[MK3] 1.1i - jak zrobić ręczne ssanie ? |
Autor |
Wiadomość |
Dzień_Dobry
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 13:56 [MK3] 1.1i - jak zrobić ręczne ssanie ?
|
|
|
Witam jestem tu nowy i mam problem z swoim mk3 ponieważ przemieszczam się po nie dużych odległościach a jest zima to fiestunia pali więcej ode mnie i dlatego chcę zrobić ręczne ssanie, czy ktoś już takie rzeczy robił jak tak to jak i co trzeba zrobić z góry dziękuje z pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Gru 2012, 18:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maci3j18
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: Inny
Imię: Macias
Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: Chojnów/S.Ł.
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:01
|
|
|
Przerobic monowtrysk na gaznik |
_________________ Było: Ford Fiesta 1.1 Ghia 91r. Ford Fiesta 1.4 Futura 94r.
Jest: Skoda Octavia 1.8T RS 2002r. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:26
|
|
|
Ale jak silnik jest zimny to musi chodzić na ssaniu (btw, silnik 1,1i ssania nie posiada) bo bez niego nie pojedzie, a jeśli to będziesz musiał depnąć mocniej gazu i w efekcie w sumie może spalić więcej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Dzień_Dobry
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:36
|
|
|
ale ja myślałem zęby się może wpiąć z przełącznikiem załącz/rozłącz aby ją palić na ssaniu a po przejechaniu paru kilometrów jej to ssanie wyłączyć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:44
|
|
|
A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.
JoeMix napisał/a: | Ale jak silnik jest zimny to musi chodzić na ssaniu (btw, silnik 1,1i ssania nie posiada) bo bez niego nie pojedzie, a jeśli to będziesz musiał depnąć mocniej gazu i w efekcie w sumie może spalić więcej,,, |
A to święta prawda, ale z chęcią bym się dowiedział, ile w praktyce można ugrać i czy człowiek będzie mądrzejszy od komputera |
|
|
|
|
Dzień_Dobry
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:48
|
|
|
czyli nie ma opcji ja ogarnięcie takiego patentu |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:53
|
|
|
vegetagt napisał/a: | A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.
|
Nie, sygnał do komputera pochodzi z kilku czujników na raz. Nie tylko temp. cieczy ale i powietrza, czujnik przepustnicy, sonda lambda itd.
Poza tym zupełnie nie rozumiem sensu tego tematu. Ludzie z silnikami 1.1 na gaźniku marzą o wersji z wtryskiem, bo tutaj ssanie jest automatyczne i nie trzeba o tym myśleć.
Myślisz że przy ręcznym ssaniu silnik spali mniej? Jak będzie zbyt uboga mieszanka to zimny silnik po prostu zgaśnie, i tyle będzie z oszczędnego jeżdżenia. Oszczędne jest przemieszczanie się z buta albo na rowerze, ale nigdy autem i to w mroźne dni. |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 8 Gru 2012, 14:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:55
|
|
|
Gdy silnik jest zimny i za szybko chowam ssanie, to auto strasznie muli, spalanie jest tez wiekrze, sprawdzone:]. bardzoej przydało by się ogrzewanie postojowe i to powinno byc standardem u nas:] |
Ostatnio zmieniony przez pablon 8 Gru 2012, 14:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:56
|
|
|
madek, ale 1.1 posiada czujnik temp powietrza? Bo, że zetec ma, to wiem. Poza tym, chyba najbardziej mieszanką steruję temp cieczy + lambda, ale to trzeba by forum przejrzeć. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 15:18
|
|
|
Cytat: | A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem. | Przy temperaturze -10st, po odpaleniu, jakieś 2min postoju, aż z nawiewu zacznie lecieć temperatura dodatnia, następnie 3min jazdy z prędkością około 60/70 km/h i na kratce wylotowej mamy 40 stopni a wskaźnik na początku pola normal - sprawny silnik 1,1 już na pewno nie jedzie na wzbogacanej mieszance,,, wiec szkoda zachody w bawienie się przełącznikami, bo komputer od razu złapie błęda,,, jest opcja ogarnięcia tematu, ale nie spowoduje ona zmniejszenia spalania, a prawie na pewno zwiększenie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 18:08
|
|
|
Tylko że praca na ciepłym powietrzu jest dość niekomfortowa dla silnika, nawet zimą, dlatego zastąpiono stałe przełączanie w układzie zasilania, automatyką, która podaje ciepłe powietrze jedynie na wolnych (bo wtedy tylko jest to korzystne) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 18:43
|
|
|
Ja bym chcial sie podlaczyc z tym powietrzem cieplym z dolu, bo rozumiem ze jest wazne, tym bardziej po miescie gdzie jezdze duzo. Problem polega na tym ze nie mam tej rurki od oslony kolektora do patelni i jest tam luka na ok 4 cm. Pytanie: jaki to moze miec wplyw na jazde/ spalanie? Co mozna tam wsadzic, co wy tam macie wsadzone? Bo ja mialem tam taka rurke z folii alu ale mi to odpadlo i nie moge takiej waskiej nigdzie kupic. |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2012, 19:09
|
|
|
Pontoniento napisał/a: | Pytanie: jaki to moze miec wplyw na jazde/ spalanie? | Żaden,,, ale jak masz z tym problem to taką rurkę kupisz w każdym motoryzacyjnym,,, trzeba tylko podać średnice,,, a z zakupionego kawałka i tak Ci jakieś 3/4 zostanie, koszt ok. 20pln |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Gru 2012, 00:49
|
|
|
Nie ma na to jakiejs bardziej domowej metody? Nie chce wydawac tyle pieniedzy na kawalek rurki, tymbardziej ze mowisz ze nie jest to takie istotne, a moze na szrocie gdzies dorwe takie cos... Ciekawy jestem czy to jest oryginalny patent forda czy nie bylo tam czegos innego. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 9 Gru 2012, 08:53
|
|
|
Pontoniento napisał/a: | Nie chce wydawac tyle pieniedzy na kawalek rurki, |
to nie zakładaj wcale i jeździj jak do tej pory? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2012, 11:51
|
|
|
Pontoniento napisał/a: | Ciekawy jestem czy to jest oryginalny patent forda czy nie bylo tam czegos innego. | Tak, oryginalnie jest tam kawałek karbowanej (tak jak wąż od odkurzacza) aluminiowej rurki,,,
A jak Ci za drogo to zostaw jak jest, albo się na rower z marketu przerzuć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Gru 2012, 12:45
|
|
|
Pontoniento, ale to nie jest wydawanie pienieidzy, to jest inwestycja! Jak będzie przez to mniej palił, to te 20zł się zwróci! ;-) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2012, 12:55
|
|
|
Pisałem jakie ta rurka (tylko rurka) ma wpływ na spalanie,,, myślę ze ten litr czy dwa w skali roku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|