[MK3] zamiana układu kierowniczego na wersje bez wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10 Wrz 2012, 19:35 [MK3] zamiana układu kierowniczego na wersje bez wspomagania
|
|
|
Witam,
Otóż w mojej fieścinie posypał się układ wspomagania kierownicy, pompa ciekła, krzyżak miał luzy. Postanowiłem pozbyć się dziadostwa i kupiłem:
1. przekładnie kierowniczą z fiesty bez wspomagania
2. wał kierowniczy z fiesty bez wspomagania
3. nowy krzyżak dla fiest bez wspomagania
4. nowe końcówki drążków
Ze starego systemu zostało:
1. kierownica - wersja z poduszką
2. stacyjka wraz z blokadą z wersji z poduszką
Wszystko fajnie zamontowałem i mam problem, wał kierowniczy wydaje się za krótki... Jak fajnie wejdzie do krzyżaka to nie mogę przykręcić kierownicy, bo sześciokąt nie wystaje wystarczająco. A jak fajnie kierownica wejdzie na wał to w krzyżaku już tak fajnie nie siedzi, pojawiają się luzy (mam przeczucie że nie wchodzi wystarczająco głęboko w krzyżak).
I teraz mam do Was pytania:
1. Czy były fiesty bez wspomagania z poduszkami powietrznymi?
2. Czy ewentualna wymiana kierownicy na taka bez poduszki rozwiąże sprawę? Czy może będę jeszcze potrzebował zespołu stacyjka-blokada?
3. Jak głęboko musi wejść wał na krzyżak? Do końca? Czy może dokręcić śruby mocno w takim położeniu kiedy kierownica siedzi fajnie na wale.
Panowie masakra. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Wrz 2012, 19:46
|
|
|
jaką masz wersję fiesty. tzn który rok produkcji. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10 Wrz 2012, 19:54
|
|
|
fiesta jest z 1994 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Wrz 2012, 19:58
|
|
|
a wał kierownicy kupiłeś sam czy z całą obudową?
bo wiem że w mk3.5 były różnice właśnie w budowie ukł kierowniczego. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10 Wrz 2012, 20:00
|
|
|
z obudową, jedyne stare elementy to ten zespół stacyjki i sama kierownica
i dodam jeszcze że obudowy są identyczne, a próbowałem ze starą obudową jak i nową. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Wrz 2012, 20:04
|
|
|
hmmm chyba właśnie długość obsady stacyjki którą wciskasz na obudowę kierownicy była inna |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.