Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Inny] Fiat Punto 55 STax
Autor Wiadomość
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 20 Lut 2013, 14:43   

pytanie na jakich kołach, jeżeli przykładowo licznik przekłamuje Ci 15-20% więcej w stosunku do tego co jedziesz to filmik nie robi na mnie większego wrażenia :P
Ostatnio zmieniony przez tadzias 21 Lut 2013, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Lut 2013, 14:53   

Koła 175/60/14. Sporo większe niż seryjne 155/70/13 ;)
Z navi nie mam filmików, zresztą odświeżanie GPS'u jest za słabe do takich pomiarów.
Ale tak jak mówiłem, na g-techu (czyli akcelerometrze) 11,3s wykręciłem.
Na zimówkach 165/65/13 idzie jeszcze ciut lepiej, co czuć, ale też większy błąd licznika jest (ok. 5km/h)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 20 Lut 2013, 14:54   

Zatem zacnie <oki>
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lut 2013, 17:29   

STax, ale ten gtech nadal mierzy do 96km/h, prawda?
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Lut 2013, 17:53   

Tak, ale 4km/h to ~0,1s ;)
A seryjnie punciak 1.1 ma 16,5s do 100km/h ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lut 2013, 17:54   

STax napisał/a:
Tak, ale 4km/h to ~0,1s ;)


celica gt na gtechu kręciła czasy 7,4-7,5s, a producent podaje 8.1 do 100 :P Także nie wiem, czy takie 0.1s.
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Lut 2013, 18:04   

vegetagt, serio myślisz, że auto które robi 96km/h w 7,4s potrzebuje aż tyle czasu żeby kolejne 4km/h osiągnąć? ;)
Bądźmy poważni...
Zresztą seryjne punto 1.2 8v 60KM i 1.2 16v 80KM na jednym ze zlotów objechałem :P
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lut 2013, 18:19   

Gdyby auto zwiększało prędkość o 4km/h w czasie 1/10 sekundy, to 100km/h osiągnełoby po 2.5 s. A przy mniejszej prędkosci auto przyspiesza żwawiej, niż przy większej. To jak to jest? :fox:

Ja nie mówie, że punta nie objechałeś, tylko próbuje uświadomić, że przyspieszenie o te głupie 4km/h zajmuje dłużej, niz się wydaje.
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Lut 2013, 18:33   

Dlatego pisałem ~0,1s. Może 0,2 może 0,3.
Tylko, że na samym starcie, mieląc oponami można 0,5 albo i 1s stracić ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:15   

vegetagt napisał/a:
Gdyby auto zwiększało prędkość o 4km/h w czasie 1/10 sekundy, to 100km/h osiągnełoby po 2.5 s. A przy mniejszej prędkosci auto przyspiesza żwawiej, niż przy większej. To jak to jest? :fox:

Kolega widzę chętny, żeby policzyć na start całeczkę 3 zmiennych :ok:
Bardzo, bardzo upraszczając:
96 kph = 26,(6) m/s
100 kph = 27,(7) m/s
E = 0.5 mv²
Wycinając masę (nie zmienia się) i stałą mamy:
96 kph = 711,(1)
100 kph = ~771,605
Różnica: ~60,494 -> wzrost energii o 8,507%.

Jeśli założymy liniowy wzrost oporów przy tak niewielkiej zmianie prędkości i ogólną liniowość zmian, do tego brak zmiany wartości momentu obrotowego w tym zakresie obrotów, co więcej - brak zmiany wartości mocy wytwarzanej przez silnik, to mamy:

- przyspieszenie do 96kph = 11,3s
- przyspieszenie do 100kph = 12,26

Czyli w najgorszym wypadku do setki ten Punciak ma w okolicach 12 sekund z minimalnym haczykiem (co jest mocno krzywdzące, bo wynik będzie <12 sekund).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:37   

Pufcio napisał/a:
vegetagt napisał/a:
Gdyby auto zwiększało prędkość o 4km/h w czasie 1/10 sekundy, to 100km/h osiągnełoby po 2.5 s. A przy mniejszej prędkosci auto przyspiesza żwawiej, niż przy większej. To jak to jest? :fox:

Kolega widzę chętny, żeby policzyć na start całeczkę 3 zmiennych :ok:
Bardzo, bardzo upraszczając:
96 kph = 26,(6) m/s
100 kph = 27,(7) m/s
E = 0.5 mv²
Wycinając masę (nie zmienia się) i stałą mamy:
96 kph = 711,(1)
100 kph = ~771,605
Różnica: ~60,494 -> wzrost energii o 8,507%.

