[MK6] 1,4 16v odpala i odrazu gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 01:25
|
|
|
zastanawia mnie jedna rzecz, jak odpalam bez dodania gazu teraz w mrozy to od razu gaśnie silnik tak jakby nie chcial sobie włączyć ssania, ale jak przytrzymam chwile gaz to "ssanie" zaskakuje i odczytuje komp że jest niska temperatura podnosi obroty na jakieś 1200 i z czasem rozgrzania silnika spadają. może faktycznie problem leży gdzieś w elektryce dlatego komputer nie wyświetla żadnych błędów, ale czy po stronie elektryki zimnych lutów itp może też leżeć problem tego spadania z obrotów jak wciśnie się sprzęgło?
Zastanawiam się właśnie czy może nie przylutować kompa. ale nie wiem czy da rade go otworzyć? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 01:42
|
|
|
Ja bym podmienił zawór bocznikujący zanim rozgrzebiesz całe auto i narobisz zniszczeń. Podłącz się jakimkolwiek interfesem rano jak jest zimny i zobacz jaką temp. widzi komp. |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 12:03
|
|
|
dobra ale gdzie znajde ten zawór u mnie na silniku bo nie wiem gdzie szukac? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 13:35
|
|
|
a masz linkę gazu ? Bo jeśli nie masz to trzeba wymontować i wyczyścić przepustnicę. a następnie zrobić jej adaptację. Robią to interfejsy IDS i WDS. Podobno można też zrobić to ręcznie przekręcajac na ok 1 minutę kluczyk na zapłon. |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 15:44
|
|
|
przepustnice już też wyczyściłem (chociaż nie specjalnie była brudna) i restartowałem komputer |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 00:58
|
|
|
to pozostaje ci jedynie podłączyć interfejs na zimnym aucie i zobaczyć jakie temperatury widzi komputer (temp płynu i temperatura zasysanego powietrza). A masz przepływomierz ? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 01:46
|
|
|
Piotr_, A filtr paliwa wymieniałeś kiedykolwiek? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 01:57
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Piotr_, A filtr paliwa wymieniałeś kiedykolwiek? | Swoją drogą to kolega zapomniał podać nam jaki ma przebieg... Mój filtr paliwa ma 89kkm i nic złego się nie dzieje... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 09:02
|
|
|
Parzych, To zależy od "sposobu" tankowania |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 11 Gru 2012, 11:06
|
|
|
przebieg 123 tyś. filtr wymieniony w zeszłą zimę, tankowane jest przeważnie do pełna, a najmniej to połowa baku, ale rzadko się zdarza. przepływomierza nie ma w tym silniku na dolocie powietrza, i właśnie nie wiem gdzie i czy ogólnie jest gdzieś tu czujnik temp. zasysanego powietrza, bo nawet w częściach zamiennych nie występuje w katalogu np intercars-u,
To odpalanie z dodaniem lekko gazu jeszcze można znieść jakoś ale najbardziej denerwują mnie te mocno opadające obroty przy wrzucaniu na luz, wcześniej jak była jeszcze nieszczelność w kolektorze to tak się nie działo, dopiero jak wymieniłem ten przewód to tak auto zaczęło robić |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 14 Gru 2012, 01:43
|
|
|
tak dziś wymyśliłem czy to spadanie obrotów przypadkiem nie jest spowodowane pedałem gazu tzn potencjometrem który jest na nim, bo zauważyłem, że jak wcisnę pedał gazu tak dosłownie jeden dwa milimetry to obroty drastycznie spadają to 400 i silnik prawie gaśnie. a w dodatku kiedyś tam zdarzył się z 4 razy eac fail który by mógł też wskazywać na pedał gazu (było to dawno ale jednak) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Gru 2012, 23:55
|
|
|
można to też podglądać interfejsem. jeśli przy wciskaniu wartość pedału gazu będzie spadała to można go wymienić. Wiem że w mondeo awarie tego się zdarzały dość często. |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 17:34
|
|
|
auto naprawione, zapchało się odpowietrzenie skrzyni korbowej poprzez brak podciśnienia w nim z powodu pękniętego wężyka który jakiś czas temu wymieniłem |
|
|
|
 |
|