale nie wiem czy olejem czy benzyną. zmienilem troche sklad mieszanki, uszczlenie dekiel zaworów i moze będzie dobrze.
udalo mi sie rozwiazac problem z nieodpalającym silnikiem gdy jest nagrzany. zrobilem oslone rozrusznika, ktora dosyc dobrze chroni go przed gorącem z wydechu.
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 12:10
|
|
|
no nie jest to optymistyczny widok :(
zastanawia mnie tylko barwa tego oleju. jezdze na nowym ktory jest przezroczysty...
moze jakis syf z ukladu...
no nic, nie bede rwał włosów z głowy, pojezdze troche i zobacze czy bedzie pompowało olej.
po regeneracji turbo stalo jakies dwa lata nie śmigane, moze to jest przyczyna... |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 23:51
|
|
|
ah tee turbo :/ |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 19 Kwi 2013, 08:33
|
|
|
Mafios napisał/a: | ah tee turbo :/ |
tak, turbo sie zapewne wysrało...
musz sprawdzic czy mam jeszcze gwarancje na nią.
znalazłem przyczynę wycieku z miski olejowej. mianowicie tulejka, która jest wciśnięta w blok do odprowadzania oleju z turbo była naruszona. przy złapaniu jej palcami poruszała się, dodatkowo jedna krawędź przy bloku była zagięta. parę uderzeń młotkiem, trochę perswazji i nie rusza się. zmieniłem rurę odprowadzającą olej, uszczelniłem trochę silikonem i jest ok.
dałem nową uszczelkę miski, wszystko skręcone na 8Nm i oby nie przeciekało...
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
|
|