Jeśli założymy liniowy wzrost oporów przy tak niewielkiej zmianie prędkości i ogólną liniowość zmian, do tego brak zmiany wartości momentu obrotowego w tym zakresie obrotów, co więcej - brak zmiany wartości mocy wytwarzanej przez silnik, to mamy:

- przyspieszenie do 96kph = 11,3s
- przyspieszenie do 100kph = 12,26

Czyli w najgorszym wypadku do setki ten Punciak ma w okolicach 12 sekund z minimalnym haczykiem (co jest mocno krzywdzące, bo wynik będzie <12 sekund).


<wow> z jakiej Ty żeś planety sie urwał, nic nie ogarniam :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny 20 Lut 2013, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:37   

Pufcio co ty tutaj robisz??? tutaj mam na myśli TUTAJ.... na ziemi :-P :rotfl:

:V:

PS. ktoś mnie ubiegł :2xf:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
Ostatnio zmieniony przez luk-90 20 Lut 2013, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:38   

Bezimienny napisał/a:
Pufcio napisał/a:
vegetagt napisał/a:
Gdyby auto zwiększało prędkość o 4km/h w czasie 1/10 sekundy, to 100km/h osiągnełoby po 2.5 s. A przy mniejszej prędkosci auto przyspiesza żwawiej, niż przy większej. To jak to jest? :fox:

Kolega widzę chętny, żeby policzyć na start całeczkę 3 zmiennych :ok:
Bardzo, bardzo upraszczając:
96 kph = 26,(6) m/s
100 kph = 27,(7) m/s
E = 0.5 mv²
Wycinając masę (nie zmienia się) i stałą mamy:
96 kph = 711,(1)
100 kph = ~771,605
Różnica: ~60,494 -> wzrost energii o 8,507%.

Jeśli założymy liniowy wzrost oporów przy tak niewielkiej zmianie prędkości i ogólną liniowość zmian, do tego brak zmiany wartości momentu obrotowego w tym zakresie obrotów, co więcej - brak zmiany wartości mocy wytwarzanej przez silnik, to mamy:

- przyspieszenie do 96kph = 11,3s
- przyspieszenie do 100kph = 12,26

Czyli w najgorszym wypadku do setki ten Punciak ma w okolicach 12 sekund z minimalnym haczykiem (co jest mocno krzywdzące, bo wynik będzie <12 sekund).


<wow> z jakiej Ty żeś planety sie urwał, nic nie ogarnim :rotfl:


miazga :rotfl:
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lut 2013, 21:13   

Pufcio, :ok:
A umiesz z nic-nie-wartego przyspieszenia gpsowego wywróżyć realny czas? :D

ps, a czemu w najgorszym razie? Skoro bierzemy pod uwagę dość idealną sytuację?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Lut 2013, 21:30   

Ech ludzie, ludzie, fizyka na poziomie obecnego gimnazjum (chyba :P )

Przyspieszenie w klasycznym aucie jest funkcją okresowo logarytmiczną, zależną od:
-oporów powietrza (funkcja oporu rośnie w kwadrat z prędkością)
-oporów toczenia (zależą od tak wielu rzeczy, że szkoda mi na to miejsca tutaj)
-całkowitego przełożenia poszczególnych biegów w skrzyni
-wykresu mocy wytwarzanej przez silnik (po odjęciu oporów - tzw. "moc na kołach")
-nachylenia terenu
-innych rzeczy (jak ktoś biegi zmienia, jak długo auto nie ma napędu ze względu na zmianę biegu, itd.)

Więc w skrócie: pomiar "dżipiesowy" (ze względu na spory lag i małą rozdzielczość pomiaru - sekunda, max pół sekundy) służy raczej jako wskaźnik.

A czy umiem wywróżyć? Umiem nawet bez znajomości wartości tegoż parametru. "Na oko" 11,763639463725468230958972 sekundy :rotfl:

vegetagt napisał/a:
ps, a czemu w najgorszym razie? Skoro bierzemy pod uwagę dość idealną sytuację?

