Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z podłączeniem centralnego zamka.
Autor Wiadomość
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 29 Wrz 2012, 22:49   [MK3] Problem z podłączeniem centralnego zamka.

Witam was dziś zabrałem się za montaż centralnego zamka do mojej fiesty, centralkę kupiłem oryginalna fordowską w raz z elektrycznymi szybami do wersji 3D od użytkownika Daras84 i powstał problem bo nie mogę znaleźć oryginalnej wtyczki co się wpina do instalacji. I tu pytanie do was czy w wersji CLASIC fiesty jest oryginalnie wejście żeby można było podpiąć centralkę z szybami ? A jak nie czy był by ktoś miły i wytłumaczył jak bym musiał przerobić instalacje żeby to działało.
_________________

Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Wrz 2012, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Wrz 2012, 00:18   

To ford, jest loteria, instalacja lub jej kawałki mogą być w aucie ale nie muszą,,, równie dobrze 10 lat temu ktoś mógł wyciąć co mu niepotrzebne było,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 30 Wrz 2012, 01:04   

nom zgadza się tylko teraz muszę z tą instalacją dojść do ładu przydał by się jakiś schemacik
_________________

 
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 30 Wrz 2012, 17:01   mały problem

Czy mógł by mi ktoś pomódz w opisaniu kostek co przedstawiam poniżej i objaśnienie gdzie dane kable z kostek mają iść











a imacie jakieś pomysły do czego te kable na zdjęciach mogły iść



a tu zdjęcie całej wiązki głównej co mam z nią problem
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Paź 2012, 10:03   

Cześć haker.

ostatnio robiłem u siebie instalację centralnego i szyb elektrycznych 3D i mimo, że miałem pełen komplet od Piter'a to jednak wtyczki u siebie pod fabryczne podpięcie się nie miałem. Tak więc, wtyczkę oczywiście zostawiłem a jedynie dolutowałem przewody i podłączyłem je przez kostkę elektryczną z instalacją samochodu. W ten sposób jest możliwość podpięcia "na krótko" jak i przez wtyczkę.

Co do oznaczeń przewodów to tutaj masz rozpiskę co i jak który jest od czego oraz gdzie ja się podpinałem :

Żółto-Szary (S/Y) => +12V podświetlenie przycisków (wzięte z podświetlenia przełączników na konsoli środkowej, ale można też wziąć z podświetlenia regulacji świateł przednich (bliżej jest) )

Brązowy (Bn) => Masa (najłatwiej by było podpiąć się pod wolny konektorek w skrzynce bezpieczników), ale można również wziąć z kolumny kierowniczej (jest przykręcony przewód brązowy zaraz koło wtyczki kostki stacyjki) lub po prostu z akumulatora :)

Żółto-Czerwony (R/Y) => +12V przez biezpiecznik 20A jest to zasilanie centralnych zamków (zważywszy na fakt, że musi to być podpięte prosto pod aku to albo ciągniesz przewód prosto od aku jak ja (ale to brałem ze względu na szyby elektryczne) albo podpinasz się pod przewód kostki elektrycznej stacyjki. Przewód tej kostki jest koloru czerwonego. Jest na nim stałe +12V niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce)

Czerwono-Biały (R/W) => +12V przez bezpiecznik 15A i jest to zasilanie mechanizmu tylnej klapy (osobiście wziąłem to tak samo jak zasilanie centralnego, bo chciałem mieć możliwość otwierania klapy również gdy silnik jest na chodzie. W oryginale z tego co pamiętam jest to podpięte przez przekaźnik, który odcina zasilanie otwierania klapy, gdy jest zapodany zapłon)

Żółto-Czarny (Bk/Y) +12V przez biezpiecznik 25A i jest to zasilanie szyb elektrycznych (tutaj jak wcześniej wspomniałem pociągnąłem grubszy przewód (ale też bez przesady) od aku, razem z masowym i podpiąłem zasilanie szyb pod niego właśnie z tym, że przez przekaźnik).

