[MK6] Kontrolka akumulatora się świeci |
Autor |
Wiadomość |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 18:46 [MK6] Kontrolka akumulatora się świeci
|
|
|
Witam
Zapaliła mi się kontrolka akumulatora podczas jazdy
Odpaliłem auto i ruszyłem
Zauważyłem że jak by troszkę zaczęło nic szarpać na niskich obrotach.
Wyjechałam z osiedla i przyśpieszyłem
Zapaliła mi się kontrolka akumulatora
Wróciłem pod blok, następnie kontrolnie dodałem gazu na około 4 tys obrotów i kontrolka nawet nie mrugnęła .
I tu mam prośbę do was
Oczywiście jutro rano wezmę miernik i sprawdzę czy mam ładowanie .
Ale,
Jak sprawdzić regulator napięcia bez jego wyjmowania >
Pasek nigdy mi nie piszczał i jest w stanie idealnym
Coś jeszcze mogę sprawdzić? |
_________________

 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Paź 2012, 19:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 18:59
|
|
|
mogą być spalone diody, odłączyć się mógł przewód od alternatora, a regulator napięcia sprawdzisz mierząc ładowanie na klemach, jak będzie za niskie lub za wysokie to znaczy że padł regulator. Prawidłowe napięcie ładowania to ok. 14,4 V |
_________________

 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 19:02
|
|
|
jeśli pasek jest cały, a ładowania nie będzie to padł alternator. wyjąć i oddać do warsztatu naprawiającego alternatory. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 19:06
|
|
|
dziękuje panowie ? |
_________________

 |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 17:56
|
|
|
temat się dziś wyjaśnił sam
poruszałem kablami przy kostce oraz kablem od masy i kontrolka akumulatora znikła.
Sprawdziłem na zapalonym silniku ładowanie i jest około 14,4 -14,6
Lecz mam pytanie jeszcze jedno
Dotknąłem miernikiem ustawionym na 20V do plusa i do śrubki masy alternatora i miernik nie wskazywał żadnego prądu.
Domyślam się że to źle.
Czy ktoś może to sprawdzić u siebie ?
ta śruba która zaznaczona jest na zdjęciu
Silnik nie mój tylko z allegro jakiś
ale śrubka ta sama
 |
_________________

 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:02
|
|
|
ostatnio identyczny objaw w MK3 Krzycha spowodował uwalony regulator napięcia.
coś musiałeś źle mierzyć, jak akumulator żyje a napięcia nie pokazało. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:04
|
|
|
jutro sprawdzę raz jeszcze.
no dotykając aku + i śruby alternatora nie pokazywał prądu.
dotykając innej śrubki prąd pokazywał. |
_________________

 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:15
|
|
|
no to pewnie dotykałeś nie tej śrubki od alternatora, bo skoro pokazało napięcie na innej śrubie, to aku żyje i ma się dobrze. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:22
|
|
|
bidżej, zaznaczyłem na obrazku którego kabla dotykałem |
_________________

 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:29
|
|
|
nie znam MK6 aż tak, nie wiem co to za śrubka i średnio to mogę zobaczyć na tej fotce. skoro miernik pokazał 0.0V, to dotknąłeś punktów o identycznych potencjałach. Skoro na akumulatorze miałeś plusa, to i śrubka musiała być plusowa. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:43
|
|
|
sprawdź czy nie oberwało się koło pasowe na wale. To prawdziwa plaga w tych silnikach. W tym miesiącu ze dwa już trafiłem :( |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:55
|
|
|
diodalodz, nie strasz
nie mam teraz kasy na wydatki |
_________________

 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 21:35
|
|
|
Prawie te same koszty co regulator. Bo regulator który wytrzyma ponad 3 miesiące kosztuje 250 zł bo twój alternator jest sterowany z komputera silnika. |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:00
|
|
|
na allegro sa regulatory po 99 pln
ale pewnie wolał bym kupic alternator cały za 100 uzywany ale oryginalny. |
_________________

 |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 16 Paź 2012, 20:11
|
|
|
bidżej, miałeś racje.
Zupełnie nie wiem co w takim razie mogło być powodem mojej awarii. |
_________________

 |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 11 Lis 2012, 20:06
|
|
|
Witam
Wznawiam problem bo dalej kontrolka sie zapala ale jak nie jezdze jakiś czas
Już nawet wiem kiedy ma się mi zapalić .
Mianowicie tak jak by samochodem zaczyna lekko szarpać potem sie zapala .
dojeżdżam do pracy jakieś 3 km i następnie po pracy odpalając samochód kontrolka już się nie pali
Miałem już takie 3 przypadki. |
_________________

 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 01:17
|
|
|
albo sprzęgło albo koło albo regulator. nic innego się nie sypie. |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 13:08
|
|
|
diodalodz,
Jakie sprzegło ?
jakie koło ? |
_________________

 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 19:44
|
|
|
koło pasowe silnika, sprzęgło koła alternatora . |
|
|
|
 |
|