
|
Przesunięty przez: sowa 22 Lut 2010, 23:47 |
[MK3] tester błędów, kody, odczyt i diagnostyka |
Autor |
Wiadomość |
YonasH [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Wrz 2006, 00:36
|
|
|
kasuję ostatniego posta i go wklejam jako cytat, by odświerzyć temat...
31 sierpnia YonasH napisał/a: | HELP :-(
W końcu skonstruowałem tester komputera (nawet ładnie mi to wyszło )
Zczytałem kody w 3 trybach: na zgaszonym motorze, w czasie pracy i pełny z rozruchem (wg tego http://jackrzec.republika.pl/www/pdf/tester.pdf)
wyszło mi coś takiego:
silnik wyłączony: 1_33_1_33
silnik pracujący: 2__1__:538_521_538_521
silnik uruchamiany w teście: 2__1__:521_521 (tu po sygnale 1 otworzyłem przepustnice)
silnik uruchamiany w teście: 2__1__:538_521_538_521 (tu po sygnale 1 NIE otworzyłem przepustnicy i nie dostałem kodu 44, który się o to upomina)
gdzie:
_ to symboliczna długość przerwy
: to dwa bardzo szybkie mignięcia
co to za kody? jakieś dziwne? jakby 3-cyfrowe
Niech mi ktoś pomoże... |
Dopiero dziś miałem czas zająć się autkiem
Przeprowadziłem kilkanaście testów i metodą prób i błędów doszedłem do rozwiązania. Jak to się mówi: jeśli chcesz na kogoś liczyć, licz na siebie
Oto cała procedura 8)
0. silnik musi być ciepły; wyłączamy WSZYSTKIE odbiorniki prądu
1. kluczyk na OFF, podłączamy tester, zapala się dioda
2. kluczyk na ON, gaśnie dioda, słychać start pompy
3. włączamy tester, słychać start (test?) pompy
4. komputer wyświetla kody błędów wg schematu X1 X2 X... X1 X2 X... 1 Y1 Y2 Y... Y1 Y2 Y...
gdzie:
X to błędy stałe/tymczasowe
1 to pojedynczy sygnał odzielający
Y to błędy tymczasowe/stałe
(tymczasowe/stałe - nie wiem właśnie które pierwsze)
5. odczekać kilka sekund (chyba słychać ponowny start pomy)
6. uruchamiamy silnik
7. dwa sygnały, wzrastają obroty, kręcimy kierownicą lewo/prawo (byle krótko; ja kręciłem o 180° w dwie strony), jeszcze bardziej wzrastają obroty
8. obroty spadają, jeden sygnał, otwieramy przepustnicę "do dechy" (ponoć wystarczy jak obroty dojdą do 4000, ja dałem do odcięcia), krótkie mignięcie diody
9. dwa/trzy b. króciutkie mignięcia, wyświetlane kody błędów wg schematu X1 X2 X... X1 X2 X...
10. koniec testu (możliwe, że obroty spadną do 900, bo przez cały test trzymał mi na 1100)
11. gasimy motor, kluczyk na OFF, wyłączamy tester.
Podpowiedzi:
jeśli zaczniemy test od 6. wyświetli nam kod 412 (błąd testu samoczynnego)
jeśli zrobimy test od 1. do 5. i go zakończymy a potem od 6. to powinno być oki (myślę jednak, że powinno się to robić w ciągu)
jeśli nie zakręcimy kier. w 7. to dostaniemy kod 521 (błąd testu pompy wspomagania); jeśli zakręcimy za długo, to kod 412
jeśli nie otworzymy przepustnicy w 8. dostaniemy kod 538 (błąd testu przepustnicy)
Kody wyświetlane są następująco:
(1 - dioda się pali przez pół sekundy, 2 - dioda pali się przez sekundę, _ - odstęp pół sekundy)
1_1_1_1__1__1_1 - to 412
przerwa między kolejnymi kodami trwa 1,5 do 2 sekundy
przerwa przed powtórzeniem kodów trwa 2 do 2,5 sekundy
wyjątkiem jest kod 111 - tu sygnał trwa około sekundy z sekundowym odstępem; czyli:
2__2__2
Mój test:
test pierwszy wyglądał tak (od razu ze startem silnika, czyli od 6.):
2 1 412 538 521 412 538 521
po dopracowaniu procedury otrzymałem:
motor zgaszony: 111 111 1 111 111 (brak błędów)
motor pracujący: 111 111 (brak błędów)
Nie wiem jednak czy w tych próbach nie skasowałem błędów przed odczytem. Pojeżdżę troszkę i powtórzę test |
|
|
|
 |
Adzi22

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|