Co do zasilania szyb elektrycznych i wspomnianego przekaźnika wyjaśnię czemu tak zrobiłem. Pociągnąłem od razu dwa przewody od aku (masa i +) by mieć dobre połączenie. Plus na szyby dałem z aku przez przekaźnik z tego względu, że chciałem nimi sterować dopiero po przekręceniu kluczyka na I pozycję (przed zapłonem jeszcze, pozycja "uruchamiania radia") jako swego rodzaju "zabezpieczenie" przy niekontrolowanym opuszczeniem szyb bez kluczyka w stacyjce. Tak więc przekaźnik ten sterowany jest owym przewodem czarno czy czerwono żółtym (kurde nie pamiętam już dokładnie, ale na pewno nie jest to czerwony bo on ma stałe +12V, czarny gruby bo to jest zapłon oraz czarno-niebieski grubszy bo on jest od rozrusznika - wyzwolenie).

Masę wziąłem prosto z aku z tego względu, że w skrzynce bezpieczników już nie miałem na to wolnego konektora :-)

Plus do szyb dałem z prosto z aku dlatego, że dając przez wlutowanie się w kostce stacyjki pod wspomniany wyżej przewód (sterowanie przekaźnikiem co teraz jest) to dosyć zamulało szybki, wolno się poruszały i można było je ręką zatrzymać. Teraz jest tak jak należy, szybko, mocno i można 2 na raz zasuwać :D

Co do samego sterowania centralką to pamiętaj, że jest ona sterowana w fieście mk3 MINUSEM. Chyba tylko bagażnik jest plusem sterowany, ale w standardzie jest on wyłączany po tym jak na przekaźniku zapłonu pojawi się napięcie. Wtedy właśnie nie można otworzyć bagażnika z przycisku.

Generalnie jest zasada taka, że przewód biały idący w drzwiach do siłownika zamka odpowiada za sygnał Zamykania, natomiast przewód żółty za sygnał Otwierania.

Oczywiście wszystkie bezpieczniki dawaj po plusie, pomiędzy źródło zasilania (aku) a odbiornik (przycisk lub zamek w przypadku centralki).

Poza tym stary, wejdź tutaj : http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46855

a jeszcze dokładniej mówiąc to w pozycję " Schematy elektryczne Mk3, Mk4 i Mk5 - user: fkp, hasło: 89ea4t " i tam masz wszystko :) Schematy szczegółowe -> cz_el.szyby_i_el.bagaz_od92


pozdro.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 1 Paź 2012, 13:09   re:

dzięki wielkie kolory niby się zgadzają wszystkie ale jeszcze jak byś mi mógł ponódz rozkminić
do czego ta kostka z pierwszego zdjęcia powinna być podpięta bo na pewno tam będzie do głośników kable ale do czego jeszcze ? a i pytanie gdzie dokupię tę kostkę z opisu co mi właśnie podałeś ?
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Paź 2012, 13:38   

kostkę elektryczną dostaniesz w każdym sklepie elektronicznym :)

to nic innego jak to ze zdjęcia poniżej, mianowicie :

http://sp7dpt.tk/www/images/kostka.jpg


Co do wtyczki nr 2 ze zdjęcia nr 3 to w razie czego niech wypowiedzą się też inni (bardziej doświadczeni), ale zważywszy na fakt, że jest ona chyba umieszczona w "środku" wiązki to jest właśnie ta wtyczka którą powinieneś spiąć z tą standardową w fieście (wszelkiego rodzaju zasilania itd). Przewód brązowo-biały (cienki) odpowiada chyba za masę podświetlania przycisku otwierania bagażnika, ale nie wiem. Mogę się mylić. Trzeba by prześledzić gdzie on idzie. Na schemacie przewodu o tym kolorze nie ma niestety, a przynajmniej ja nie zauważyłem.

Co do wtyczki nr 1 ze zdjęcia nr 1 to ciężko powiedzieć, bo zwykle 4przewody idą do siłownika zamka, 2 do silnika mechanizmu podnoszenia szyby i 2 przewody od głośnika. Szczerze mówiąc to nie wiem do czego ta wtyczka może iść.

Wtyczka ze zdjęcia 3go od końca (okrągła wtyczka) to chyba część słonika jak się nie mylę, czyli to co idzie do drzwi (kierowcy lub pasażera).


