Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:50 |
[MK7] 1.6t TDCi 90KM - Problem z mocą, notlauf ? |
Autor |
Wiadomość |
phan
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 20:41 [MK7] 1.6t TDCi 90KM - Problem z mocą, notlauf ?
|
|
|
Pojawił mi się dziś problem z mocą, wjechałem na autostradę pedał w podłogę (leciała dwójka 180km/h bez problemu dotychczas) a tu 140km/h i kanał tryb awaryjny i zwalnia do 3.5 tyś obrotów i stoi. Zjechałem zgasiłem –> odpaliłem i śmigam 1->2->3 i znów kaplica. I sytuacja się powtarza... Za każdym razem gdy chcę się pojechać szybciej niż 140km/h lub ostro wyprzedzić wpada w tryb awaryjny. Czy to problem z turbo ? notlauf? |
_________________ Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Mar 2013, 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 21:42
|
|
|
To nie mk3, tylko mk7 - bez kompa niewiele tu zdiagnozujesz... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 22:20
|
|
|
postawiłbym raczej na czujnik ciśnienia paliwa. Ale na sam początek znajdź dobry komputerek diagnostyczny i zrób pomiary, zobacz jakie błędy wywpluwa |
|
|
|
 |
Ranid
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 43 Skąd: Kudowa Zdr.
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 22:29
|
|
|
To jest diesel a z takim silnikiem jeżdzi sie na 80% przy 4tyś to każdy silnik diesla chce z ramy wyskoczyć,radzę jechać nie więcej jak 150 i będzie OK.Mimo że to silnik z PSA to peugeot czy citroen będzie jechał te 180 ale ford nie bo ford zastosował swój osprzęt do tego silnika i tryb awaryjny będzie się włączał.Mam S-maxa z silnikiem 2,0 TDCI i też są problemy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 22:47
|
|
|
phan napisał/a: | leciała dwójka 180km/h bez problemu dotychczas |
to NIESAMOWITE biorac pod uwage, ze predkosc maksymalna tego auta podawana przez producenta to 175kmh
PS. ogarnij sie, to nie jest auto do butowania i przy takim cisnieciu co i rusz bedzie problem... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
grzesiek646

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 22:52
|
|
|
Masz program zrobiony ?
U mnie przy wysokich temperaturach w lecie jak polece tak 0 - 160 na ostro to wskakuje mi w tryb awaryjny ale mam to zrobione w programie jezeli temperatura spalin sie zblizy do 80% maximum. Jesli go wychlodze i bede lecial nie od 0km/h tylko normalnie non stop 140-160 to jest wszystko ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
phan
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 16:46
|
|
|
Miałem jutro jechać na komputer ale chyba obejdzie się bez kompa... Dziś zapaliły się kontrolki widoczne na zdjęciu, auto już jest ciągle w trybie awaryjnym po zgaszeniu również brak mocy oraz widoczne kontroli a turbina wydaję z siebię paskudne meliczne dźwięki jak dzwoniące klucze w siatce. Tak więc udam się od razu na jej regeneracje (mam nadzieję że nie trzeba będzie kupować nowej) auto ma 42 tyś km przebiegu i to mnie najbardziej dziwki. NO CHYBA ŻE I TAK WARTO PODJECHAĆ NA KOMPA ?
