Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 22 Lis 2012, 09:41 |
[MK5] MK 5 Sport czyli powrót syna marnotrawnego :) |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 13:05
|
|
|
kurde chyba masz racje...
pw |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 17:22
|
|
|
ŁOOO kuufa. Nareszcie coś fajnego na temat Sporta. Trafiłeś już na dobre forum jeśli chodzi o mody tego silnika i sądzę , że więcej info znajdziesz tam. Jeżeli chodzi o ITB , to poszukaj na passionford.com zielonej mk5 sport. Jeżeli chodzi o zawieszenie , to na bank dystanse na tył + dobry gwint. Dupa w Sporcie ucieka dużo szybciej niż w mk3. Właściwie , to na serii zawiasie, żyje własnym życiem. Ale silnik (przynajmniej mój) jest dużo mocniejszy w dolnej partii obrotów niż RS1800. Oczywiście RSka urywała dupę później, ale w dole była słabsza. Przez mocny dół mk5 wiele wybacza, ale w rajdach będziesz dużo musiał kombinować nad ustawieniem zawieszenia tyłu. Przód jest dociążony , a tyłek czasami wydaje mi się , że waży mniej niż w mk3, co raczej chyba nie jest prawdą. Powodzenia
Cytat: | czy ja już kiedyś tego Sporta nie widziałem ?? mmbu musi się wypowiedzieć bo on śledzi te wynalazki, prawy bok przypadkiem nie jest cały po blacharce ? |
Chyba , że na ulicy. Tamten był niebieski i w okolicach Poznania. I na felgach escorta RST chyba.. |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 17:47
|
|
|
mmbu napisał/a: | Jeżeli chodzi o zawieszenie , to na bank dystanse na tył + dobry gwint. |
Niestety najtanszy gwint ktory sie sprawdzi w rajdach to HP SPorting - ok 6000PLN wiec poza moim zasiegiem. Bilstein B6 jest dla mnie jedyna opcja. Mozna z niego zrobic gwint wiec moze nad tym pomysle
Co do dystansow to zobaczymy jakie finalnie beda felgi - do oryginalnych dystans wpadnie na bank.
mmbu napisał/a: | Dupa w Sporcie ucieka dużo szybciej niż w mk3. Właściwie , to na serii zawiasie, żyje własnym życiem. |
Uwierz mi, ze w porownaniu z CRXami na kiepski zawiasie ktorymi ostatnio jezdzilem Fiesta jest duzo latwiejsza w prowadzeniu wiec jestem dobrej mysli
Co do lepszego dolu to tez sie ciesze bo taka charakterystyka w porownaniu z krotka skrzynia bedzie duzo przyjazniejsza niz seryjna w skrzynia w CRXie gdzie ponizej 5500 kompletnie nic sie nie dzialo. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 18:23
|
|
|
B6 na przód oczywiście. Z tego co czytałem masz okazję kupić cały kpl "za darmo" Zakładaj kpl i zobaczysz. Wydaje mi się , że B6 może być za sztywna na tył. Albo może być idealnym rozwiązaniem jak zrobisz z niego gwint. CRX mi się podobają, ale nigdy w życiu nie jeżździłem takim na 120% możliwości i nie wiem. Na serii w Sporcie zabawa się kończy na 5500rpm. |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 18:27
|
|
|
mmbu, jesli tyl bedzie sztywny to sie zalozy miekka sprezyne. Tu chodzi wlasnie o to aby zawias mozliwie wybieral dziury tlumiac je a nie skaczac
Zobaczymy co bedzie, pozatym ten samochod i tak planuje sobie zostawic na dlugo wiec bedzie stale ewoluowal. Bedzie czas na testy
MK III jechalem barborke cieszynska na seryjnych amorach (takie wtedy byly czasy) tylko sprezyna byla jakas nizsza i powiem ze prowadzila sie calkiem niezle. Ale to bylo dawno temu |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 9 Lis 2012, 14:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 20:12
|
|
|
Na B6 i miękkiej sprężynie może się okazać, że będziesz miał efekt "odbijającej się piłeczki"
Ale jak wcześniej napisałem : bierz ten kpl i wyjdzie w fazie testów. |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Lis 2012, 20:51
|
|
|
mmbu napisał/a: | Na B6 i miękkiej sprężynie może się okazać, że będziesz miał efekt "odbijającej się piłeczki" |
Jest dokladnie na odwrot: slaby amor + twarda sprezyna to efekt pileczki bo amor nie umie utrzymac sprezyny na odbiciu a miekka sprezyna i mocniejszy amor to zawias na nierowne odcinki bo sprezyna sie poddaje ale amor trzyma ja w ryzach. Natomiast ten drugi zestaw nie nadaje sie na tor bo w dlugich zakretach auto mimo wszystko by sie bardzo kladlo
Przy miekkiej sprezynie jest jedynie ryzyko (nawet przy dobrym amorze) ze na wiekszych hopach bedzie zawias dobijal... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 9 Lis 2012, 14:15, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Kusiu
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 10:47
|
|
|
Jeżeli to jest ten sport, który stoi na Ściegiennego, to wczoraj go ogladalem, bardzo fajna, szkoda ze po dzwonie. Czytalem wczesniej ze ktos pisal zebys zmienil tylne lampy, ja bym zostawil bardzo fajnie wyglądają, ale to tylko moje zdanie |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 11:05
|
|
|
Kusiu to ten - co robiles u mnie pod blokiem? Przynajmniej wiem ze jeszcze stoi bo mnie od kilki dni niema w domu hehe i szukam wogole garazu dla niego |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 17:45
|
|
|
Qzyn napisał/a: | mmbu napisał/a: | Na B6 i miękkiej sprężynie może się okazać, że będziesz miał efekt "odbijającej się piłeczki" |