Oczywiście poczekaj też na innych użytkowników, bo gdzieś z czymś mogłem się walnąć. Przestudiuj też schemat i idź z jego kolorami po przewodach. Dojdziesz na spokojnie :)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Paź 2012, 15:09   

ta brazowa z dwoma kablami jest od el bagaznika,
te obciete co sa to ida do radia z tego co kojarzę
a te okrągle ida do drzwi tzw słoniki
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 1 Paź 2012, 23:25   

Blackknight88, aa o tą ci chodziło no ja miałem na myśli taką samą jak w originale ale taka też będzie dobra:) a wracając jeszcze do zdjęcia nr. 10 ta czarna wtyczka to wiem że to jest słonik, chodziło mi o te 2 kabelki obok koloru żółtego i biało-żółtego i ze zdjęcia nr. 11 ten gąszcz kabli :P
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Paź 2012, 00:03   

Ten gąszcz to chyba jak Daras pisze, idzie do radia.

Co do tych 2 przewodów ze zdjęcia nr 11 to ciężko powiedzieć, ale pewnie są to przewody audio idące do głośnika w drzwiach.

W słoniku generalnie powinno być 6przewodów (centralny i silnik szyb) oraz opcjonalnie 2 na głośnik.

Wersje z przyciskami w schowkach drzwi mają oczywiście tych przewodów jeszcze więcej, a już nie mówiąc o tym jak jest wiązka razem z elektryką lusterek bocznych. To już kapota totalna.

Prześledź te przewody o których wspomniał Daras (mowa o tym podłączeniu do radia). Powinny być tam przewody na stałe +12V (pamięć radia), +12V po zapłonie (uruchomienie radia), masa, oraz w sumie 4 przewody na wyjście do głośników. Razem 7przewodów + możliwe jakieś pierdoły typu sterowanie podświetleniem radia w oparciu o podświetlenie w środku auta (jak je włączysz to radio się ściemni z tego co pamiętam itd).

Na szybki rzut czołem i okiem ten gąszcz kabli chyba ma te 7przewodów.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 2 Paź 2012, 12:23   re:

w tym gąszczu mam 8 kabli a w słoniku mam 15, a ta z zdjęcia nr 5 i 7od czego może waszym zdaniem być
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Paź 2012, 13:09   

Musisz pytać Darasa. Skoro od niego brałeś to pewnie będzie wiedział ;)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Paź 2012, 13:57   

ta na 5 zdjeciu jezeli byla tak pozaklejana to chyba nie jest do niczego, pamietajcie ze on ma elektryke z mk3,5 i tam ida dodatkowe przewody do centralnego, oraz do czujnikow zamkniecia drzwi jak dobrze pamietam
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:54   

to by wskazywało czemu jest 15przewodów w słoniku. Pewnie dodatkowo jeszcze ma elektrykę lusterek :D
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 2 Paź 2012, 23:34   

do lusterek na pewno nie ma bo by były jakieś wolne wtyczki w wiązce w drzwiach a tak wszystkie wtyczki w wiązce w drzwiach pasowały :) a i miałem problem z podprowadzeniem wiązki w prawych drzwiach od strony pasażera bo zauważyłem że ktoś z niewiadomych mi przyczyn je wymieniał i miałem problem z podprowadzeniem wiązki przez oryginalne otwory i musiałem wybrać troszkę inna drogę niż w originale i musiałem wkładkę zamka wymienić bo oryginalna fordowska nie pasowała pod względem tego czujnika zakładanego na wkładkę zamka :-P
_________________

 
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 3 Paź 2012, 00:01   

Blackknight88, a i ten przekaźnik co do szyb elektrycznych dałeś to jak się nazywał bo mam w wiązce jakiś oryginalnie wpięty ale nie wiem dokładnie czy to od szyb czy od centralnego jego oznaczenie to G1UHD 87GG 13K043 BA V23134-N55 X156
_________________

 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Paź 2012, 00:56   

ale ja ten przekaźnik sam z siebie prywatnie zamontowałem bo chciałem mieć sterowanie szybami po zapłonie :)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 3 Paź 2012, 11:55   

aha no to w sobotę będę coś działał z tą centralką tylko szkoda mi rozcinać tych oryginalnych kostek co mam przy wiązce spróbuje załatwić sobie te kostki chyba że ktoś z was by miał z skąd takie załatwić ?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.