Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 16:33 |
[MK4] Narzędzia do wymiany tylnich amortyzatorów |
Autor |
Wiadomość |
pawmet
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 13:35 [MK4] Narzędzia do wymiany tylnich amortyzatorów
|
|
|
Jutro czeka mnie wymiana amorów z tyłu lecz niewiem jakie klucze potrzeba, mam sciągacz do sprężyny jesli ktoś wymieniał proszę o porade(jakie klucze itd)
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 14:28
|
|
|
nie wiem jak w MKIV ale w MKIII żeby wymienić amory nie trzeba sprężyny ruszać... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
pawmet
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 15:26 w mk IV sprawdzalem
|
|
|
amortyzator jest w spręzynie wsadzony |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 15:38
|
|
|
Miły, coś ci sie chyba pomieszało chcąc wymienić amortyzator wyjmujesz całość amortyzator ze sprężyną i górnym mocowaniem.
pawmet mając podstawowe klucze 13, 15, 17, 19 bo nie wiem jaki dokładnie są klucze, powinieneś dać rade jeszcze odrdzewiacz by sie przydał, młotek.
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
Ostatnio zmieniony przez luki 22 Sie 2010, 15:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 15:39
|
|
|
ojciec wymieniał i sprężyny nie musiał zdejmować... mówię o tyle bo przód trzeba |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 15:58
|
|
|
Miły napisał/a: | nie wiem jak w MKIV ale w MKIII żeby wymienić amory nie trzeba sprężyny ruszać... |
chyba jednak trzeba, sam pewny nie jestem, ale czytałem żę potrzebny ściągacz do sprężyny( pisano też że można drutem związać).
Tu temat o wymianie tylnych amorków http://www.fiestaklubpols...amortyzator%F3w |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 16:01
|
|
|
w mk3 do tylnych seryjnych sprężyn i amorków nie potrzeba ściągaczy |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
pawmet
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 19:42 dzieki wszystkim
|
|
|
dzięki wszystkim jutro walcze niewiem tylko czy dobrze zrobilem bo zaloże gazowe amory |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 20:07
|
|
|
ja mam gazówki z tyłu... będzie twardo... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 20:14
|
|
|
Będziesz potrzebował klucz najlepiej oczkowy 15 lekko wygięty żeby odkręcić górne mocowanie , żeby skontrować jak będziesz u góry odkręcał chyba 7 albo 6 nie pamiętam dokładnie.
Dolne mocowanie to solidny klucz 15 albo 17 dokładnie nie pamiętam i lepiej żebyś miał jakąś przedłużkę , lekko nie będzie , popsikaj wcześniej np.wd 40.
Jeżeli będziesz miał do dyspozycji kanał to koła nie musisz odkręcać.
Jak będziesz miał go na zewnątrz , to jak masz ściągacz nie będzie problemu , ja naginałem brechami a druga osoba pierścień z rowka wyciągała.
Pamiętaj jak będziesz ponownie zakładał to łożysko z gumy , wypustki muszą idealnie najść na wycięcia w gnieździe .
Ostateczne dokręcanie zrób jak samochód spuścisz z lewarka . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 15:53 Re: dzieki wszystkim
|
|
|
pawmet napisał/a: | dzięki wszystkim jutro walcze niewiem tylko czy dobrze zrobilem bo zaloże gazowe amory |
I dobrze, i źle.
Dobrze, bo (tu się z Miłym akurat nie zgodzę) gazówki twarde nie są.
Im lepsze gazówki, tym komfort będzie większy (zwłaszcza dla ludzi siedzących z tyłu)
Minus z kolei za właśnie tą jakość. Im lepsze gazówki, tym bardziej Ci poleci do góry "dupa" auta - spojrzyj w mój temat, to zobaczysz jak wygląda Fiesta po wymianie amorów na gazowe Mały SUV. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kazio93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:18
|
|
|
wiecie moze co to jest na zdjeciu czesc nr. 6 nad poduszka? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:28
|
|
|
kazio93 napisał/a: | wiecie moze co to jest na zdjeciu czesc nr. 6 nad poduszka? |
Pierścień zabezpieczający poduszkę przed zsunięciem się z trzpienia amortyzatora. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kazio93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:30
|
|
|
ok rozumiem a pytanie z innej beczki... Czy wiece co moze byc spowodowane tym ze caly amortyzator sie rusza delikatnie gora-dol czuc to ja ksie zlapie za gorne mocowanie amora, a gdy sie jedzie slychac taki gluchy tempy dzwiek i wydaje mi sie ze ot moe byc przez to. Moze to cos innego tlucze? Wszystko w zawieszce nowe tuleje bleki amory sprezyny (w bdb stanie sa) . Co to moze byc? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:34
|
|
|
Może zbyt słabo dokręcony z góry amor. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kazio93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:36
|
|
|
tam trzeba zlapac za trzpien i dokrecac sruba no ale wydaje mi sie ze mocno dokrecilem ale moze "za male narzedzia" moze wemze wieksze kombinerki i solidniejszy klucz? albo to trzeba jakims pneumatem przykrecic? a moze tam cos jeszcze glucho stukac pukac? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 15:27
|
|
|
Jak skręcisz za mocno, to odboje zniszczą pierścienie na trzpieniu i będziesz mógł sobie amortyzator na ścianie powiesić, także z umiarem. Jak da się dokręcić, to dokręć, byleś nie przesadził.
Guma na odboju może odstawać ok. 1cm nad kielich. To nie jest reguła, ale generalnie w tych okolicach się to mieści. Jak masz dużo więcej, to śruby są licho dokręcone. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kazio93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 15:53
|
|
|
no dobra a co sadzisz a tym gluchym pukaniu? czym mzoe byc to spowodowane? moze mi cos doradzisz? Moge dodac ze przy wpadnieciu w wiekszy dolek jest takie glosniejsze "lup" wlasnie taki dziwek jak ten przy mniejszych nierownosciach. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 19:14
|
|
|
Dokręć i sprawdź. Pomoże, to pomoże. Nie pomoże, to warto jechać na sprawdzenie amorów na stację diagno. Mają odpowiedni sprzęt - puszczą auto na "wibratory" - można wtedy obejrzeć zawias z góry, z dołu i stwierdzić co jest do roboty. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kazio93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 19:56
|
|
|
No bylem an szarpakach i wyszl oze wszystko ok no i tak mi sie wydaje ze Panowie mnie zwyczajnie zbyli... tacy fachowcy, a ja dalej zostalem z tym uporczliwym pukaniem.... |
|
|
|
|
|