Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:50 |
[MK5] Przegrzany silnik przy 120 km/h |
Autor |
Wiadomość |
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 8 Sie 2012, 17:26 [MK5] Przegrzany silnik przy 120 km/h
|
|
|
Przy dłuższej jeździe tak 120km/h po pewnym czasie zapala się kontrolka przegrzanego silnika. Gdy zwolnię do 100 km/h kontrolka gaśnie.
Czy to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Sie 2012, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 8 Sie 2012, 18:43
|
|
|
Moze to być np; nie do konca otwierający się termostat.Pracuje na małym obiegu.Pod obciążeniem silnik zaczyna sie grzać .Wywal termostat i zobacz jak będzie.Jasli temperatura w normie to wymiana termostatu.
pzdr
p.s.Wystarczy ,ze będzie uwalony w pozycji nie do konca otwarty.Wąż dużego obiegu cieply bo trochę płynu wpływa a motor się grzeje.Info nie wyssana z palca.Przerobiłem to kiedyś w Mondeo |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Sie 2012, 00:13
|
|
|
Masz mk5 z 2000 roku, powinieneś mieć elektroniczny licznik kilometrów. Dogrzeb się do trybu diagno, patrz po wartości temperatury płynu i daj znać "co i jak".
Z przyczyn, poza w/w, może być też skrzywiona głowica... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 9 Sie 2012, 15:55
|
|
|
Przy zimnym silniku wskazania p72, c 52
Jak włączyłem silnik to zaczęła wzrastać tak po około 3 min było c 55 |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Sie 2012, 19:46
|
|
|
sajmon8 - podaj wartość tak po kwadransie jazdy lub kilku minutach jazdy autostradą. Silnik nie zdąży się rozgrzać w 3 minuty, a głównie o wartość na rozgrzanym tutaj chodzi |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 9 Sie 2012, 21:19
|
|
|
lekko zbananiona glowica tez robi jajca |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 10 Sie 2012, 22:12
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem - włączyłem tą diagnostykę na wyświetlaczu. Jechałem jakieś 125 km/h około minuty. W momencie zapalenia się kontrolki przegrzanego silnika pokazało się 119 c
Jak się zatrzymałem to temperatura spadła do 94 c.
Jaki z tego wniosek?
Głowica czy termostat i czujnik temperatury? |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Sie 2012, 22:17
|
|
|
Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta. Raczej odpada czujnik, bo skoro pracuje w pełnym zakresie, to na 99% działa jak powinien.
Zdemontuj termostat (zostaw tylko gumę uszczelniającą), przejedź się i patrz po temperaturze. Jak nie będziesz potrafił dobić do "setki" (a prawdę mówiąc powinieneś mieć problem dojść w okolice 90°C), to możesz spróbować wymienić sam termostat (ale kupuj tylko oryginalny, zamienniki nie działają tak, jak powinny). Jak po podmiance pomoże, to masz winowajcę. Jak nie pomoże, to masz grubo skrzywioną głowicę do natychmiastowego planowania... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Sie 2012, 22:37
|
|
|
sajmon8, masz tam klime ?? jesli tak to wybacz wiatrak wlacza sie przy 96*C i pozniej zapinany jest drugi bieg przy 110*C... jesli wywala ci plyn przez zbiorniczek to wina korka, natomiast jesli wywalisz termostat, zacznie znikac woda (plyn) a ECU pokaze ci prawie 120*C to niestety czapka w gore i masz popekane komory spalania na wysokosci plaszczy wodnych... na bogato bo cala operacja wyjdzie cie od 800 do 1600zl... zaleznie od ilosci plaszczy wodnych nadajacych sie do naprawy...
Ostatnia rzecza jest zakamieniony wymiennik ciepla ktory jest do dupy w MK5 i najprosciej wsadzic w weze rurke i testowac... |
_________________
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 11 Sie 2012, 00:14
|
|
|
Nie mam klimy. Po niedzieli sprawdzę to z termostatem. |
_________________
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 13 Sie 2012, 14:49
|
|
|
Czy przy wymianie termostatu muszę spuszczać cały płyn chłodzący? |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sie 2012, 20:08
|
|
|
Nie. Podłóż tylko coś pod miejsce mocowania, a po wymianie wlej. Resztę procedury (zagrzać silnik, obserwować poziom płynu a jak termostat się otworzy, uzupełnić poziom) pewnie znasz |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 5 Gru 2012, 23:55
|
|
|
W końcu sprawa się wyjaśniła - wymieniony została czujnik temperatury i wszystko chodzi jak trzeba. |
_________________
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 4 Lip 2013, 15:28
|
|
|
Problem wrócił:( Teraz szczególnie w upalne dni. Jak jadę sam około 120km/h po jakimś czasie zapala się kontrolka przegrzanego silnika(gdy zwalniam do 90-100 km/h gaśnie). Jak jadę załadowany w 4-5 osób to kontrolka czasem zapala się już przy 100-110 km/h. A jadąc pod górę raz zapaliła mi się przy 95km/h. Być może to wina znowu czujnika, który ostatnio wymieniał mi mechanik, ale nie wiem jakiej firmy. Czy można go samemu jakoś wymienić - gdzie on dokładnie jest? |
_________________
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Sie 2013, 01:02 hmm
|
|
|
to raczej czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury u mnie jest poniżej tej "gruszki" widocznej w tke przynajmniej w 1,8 DI |
|
|
|
|
pumpsztykel
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 29 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: A dokąd?
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 16:28
|
|
|
Znajomy miał podobne objawy (tyle, że w mondeo). Było tak, że w zimę przypierniczył w zaspę i odłamał mu się kawałek zderzaka (na dole). Okazało się, że ten kawałek plastiku kierował strugę powietrza na chłodnicę i przy prędkościach powyżej 100/120 km dochodziło do przegrzania silnika. Oczywiście wyszło to na lato, kiedy o temperatury są wyższe |
_________________ Groźny jak wiewiórka, tylko mniej nerwowy. |
|
|
|
|
|