Jest dokladnie na odwrot: slaby amor + twarda sprezyna to efekt pileczki bo amor nie umie utrzymac sprezyny na odbiciu a miekka sprezyna i mocniejszy amor to zawias na nierowne odcinki bo sprezyna sie poddaje ale amor trzyma ja w ryzach. Natomiast ten drugi zestaw nie nadaje sie na tor bo w dlugich zakretach auto mimo wszystko by sie bardzo kladlo
Przy miekkiej sprezynie jest jedynie ryzyko (nawet przy dobrym amorze) ze na wiekszych hopach bedzie zawias dobijal... |
Głupi ja. Faktycznie. B6 samo w sobie robi za sprężynę. Masz może jakieś potwierdzone info, że Sparco roi sprężyny dla Eibacha? A raczej odwrotnie. Albo inaczej: Czy robią je w tej samej fabryce? |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Kusiu
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 17:51
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Kusiu to ten - co robiles u mnie pod blokiem? Przynajmniej wiem ze jeszcze stoi bo mnie od kilki dni niema w domu hehe i szukam wogole garazu dla niego |
Pracuje w Radlinie, a wczoraj tamtedy przejeżdzalem, Mieszkam w Niedobczycach, wiec moge zerkac na nia, jak Ciebie nie ma . A co do garażu, to u nas jest jeden do wynajęcia, popytam się i dam Ci znać |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 18:03
|
|
|
Kusiu napisał/a: | Qzyn napisał/a: | Kusiu to ten - co robiles u mnie pod blokiem? Przynajmniej wiem ze jeszcze stoi bo mnie od kilki dni niema w domu hehe i szukam wogole garazu dla niego |
Pracuje w Radlinie, a wczoraj tamtedy przejeżdzalem, Mieszkam w Niedobczycach, wiec moge zerkac na nia, jak Ciebie nie ma . A co do garażu, to u nas jest jeden do wynajęcia, popytam się i dam Ci znać |
Tylko mu żony nie pilnuj |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Kusiu
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 18:13
|
|
|
Gdzież bym śmiał |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Lis 2012, 18:55
|
|
|
Kusiu dzieki wielkie ale jestem w trakcie przeprowadzki do Raciborza i tam wlasnie szukalem. Iii... TADAM!!!!!!! Dzisiaj znalezlismy garaz, wiec po weekendzie fiestka w nim laduje i skonczy sie lanie wody w temacie a zacznie robota
O producentach sprezyn Sparco / Eibach niestety nic nie wiem |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 11 Lis 2012, 23:08
|
|
|
haa nie sadziłem ze po CRX wrocisz znowu do fiesty, myslałem ze pojdziesz juz w typowe rajdowki a tutaj prosze fiesta Mysle ze trzeba by to przezucic do projektow, bo wiadomo o co tutaj bedzie chodzic i ze projekt bedzie profi! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Lis 2012, 23:34
|
|
|
FiFa, już nad tym myślałem ale nie chciałem Rzułfiowi w paradę wchodzić, jeszcze mi wyśle kijesamobije... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 08:34
|
|
|
Fifa ja tez nie sadzilem. Wiesz mialem juz nagrana Astre: zajebista klata, fotele identyczne jak w skodach S2000, nowy bilstein, ktorka skrzynia, auto idealnie zbudowane, obspawane, obecnie Szeja nia sieje postrach w RPP, my nia wyjelismy Lotos 2011. Auto od kumpla - dogadane wszystko.
Ale raz sie polozylem spac, potem wstalem i zaczalem szukac fiesty.
Musialem w nocy kilka razy spasc na bank z lozka na leb ale cholera nie pamietam tego... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 20:22
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Musialem w nocy kilka razy spasc na bank z lozka na leb ale cholera nie pamietam tego... | To chyba dobrze ze nie pamietasz, bo to musiało byc cholerne uderzenie! Z Twoich dziewieciu zyc, dwa straciłes spadajac chyba z tego łozka
Ale co do fiesty gratuluje jaj,za podejscie do niej! No i bedziemy gratulowac po wygranych rajdach! A teraz obserwuje temat, bo wiem ze bedzie warto! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 21:27
|
|
|
Qzyn, ale do ST nie potrzebujesz kompletnego silnika... Ty jako Ty potrzebujesz tylko słupek i kolektor ssący bez wtrysków, bez szyny, bez drugiej części ze zmienną długością układu dolotowego.
Reszta to wiązka silnika z pierwszego lepszego escorta na złomie (rok od 90 do 95) za bagatela 40zl
Miska + smok oleju silver top + przeróbka 4 szpilek stopek podpory wału (mam na foto), i przy Twojej jeździe na hopy przegrody i klapy w miskę.
Mordy wiesz z czego potrzeba... Hayka a nie GSX-R 1000 bo to ma tylko 46mm a nie 54mm a zmienna faza rozrządu da efekty... długości pysków dajesz zmienne na 2-3 oraz 1-4...
Kolektor wydechowy na taki flow musi mieć wyjścia 46.6.mm na kanał łączyć się dalej w 2,25" i na koniec 2,5" + puszka rozprężna na wysokości ściany grodziowej o długości 400mm a dalej wolna amerykanka zależnie od restrykcji dB... |
_________________
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 12 Lis 2012, 22:03
|
|
|
Wtykam się tu z pytaniem odnośnie kolektora dolotowego z PUMY
Głowica z pumy 1.7 wygląda tak
Z SPORTA tak
Z tego co widzę gniazda są takie same. Na moje kolektor ssący z Pumy powinien pasować ??? |
_________________
|
|
|
|
|
|