[MK3] Montaż dodatkowych wskaźników, trójnik czy adapter RS1 |
Autor |
Wiadomość |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 12:22 [MK3] Montaż dodatkowych wskaźników, trójnik czy adapter RS1
|
|
|
Planuję zamontować czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju.
Wskaźniki już kupiłem w zestawie razem z czujnikami.
Pytanie brzmi jak to teraz zamontować?
Użyć adaptera pod filtr? (koszt koło 90zł )
Jeśli tak to jaki gwint powinien być:
-m18 np:(opel)
-m20 np:(honda)
-3/4-16 np (toyota)
z tego co wiem potem też użyć wtedy innego filtra oleju ponieważ ten do RS1800 nie zmieści się, w takim razie jakiego takiego do 1,3?
Czy może lepiej użyć trójnika? (koszt 40zł)
Wkręcił bym go w miejsce seryjnego czujnika ciśnienia, filtr został by taki sam dzięki temu.
Gwint od seryjnego czujnika ma 135mm szerokości jaki to gwint?[/i] |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 12:30
|
|
|
Ja mam do CVH taką, odkręcasz filtr i przykręcasz adapter załączoną śrubą przelotową, oring w adapterze pociągnij dla bezpieczeństwa jakimś dobrym sylikonem, a śrubę klejem do gwintów. Przykręć filtr i zostaw na jedną noc żeby dobrze ściągnęło. Rozmiar gwintu sprawdz w katalogach, żeby się przypadkiem nie odkręciło. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 12:35
|
|
|
Użyj trójnika.
Jest tańszy i nie odbiera możliwości założenia chłodnicy oleju (pod którą najprościej użyć adaptera takiego jak na zdjęciu)
Ja miałem właśnie tak - ciśnienie oleju na kontrolkę i wskaźnik w trójniku (+ podanie oleju na turbosprężarkę) a chłodnicę oleju na adapterze pod filtr.
Co do gwintu - tam jest stożkowy gwint (na czujniku oleju) uszczelniający sięna stożku, więc jakbyś kupował trójnik to najprościej poprosić z odpowiednim gwintem do forda (wszystkie starsze fordowskie silniki miały taki sam)
Ja dorabiałem trójnik i gwint do niego ale to inna bajka |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 14:31
|
|
|
Hmm a trzeba kupować ten trójnik specjalny do wskaźników na allegro czy można poszukać czegoś takiego w jakiś marketach budowlanych? Znajdę tam coś takiego to bym sobie dosztukował tak organoleptycznie wymagane wielkości gwintów.
Czy bezpieczniej jednak samochodowy ze względu na temperatury koło silnika itp?
I przy okazji pytanie:
Czy wskaźnik podciśnienia wymaga jakiegoś specjalnego czujnika czy wystarczy pociągnąć do niego przewód silikonowy i będzie już działał? Pytam tak dla pewności. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 17:58
|
|
|
Bit nie żyduj 40zł sam sobie odpowiedziałeś na pytanie temperatura silnika + oleju, kup sprawdzone i miej spokój Trójnik fajna sprawa rozumiem że wkręcasz go w miejsce standardowego czujnika tak jak mówisz, i pod dwa pozostałe podpinasz czujnik ciśnienia oleju i temperaturę oleju dobrze myślę ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 21:49
|
|
|
Może to tylko pojedynczy przypadek, ale zdarzyło mi się, że fabryczny nypel do tego trójnika złamał się w bloku. Kumpel zrobił mi na cnc ze stali i już się nie powtórzyło |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 22:20
|
|
|
Krzysiek napisał/a: | Bit nie żyduj 40zł sam sobie odpowiedziałeś na pytanie temperatura silnika + oleju, kup sprawdzone i miej spokój Trójnik fajna sprawa rozumiem że wkręcasz go w miejsce standardowego czujnika tak jak mówisz, i pod dwa pozostałe podpinasz czujnik ciśnienia oleju i temperaturę oleju dobrze myślę ? |
No, ale adapter też ma minusy z tym, że trzeba filtr mniejszy montować, a wkońcu pocoś w tym aucie jest montowany jednak większy filtr.
Dodatkowy atut jest taki, że jak coś nie będzie grało to trójnik wykręcę szybko i powrócę do serii a z adapterem to znów filtr demontować (olej spuszczać?) itp.
Nie spieszy mi się więc mogę jeszcze pomyśleć sobie na spokojnie. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Lut 2013, 10:15
|
|
|
acti357, - niestety to nie pojedynczy przypadek. W przypadku gwintów stożkowych uszczelnianych na gwincie trzeba bardzo uwazać żeby nie przykręcić za mocno, bo wtedy właśnie urywa się łep i mamy problem. (podobnie sprawa się ma przy parokrotnie przykręcanych i odkrecanych gwintach)
Krzysiek, trójnik do bloku, pod jedno temp oleju i ciśnienie na wskaźnik, pod trzecie fabryczny czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę.
Co do trójnika - ja miałem kombinowany z fiata uno z elementami z castoramy, ale to były inne czasy - teraz bym kupił z odpowiednimi gwintami (mniejsza ilość połączeń, mniej miejsc potencjalnych wycieków)
Jeżeli trójnik i czujniki są duże warto zrobić wspornik np do kolektora ssącego, tak żeby to wszystko nie wisiało tylko na gwincie wkręconym w blok.