P.S grzesiek646, nie mam chipa, jeszcze. |
_________________ Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 17:00
|
|
|
No niestety w tych silnikach w Mk7 są turbiny hybrydowe i szybko się kończą jak ktoś o nie nie potrafi zadbać....\ komp to podstawa |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 17:01
|
|
|
ale co Cie dziwi? ze udalo Ci sie tak szybko zajechac turbo? sam przyznales sie, ze za wiele w glowie w kwestii dbania o swoje auto to nie masz |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 19:12
|
|
|
ElGrey napisał/a: | No niestety w tych silnikach w Mk7 są turbiny hybrydowe i szybko się kończą jak ktoś o nie nie potrafi zadbać....\ komp to podstawa |
co masz na mysli piszac hybrydowe?Ja uwazam ,ze podstawą zywotnosci turbiny to bdb olej ,bez pałowania na zimnym i dac jej chwilę na ostygnięcie(chwilę po zatrzymaniu ma popracować na jałowym).Jakis znacznych różnic nie widze w odniesieniu do mk6
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 19:17
|
|
|
phan napisał/a: | Miałem jutro jechać na komputer ale chyba obejdzie się bez kompa... Dziś zapaliły się kontrolki widoczne na zdjęciu, auto już jest ciągle w trybie awaryjnym po zgaszeniu również brak mocy oraz widoczne kontroli a turbina wydaję z siebię paskudne meliczne dźwięki jak dzwoniące klucze w siatce. Tak więc udam się od razu na jej regeneracje (mam nadzieję że nie trzeba będzie kupować nowej) auto ma 42 tyś km przebiegu i to mnie najbardziej dziwki. NO CHYBA ŻE I TAK WARTO PODJECHAĆ NA KOMPA ?
[url=http://naforum.zapod...c73.jpg]Obrazek[/url]
P.S grzesiek646, nie mam chipa, jeszcze. |
moze troche nie w temacie ale w mojej mk 7 czerwona strefa na obrotomierzu jest od 5000 tys.U Ciebie widzę od 4500? :9:Te 500 obr dla kopciucha to sporo. |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 20:17
|
|
|
ElGrey napisał/a: | w Mk7 są turbiny hybrydowe |
Ten termin, o ile mi wiadomo, odnosi się do turbin, które miały wymienioną część zimną/gorącą, koło kompresji lub inną część, której wymiana powoduje, że turbo nie jest "fabryczne".
Może miałeś na myśli turbinę ze zmienną geometrią? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Mar 2013, 19:41
|
|
|
Zmienna geometria to miałem na myśli
artax napisał/a: | Ja uwazam ,ze podstawą zywotnosci turbiny to bdb olej ,bez pałowania na zimnym i dac jej chwilę na ostygnięcie(chwilę po zatrzymaniu ma popracować na jałowym).Jakis znacznych różnic nie widze w odniesieniu do mk6
pzdr |
To i dbanie o zalewanie odpowiednim olejem, a w Mk6 turbina jest o stałej geometrii wiec trwalsza z racji mniejszej ilości elementów ruchomych |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 6 Mar 2013, 19:56
|
|
|
Turbina ze zmienną geometrią , to zmora wszystkich którzy kupili diesla i jeżdżą między 2-3000obr/min. Żeby turbina się nie zastała trzeba ją od czasu do czasu "przepałować" i poświęcić to 0,5-1l/100km. Bo później się okazuje, że jak trzeba depnąć i łopatki mają się przestawić, to się blokują i jest przeładowanie.
Nie sądzę, że coś mogli zmienić w samej turbinie, więc masz "gruszkę" podciśnienia i ona steruje łopatkami, dźwignią wchodzącą do turbiny. Spróbuj ją (dżwignię) zalać super hiper specyfikami i rozruszać,
P.S. Do momentu jak nie napisałeś o metalicznym dźwięku przy zejściu obrotów byłem przekonany o awari zaworu sterującego lub pedału gazu.