Rozpatrywana sytuacja jest skrajnie niekorzystna. Przy tak małej różnicy między wartościami początkowymi i końcowymi nawet funkcje wykładnicze nie wzrastają znacznie, natomiast moment obrotowy i moc silnika cały czas rosną.

Dodatkowo trzeba uwzględnić fakt, że jadąc stałą prędkością i dając w pedał, auto przyspiesza inaczej niż jak pedał mamy wciśnięty od jakiegoś czasu (pomijamy więc kwestię szybkozbieżności jednostki i inne pierdoły, które zsumowane dają jednak różnicę).

Te wzory są proste jak konstrukcja cepa i nie uwzględniają naprawdę wielu czynników. Biorąc pierwszy z brzegu - prędkości powietrza w dolocie, która zależy od kąta otwarcia przepustnicy. Na ten temat można by było całą książeczkę napisać...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lut 2013, 21:57   

Pufcio, ok, lapie. W sumie dane katalogowe też są czasem z kosmosu wzięte, więc strata ~0.5-0.6s dla 175KM z celici też powinna być brana z przymrużeniem oka. No i po tylu latach to niewiadomo, czy serie trzyma.
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 21 Lut 2013, 08:52   

Pufcio, czytam to 10-ty raz i nadal nic nie czaje :bigok:

STax, sie zrobiło poruszenie w tym temacie :D
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Lut 2013, 11:06   

tadzias napisał/a:
Pufcio, czytam to 10-ty raz i nadal nic nie czaje :bigok:

Każda poruszająca się rzecz ma energię kinetyczną.
Energię tą wyraża się wzorem: Ek = 0,5 mv².
m = masa w kilogramach
v = prędkość w metrach na sekundę

Jeśli porównujemy energię tej samej rzeczy przy różnych prędkościach, to w zasadzie jedyną rzeczą, która się zmienia, jest prędkość. Masę i stałą (0,5) możemy ze wzoru wywalić. Zostaje obliczenie kwadratu prędkości (przeliczonego z km/h na m/s - czyli dzielisz przez 3,6 i masz wynik).

Stąd się biorą liczby, które wypisałem. Widać wzrost energii. Zakładasz, że energia rośnie liniowo (żeby uprościć rozważania, bo to stwierdzenie nie jest prawdziwe), tak samo z oporami i całą resztą, więc zostaje przeliczenie wzrostu energii na wzrost czasu, który upłynął od startu.

I to jest właśnie najgorszy możliwy scenariusz (najmniejsze przybliżenie), lepszy byłby, gdyby zastosować wyliczenia logarytmiczne/wykładnicze. A najlepszy, gdyby brać pod nóż n-krotne całki oznaczone wielu funkcji nieliniowych - ale takie rzeczy to jak studentowi matematyki się nudzi w przerwie między analizą a algebrą... :rotfl:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 21 Lut 2013, 11:11   

tadzias napisał/a:

STax, sie zrobiło poruszenie w tym temacie
_________________

Jak zawsze, kiedy mowa o osiągach i (co gorsza) o matematyce i fizyce ;)

Ja z osiągów jestem bardzo zadowolony, kiedyś ścigałem się z nexią 1.5 8v, która wg fabryki ma 12,5s do 100km/h i mimo spapranego startu sporo ją odstawiłem ;)
http://www.youtube.com/watch?v=_0x22RrciEE

Przede wszystkim teraz na trasie jedzie się jak normalnym autem, a nie jak ostatnią zawalidrogą. No i można wyprzedzać na 5. biegu ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 21 Lut 2013, 13:10   

Pufcio napisał/a:
takie rzeczy to jak studentowi matematyki się nudzi w przerwie między analizą a algebrą

chyba ze mnie humanista :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów [Inny] fiat panda '09
scorpion69 Przed zakupem 0 8 Sie 2014, 15:00
scorpion69
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Inny] fiat 125p
pvzon Nasze auta 17 4 Maj 2009, 18:14
pvzon
Brak nowych postów [Inny] Fiat 126p Elegant
MarcinekWE Nasze auta 91 19 Paź 2014, 02:09
hanysek
Brak nowych postów [Inny] Fiat Cinquecento CC RS2000 2L 160KM 206Nm NAPED 4x4
bzyq90 Projekty FKP 148 23 Kwi 2014, 22:38
BuMeL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.