Bit1, - odpuść adapter. Jego zastosuj do chłodnicy oleju |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 27 Lut 2013, 12:47
|
|
|
Wykręcenie złamanego czujnika to nie problem - wystarczy zwykły wykrętak i łatwo wychodzi.
Trzeba jeszcze pamiętać, żeby w miarę możliwości montować najcięższe czujniki najbliżej bloku.
Ewentualnie jakby ktoś bardzo potrzebował to może jeszcze jakiś stalowy nypelek się u mnie znajdzie ;-) |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 27 Lut 2013, 16:03
|
|
|
No to fajne toto Idealne pod rozwiązanie ciśnienia oleju, temperatury a podstawkę pod filtr na chłodnice oleju fajne fajne nie wiedziałem o tym trójniku. Dzięki żółwik za "iksplejn" na pewno z tego w przyszłości skorzystam |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 7 Mar 2013, 18:28
|
|
|
ja przerabialem oba elementy i pierwszy mi pękł podczas pojeżdżawki w słomczynie :/ złamał się. kupiłem drugi, który niby jest ok. ale jest mało profesjonalny.
obecnie mam zamontowaną podstawkę pod filtr oraz chłodnicę oleju więc dwie pieczenie na jednym ogniu jak to mówią.
gwint 3/4-16 z tego co pamietam.
skąd pomysł że trzeba mniejszy filtr? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 7 Mar 2013, 22:39
|
|
|
stafcio napisał/a: | ja przerabialem oba elementy i pierwszy mi pękł podczas pojeżdżawki w słomczynie :/ złamał się. kupiłem drugi, który niby jest ok. ale jest mało profesjonalny.
obecnie mam zamontowaną podstawkę pod filtr oraz chłodnicę oleju więc dwie pieczenie na jednym ogniu jak to mówią.
gwint 3/4-16 z tego co pamietam.
skąd pomysł że trzeba mniejszy filtr? |
Trójnik można zamontować na elastycznym wężu i wtedy się nie ułamie.
A co do mniejszego filtra to informację czerpie z tego tematu:
http://www.fiestaklubpols...b8f2bdc060ce24d
ostatni post Fordona |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Mar 2013, 09:58
|
|
|
Co do problemów Stafcia - niestety część produktów na rynku to chińszczyzna zbudowana z gównolitu i na to trzeba uważać. Dlatego trójnik tylko porządny i do tego najlepiej ze wspornikiem na najcięższy czujnik.
Co do filtra: pamiętajcie, ze gwint wielkość uszczelki i to że filtr wchodzi do auta to nie jedyne parametry filtra !!!
W filtrze znajduje sie także zawór bocznikowy, który ma się otworzyć gdy cisnienie przepływu jest za wysokie ( np zapchanie filtra) a także w niektórych filtrach znajduje sie zawór jednoprzepuszczający zapobiegający spływaniu oleju z filtra.
Te parametry są ustalane przez producenta silnika i zależą od ciśnienia w magistrali, budowy silnika a nawet umiejscowienia filtra na silniku (czyli ten sam silnik w różnych autach może mieć różne filtry)
Dobieranie filtra na zasadzie "bo podchodzi" jest niebezpieczne i może prowadzić do szybszego zużycia lub wręcz zatarcia silnika. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2013, 13:25
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Użyj trójnika.
Jest tańszy i nie odbiera możliwości założenia chłodnicy oleju (pod którą najprościej użyć adaptera takiego jak na zdjęciu)
Ja miałem właśnie tak - ciśnienie oleju na kontrolkę i wskaźnik w trójniku (+ podanie oleju na turbosprężarkę) a chłodnicę oleju na adapterze pod filtr.
Co do gwintu - tam jest stożkowy gwint (na czujniku oleju) uszczelniający sięna stożku, więc jakbyś kupował trójnik to najprościej poprosić z odpowiednim gwintem do forda (wszystkie starsze fordowskie silniki miały taki sam)
Ja dorabiałem trójnik i gwint do niego ale to inna bajka |
ten trójnik to gówno , przez ten chinski szit wylecial prawie caly olej poniewaz to pekło od drgań |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 10 Mar 2013, 14:44
|
|
|
Nie ma na rynku jakiegoś profi ? Musi coś być przecież chińczycy ameryki tym nie odkryli... |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 10 Mar 2013, 18:50
|
|
|
takich pożądniejszych szukajcie w sklepach z elementami z hydrauliką siłową. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 08:22
|
|
|
Krzysiek napisał/a: | Nie ma na rynku jakiegoś profi ? Musi coś być przecież chińczycy ameryki tym nie odkryli... |
w miarę profi jest ta niebieska podkładka |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 16:24
|
|
|
ale nie wystarczy na podpięcie full zestawu mam na myśli chłodnicy oleju , wskaźnik ciśnienia oleju , i temperatury |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 23:13
|
|
|
Krzysiek napisał/a: | ale nie wystarczy na podpięcie full zestawu mam na myśli chłodnicy oleju , wskaźnik ciśnienia oleju , i temperatury |
Powinno starczyć bo są tam 4 wyjścia-wejścia, więc 2 na czujniki i 2 na wejście i wyjście oleju. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 12 Mar 2013, 15:48
|
|
|
mój błąd teraz dopatrzyłem że podstawka ma dodatkowe wejścia, przeważnie jest tak że ma dwa przewidziane na chłodnice oleju. Fajny motyw zwracam honor |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
|