Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:55 |
[MK3] 1.8D - wysoka temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14 Lip 2012, 09:10 [MK3] 1.8D - wysoka temperatura silnika
|
|
|
Witam. Ostatnio w upały zauważyłem, że stojąc w korku temperatura silnika niepokojąco zbliża sie do wartości granicznej. Wskazówka wchodzi na literke "N", zaraz przed czerwonym polem. Otworzyłem zatem szyby i puscilem maksymalny nawiew gorącego powietrza, aby schlodzic auto, co oczywiscie pomoglo. Jest to jednak dosc irytujace. Zdarzylo mi sie to juz z 5 razy, niekoniecznie wtedy, jak sa upały, wystarczy, że autko chwile postoi w korku. No i pytanie - czy próbowac wpierw preparatów na przetkanie kanalikow w chlodnicy (moze ocet)? Plyn chlodniczy byl zmieniany niedawno. Moze to byc wina chlodnicy? - z wzrokowych ogledzin widac, ze ma juz te zewnetrzne zeberka troche sfatygowane...A moze termostat? Przy jakiej temp powinien wlaczac sie wentylator w 1.8D?
Jakies inne sugestie?
Pozdrawiam i dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 14 Lip 2012, 12:41
|
|
|
Chłodnicę oczywiście możesz wypłukać octem (zlać płyn z układu, napełnić octem, niech pochodzi z 10 minut, zlać, napełnić płynem), ale nie sądzę żeby to pomogło - na korki na pewno nie pomoże. Gdybyś miał zapchaną chodnicę, to by Ci się przegrzewał też w trakcie jazdy.
Sprawdź silnik śmigła (na krótko czy działa), bezpiecznik śmigła chłodnicy, i czujnik - na pewno masz tam coś uszkodzone. Nawet w taka pogodę żeby tak zagrzać 1.8D, to jest prawie niemożliwe. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lip 2012, 23:33
|
|
|
modytom napisał/a: | No i pytanie - czy próbowac wpierw preparatów na przetkanie kanalikow w chlodnicy | Poczekać aż się włączy wentylator na chłodnicy,,, jak wskazówka wejdzie na czerwone pole a ten się po chwili nie włączy - to coś jest nie tak, wtedy dać ogrzewanie na max lekko zbić, zgasić i szukać dlatego wiatrak nie kreci,,,
BTW tak naprawdę to wypadało by zacząć od zmierzenia faktycznej temperatury silnika bo wskaźnik na desce jest mega niedokładny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 02:41
|
|
|
I w dieslu wentylator załącza się w innym miejscu wskaźnika niż w benzynie. Przy połowie skali w dieslu wentylator już powinien chłodzić. Okolice czerwonego pola w dieslu oznaczają że coś jest bardzo źle. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 1 Wrz 2012, 08:00
|
|
|
Ok a wiec wstępnie zidentyfikowałem problem. Rozgrzałem silnik i nic - wentylator milczal, nawet po wejściu temp. na czerwone pole sie nie włączył. Sprawdziłem czy sam silniczek wentylatora śmiga podłączając go bezpośrednio pod zasilanie z aku - wentylator dziala i chodzi poprawnie. Co moze zatem byc problemem? Czujnik temp czy termostat? Czujnik temp na desce działa poprawnie - jak sie go wypnie i wepnie wskazowka spada i sie podnosi do wcześniejszego wskazania. Czytałem, ze czujnikow jest pare, jak to jest w 1.8D i gdzie je znajde? Jakies sugestie? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Wrz 2012, 10:20
|
|
|
W 1.8D masz aż dwa czujniki - obydwa znajdziesz w okolicy termostatu, patrząc na przód auta. Jeden mniejszy, od którego odchodzi jeden przewód to ten który jest spięty z zegarami. Drugi, który bezpośrednio załącza wentylator, to ten który odkręcasz kluczem bodajże 17.
Oprócz tego sprawdź bezpiecznik od wentylatora w skrzynce bezpieczników.
Termostat możesz wymienić tak czy inaczej - robota prosta, koszt niewielki. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Wrz 2012, 16:55
|
|
|
Dokładnie, nad termostatem (w sensie że jak się otworzy to tamtędy dopiero płynie gorący płyn) jest czujnik na 2 przewody - zdejmij wtyczkę i zrób zwarcie, na włączonym zapłonie - jak wiatrak ruszy to termowłącznik (to z czego zdoławszy wtyczkę) do wymiany, jak nie ruszy to gdzieś coś nie tak z elektryką,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 8 Wrz 2012, 17:27
|
|
|
Ok, dzięki za sugestie. Sprawdzę to
EDIT: Okazało sie że kable przy czujniku były zerwane. Juz działa. Pytanie tylko takie: czy u Was tez wentylator wyłącza się wraz z tym jak wyłączycie silnik/wyciągniecie kluczyk ze stacyjki? Wiem że w innych autach jak się zgrzeje silnik nawet po wyciągnięciu kluczyka i zgaszeniu silnika wentylator schładza silnik, a u mnie nie. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
KamilK
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Wrz 2012, 17:59
|
|
|
modytom napisał/a: | wentylator wyłącza się wraz z tym jak wyłączycie silnik/wyciągniecie kluczyk ze stacyjki |
Tak ma chyba każda Fiesta mk3
edit: Dokładnie rzecz biorąc, wentylator wyłącza się po wyłączeniu zapłonu. Strzelam, że "+" wentylatora jest podpięty pod stacyjkę a nie bezpośrednio do aku. Można by to przerobić |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Wrz 2012, 19:25
|
|
|
KamilK napisał/a: | Można by to przerobić | Można, i jest opis na forum, tylko po co dmuchać na chłodnice skoro nie płynie w niej płyn? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 9 Wrz 2012, 10:50
|
|
|
W sumie racja. Jednak pojawił sie inny problem. Po naprawie juz dwukrotnie zdarzyło mi sie, że cała prawa wajcha do sterowania wycieraczkami tylnymi i przednim / spryskiwaczami nie uruchamiała ich. Co dziwne, zawsze tylko wtedy, gdy wcześniej mam włączone światła. Podczas jazdy jak mi sie to zdarzyło jesli wyłączyłem na chwile światła i włączyłem ponownie, wycieraczki i spryskiwacze ożywały. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być? Ponoć podczas naprawy wiatraka inne kostki/przekaźniki/kable nie były ruszane, a problem wystąpił dopiero teraz. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 9 Wrz 2012, 11:26
|
|
|
Rozumiem że o to chodzi?
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=38054
Zastanawia mnie jednak, dlaczego problem ustępuje zawsze po chwilowym wyłączeniu świateł? dodam, że nie jade wtedy po żadnych dziurach, więc drgania ani brak styku raczej nie wchodzi tu w gre... |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11 Wrz 2012, 11:21
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | To może podepnij od kogoś na próbe inny |
No na bank...nie mam takiej mozliwości;)
Jakieś inne sugestie co to może być? |
|
|
|
 |
|