P.S. 2. Jak juz będziesz regenerował turbo, to zrób , to przez warsztat, który Ci to turbo wyjmie i wsadzi. Będziesz miał gwarancję za niewiele więcej niż sam byś , to robił |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
Ostatnio zmieniony przez mmbu 6 Mar 2013, 20:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Mar 2013, 20:00
|
|
|
Skoro pisze o metalicznym dźwięku to już nie ma co dłubać i kombinować z rozsypaną turbiną
A nie potrzeba tłuc turbiny o zmienianej geometrii tylko trzeba pamiętać że na dobrze rozgrzanym silniku ciągniemy do 4500 obr i dopiero zmiana biegu, wtedy nic się nie zastanie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 6 Mar 2013, 20:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 6 Mar 2013, 20:02
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Skoro pisze o metalicznym dźwięku to już nie ma co dłubać i kombinować z rozsypaną turbiną |
Widzisz , a u mnie pomogło na pół roku. Przynajmniej później byłem gotowy na wywalenie 1500 |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Mar 2013, 20:08
|
|
|
Każdy przypadek jest inny, ale skoro u ciebie zadziałało to i koś inny spróbuje |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
phan
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 14:30
|
|
|
MisiekT napisał/a: | phan napisał/a: | leciała dwójka 180km/h bez problemu dotychczas |
to NIESAMOWITE biorac pod uwage, ze predkosc maksymalna tego auta podawana przez producenta to 175kmh |
Nie będę się kłucił ale jechałem z nawigacją 180km/h a na liczniku było 190 jakoś. Ale nie ważne..
MisiekT napisał/a: | PS. ogarnij sie, to nie jest auto do butowania i przy takim cisnieciu co i rusz bedzie problem... |
Co za bzdura ! to że mam diesla to muszę jeździć jak emeryt ? to jak ktoś kupi 250 konnego diesla w Porsche to też musi jeździć ostrożnie bo ma diesla ?? sam się ogarnij bo czasy diesli na pompach rzędowych czy rotacyjnych rodem z MB W123 już dawno minęły już nie pisząc tu o autach stworzonych do rajdów z klekotem pod maską.
mmbu napisał/a: | Turbina ze zmienną geometrią |
Wiem że ten silnik raz miał stałą geometrie raz zmienną.
Ram miał DPF, raz FAP, czy też wcale i tak samo z dwumasem ale akurat ja mam stalą geometrie zwykła turbina z gruszką.
mmbu napisał/a: | P.S. Do momentu jak nie napisałeś o metalicznym dźwięku przy zejściu obrotów byłem przekonany o awari zaworu sterującego lub pedału gazu. |
I taka też padła diagnoza....
A dla potomnych napiszę: pojechałem do elektryka i podpięty pod kompa błąd P0299 padło że mam wymienić zawór sterujący turbiną (podobno manometrem go mierzyli i jest walnięty)... ta,..
Krzyknęli za diagnozę 150zł i 300zł za zawór, więc zapłaciłem 150zł i nowy zawór Pierburga kupiłem na all...o za 150zł założyłem lecz to samo. Metaliczny dźwięk z pod maski i np. 5 bieg 80km/h but w podłogę 3,5 tyś i kanał....
Zawór oddałem i wróciłem do "elektryków" ale innych już. Podobno sprawdzili wszystkie węże i powiedzieli ze padło turbo. Ja zdziwiony ze padło proste turbo ze stałą geometrią pojechałem to turbo-techu w Poznaniu tam facet powiedział że nie ma takiej możliwości aby ta turbina padła przy tym przebiegu a jak otworzyłem maskę to od razu kazał mi uciekać "czysto jak w salonie" powiedział że mam szukać gdzieś nieszczelności w węzach.
I tak też zrobiłem, ciężko było bo na biegu jałowym cisza, metaliczny dźwięk był tylko pod obciążeniem. Podnieśliśmy z kolega auto i gaz w podłogę no i jest ! spadła opaska metalowa z kolektora ssącego na wężu idącym od IC.
P.S czy ktoś za szanownych forumowiczów usuwał słynne sitko w rurce doprowadzającej olej do turbo ? bo na forum forda, cytryny i puga temat jest dość obszernie przerabiany. |
_________________ Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi
 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 15:26
|
|
|
Najpierw po vin sprawdz w ASO zanim cos bedziesz wymieniał.Ja mam juz fabrycznie po zmianie na nowszą wersję tego sitka.Generalnie to nie z sitkiem jest problem a w większosci przypadkow z niedbaluchami.Ludziska maja w nosie terminowe wymiany olejow ,stosuja jakies lipne oleje,pałują auta, potem natychmiast gaszą itp.W efekcie placza jakie te turbiny be.Ja dbasz to masz
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
|